Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 09:59

http://www.gelderlander.nl/devallei/article1899955.ece
gelderlander.nl

Vijf keer gebeten waarvan een keer in de keel, en kletsnat van het zweet. Zo vond Rianne van Dorp haar paard Snót terug in het Bennekomse Bos na een aanval van een loslopende hond.

Zelf hield ze een dikke voet en schrammen over aan de akelige ontmoeting, afgelopen zaterdag.
Van Dorp vertelt dat ze rond drie uur 's middags ter hoogte van de oude vuilnisbelt met Snót reed toen ze vanuit haar ooghoek uit een zijweg twee mannen en twee vrouwen zag komen. Ze hadden drie honden bij zich, waarvan er in elk geval twee niet aan de lijn zaten, herinnert ze zich.

Een hond, een rottweiler volgens de amazone, kwam eraan gerend en ging pontificaal voor het paard staan blaffen. De mannen liepen op de hond af en vroegen Van Dorp om vooral stil te blijven staan, zodat ze de hond konden pakken.

Maar de hond begon volgens Van Dorp te grommen en te springen en Snót wilde echt niet blijven staan. Een paard is immers een prooidier. Wat volgde was een paard dat vluchtte en alleen twee drukke wegen overstak. "Waarom laten zo veel mensen hun hond los lopen op plekken waar dat niet mag", vraagt een boze Van Dorp zich af.

Update pagina 3 : viewtopic.php?p=29717691#p29717691
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-09-07 14:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd.

Allejandro

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:00

Jemig dan schrik je ook even Bloos! !!
Arm dier, 5x gebeten.
Zulke hoden mogen ook niet los

Snap best dat het paard vluchtte, alleen maar omdat hun hun honden niet even van te voren vast konden doen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:01

op plekken waar t wel mag vind ik vaak ook ontereecht
als mensen hun hond niet kunnen laten luisteren , en zomaar een paard aanvalt, moeten ze het dier aangelijnd laten
hoop dat paardje goed geneesd van de verwondingen en dat iets geregeld kan worden met de verzekering zpdat de ruiter niet met de kosten blijft zitten
beterschap aan eigenaar en t paard

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:02

Akelig zeg als je dat overkomt.
ik vraag me alleen af hoe het verder met het paard gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:02

Als het inderdaad een gebied was waar de honden aangelijnd hadden moeten zijn is het oerstom van de eigenaren. En daar komt nog eens bij dat je IMO een hond die je niet goed onder controle hebt ALTIJD moet aanlijnen tot je het dier wel onder controle hebt, al helemaal id buurt van ruiterpaden lijkt mij Verward

He wat naar voor het paard en de amazone zelf zeg, moet een rotervaring geweest zijn.. waren het erge beetwonden of niet?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:04

Hond beter opvoeden zodat men hem terug kan roepen!
en een hond heb je aangelijnt bij ruiterpaden, belachelijk.
ik weet wel dat als het mijn paard geweest was die aangevallen werd, de hond het niet overleefd had...

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:05

Jeetje dan zit de schrik er ook goed in! Snap niet dat mensen honden loslaten als ze niet luisteren als je ze roept. Erg sneu voor paard en ruiter!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:08

WildWings schreef:
Als het inderdaad een gebied was waar de honden aangelijnd hadden moeten zijn is het oerstom van de eigenaren. En daar komt nog eens bij dat je IMO een hond die je niet goed onder controle hebt ALTIJD moet aanlijnen tot je het dier wel onder controle hebt, al helemaal id buurt van ruiterpaden lijkt mij Verward

Volgens mij komen zulke mensen er pas achter dat hun hond niet zo goed luistert op het moment dat het te laat is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:09

indd een hond die niet onder appel staat hoort niet los te lopen waar je andere beesten en mensen tegen kunt komen.

Wel ben ik van mening dat er te weinig leuke losloop plekken zijn voor honden. In veel bossen mogen honden officieel niet loslopen, maar alleen in losloopweides. Dat is voor de hond ook niet zo leuk.

Ben benieuwd wat er besloten wordt mbt de kosten van de DA en wat er voor de hond wordt besproken. Aangelijnd, gemuilkorft??

Ook ik ben trouwens ooit een rottweiler te paard tegen gekomen. Mijn paard doet niets, maar het paard waar de andere op zat kon weleens uithalen. Die man wilde zijn hond niet terugroepen en ik heb hem gewaarschuwd dat de hond weleens een trap kon verwachten. Danwel van het paard en anders van mijzelf... Toen hij zag dat het andere paard rondjes begon te draaien omdat de hond aan het springen en blaffen was riep hij hem pas terug...
Sommige mensen zijn geen dieren waard

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:11

jee, zet dat is inderdaad erg schrikken.
Dat bos ken ik, en rij er ook vaak.
Kom daar vaak mensen tegen die hun hond niet aangelijnd hebben.
Ongeloofelijk.

