Nederlandse springruiterploeg grijpt naast de titel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nederlandse springruiterploeg grijpt naast de titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 01:14

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=10293
knhs.nl

Tijdens de vanavond gehouden verkiezing "Sportploeg van het Jaar 2007" hebben de Nederlandse springruiters naast de titel gegrepen. Na de zeer aansprekende internationale successen van het Nederlandse springruiterteam in 2007 leek het Oranje kwartet kansrijk voor deze titel.

Het team bestaande uit Jeroen Dubbeldam(Weerselo) met BMC Up and Down, Gerco Schröder (Tubbergen) met Eurocommerce Berlin, Vincent Voorn (Dinteloord) met Audi's Alpapillon Armanie, Albert Zoer (Echten) met Okidoki en bondscoach Rob Ehrens (Velp) moest het hoofd buigen voor de andere genomineerden. In de Amsterdamse RAI waren het de voetballers van Jong Oranje die door hun collega sporters verkozen werden tot Sportploeg van het Jaar 2007. Zeilsters Lobke Berkhout en Marcelien de Koning eindigden als tweede.

Ook in 2006 drong de springruiterploeg door tot de laatste drie van de verkiezing Sportploeg van het Jaar. Aan die uitzending en de daarin getoonde beelden van het WK in Aken hebben de springruiters zich toen zeer gestoord. De dit jaar getoonde beelden van de springruiters waren veel positiever, maar hadden voor de echte paardensportliefhebber nog wel wat langer mogen duren.
De verkiezing werd live uitgezonden door de NOS televisie. In de totale presentatie van de in 2007 succesvolle Nederlandse sportploegen kwam ook de Europees goud winnende dressuurequipe in beeld.

De enige Nederlandse ruiterploeg die in de geschiedenis van de verkiezing Sportploeg van het Jaar ooit de titel greep was de springruiterequipe in 1977. Johan Heins, Henk Nooren, Antoon Ebben en Harry Wouters grepen in dat jaar het Europese teamgoud, terwijl Johan Heins ook individueel Europees kampioen werd.

Verwante artikelen:

Cayenne @ [VN] Sportgala hoeft niet meer voor wereldkampioenen
_Anna_ @ [VN] Springruiters genomineerd als Sportploeg van het Jaar 2007

daniella74

Re: Nederlandse springruiterploeg grijpt naast de titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:06

Het complete EK werd herhaald voor de voetballers maar wij kwamen er weer af met een paar versnelde galopsprongen en wat flarden parcours, leek of Okidoki op hol was zo werden die beelden versneld.

Als ruiterploeg zou ik er niet meer intraappen als ik hun was. Vond de houding van Jeroen ook veelzeggend en heel begrijpelijk.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:22

Ja, het was weer duidelijk..
Dat Jong Oranje won was opzich niets mis mee hoor, maar de manier waarop en het mega verschil in stemmen, terwijl de springruiters toch echt gruwelijk knappe prestaties leveren..
oh well, de paardensport, en vooral de springsport zal in NL altijd ondergeshoven kindje zijn.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:14

Ja wat moet je hier eigenlijk op vermelden. Iedereen begrijpt wat het is om een bal in een netje te krijgen met elf man, alleen begrijpen ze niet wat het is om met 5 man en 4 top paarden een veel grotere prestatie te leveren. Helaas blijkt maar weer dat men altijd kiest voor een spel ipv een sport!! Vork

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:15

Het filmpje was echt niet korter dan dat van de voetballers of de zeilsters en ik vond het juist erg mooi gedaan van de NOS met die versnelde en vertraagde beelden er tussendoor. Ik begreep van Mart Smeetsdat er voor het eerst in de geschiedenis een voetbalploeg won dus om gelijk te beginnen over ondergeschoven kindje..... Kunnen die zeilsters dan ook wel roepen. Ze mogen blij zijn dat ze genomineerd waren toch?

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:12

Jongens, voor mij zijn jullie de ware sportmannen van het jaar!!!!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:33

Jammer maar helaas, (ook ik had liever de Springers daar zien staan natuurlijk )
Voetballers en Zeilsters hebben evengoed een goede prestatie geleverd.
Het is al een eer dat ze genomineerd zijn als je zag hoeveel hoogtepunten er waren in dat filmpje !
En ik vond het filmpje van de springruiters lang genoeg hoor.