Thirsa_

Vreselijk.
Als je hond niet goed luistert, hou hem dan aangelijnd! Boos!
Laatst bijgewerkt door Thirsa_ op 19-09-07 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Nicolletje schreef:
Volgens mij komen zulke mensen er pas achter dat hun hond niet zo goed luistert op het moment dat het te laat is.

Je hond hoort gewoon te komen als je 'm roept, ongeacht of er nou een paard of een andere hond bij is, en dat je hond niet naar je luistert op die manier heb je volgens mij toch al langer door dan hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:12

Mij is ook eens zoiets overkomen. Ik heb het toen niet laten gebeuren om te blijven staan, want dat werkt inderdaad niet... zo krijgt de hond alleen de kans om te bijten.

Wat wél werkt, is in galop op de eigenaar van de hond afstormen. Zo is de hond gelijk weer bij de eigenaar, kan de hond tegelijk níet bijten, en begrijpt de eigenaar tenminste hoe eng het is als een onbekend dier op je af komt rennen.
Als mensen hun agressieve honden laten loslopen, laat ík mijn paard ook loslopen. Extreme duivel

3 vliegen in 1 klap.
Lijkt hard.... Maar mensen met een agressieve hond die ze bewust NIET aanlijnen, hebben een harde hand nodig.

Sindsdien lijnen ze hun hond keurig aan ('k kom ze wekelijks tegen).

Dit natuurlijk niet proberen met een paard dat niet feilloos luistert... Want 't is natuurlijk niet de bedoeling om óver de mensen heen te gaan. Knipoog

Even for the record: dat doe ik dus álleen bij honden die los lopen en op een agressieve manier maar me toe komen rennen zonder dat de eigenaar er iets aan doet.
Als de hond netjes geroepen wordt, etc. is dit niet nodig. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:14

griebels schreef:
Ook ik ben trouwens ooit een rottweiler te paard tegen gekomen. Mijn paard doet niets, maar het paard waar de andere op zat kon weleens uithalen. Die man wilde zijn hond niet terugroepen en ik heb hem gewaarschuwd dat de hond weleens een trap kon verwachten. Danwel van het paard en anders van mijzelf... Toen hij zag dat het andere paard rondjes begon te draaien omdat de hond aan het springen en blaffen was riep hij hem pas terug...
Sommige mensen zijn geen dieren waard

Wij op buitenrit, een vrouw met twee honden (geen idee meer wat voor) en eentje bleef maar vlakbij de paardenbenen lopen en eerst blaffen. Eèn van de paarden raakte al nogal opgefokt, kleine huppeltjes maken, lage bokjes etc, dribbelen. Dus wij vroegen aan die vrouw of ze haar honden bij zich kon houden, ze kijkt op, ziet dat haar hond èèn van de paarden van slag brengt en negeert ons gewoon Verward Pas toen we het nog een keer vroegen kregen we een antwoord: "Ik loop hier gewoon met mijn honden hoor!!" Ja, en wij zitten hier gewoon op ons paard.. ("nog wel tenminste" riep de meid op het lichtelijk opgefokte paard nog Nagelbijten / Gniffelen) En die vrouw loopt gewoon rustig verder zonder haar hond terug te roepen Verward

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:15

zoiets hebben wij hier dus ook gehad.. en die hond heeft al meerdere dieren gegrepen..!!
en nog doet de politie er niks aan en de eigenaren laten de hond steeds weer los Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:16

Wat afschuwelijk, zeg. Ik zou ook heel erg woest zijn! Boos!

Mijn paard is in principe redelijk gewend aan honden, maar zodra ze in zijn achterbenen gaan happen of echt lopen te klieren, schopt hij. Dat heb ik hem nooit afgeleerd en dat ga ik niet doen ook. Laatst liep iemand te zeuren daarover, terwijl haar hond liep te happen bij mijn paard's achterbenen. Tja, hou hem dan bij jezelf, denk ik dan, want Sam schopt raak. Hij mag zich verdedigen tegen alles wat hem op een agressieve manier lastig valt.

Ik heb echt een hekel aan mensen die hun honden maar los laten lopen. Ik snap best dat een hond ook uit wil razen, maar hou hem onder controle graag, zodat andere mensen en dieren daar geen overlast van ondervinden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:17

Heet dat paard nou echt Snot??

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:17

Nicolletje schreef:
WildWings schreef:

Ik heb een paar paarden staan die zo'n hond allang kapot gemaakt hadden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 19-09-07 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:18

Wow, dat is wel echt heel naar voor paard en ruiter. Het beangstigt mij een beetje dat ik ook altijd rondrijd in het Bennekomse bos..

@hypofocus, ik vind jouw aanpak eigenlijk wel een goed idee, zal het zelf niet zo snel doen (denk dat mijn paard niet op tijd stopt) maar het werkt vast wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:18

Zo ken ik iemand wiens paard ook een buitenrit aan het maken was. Onderweg kwamen ze een keffertje tegen formaat Maltezer.
Dat dier liep continu naar de achterbenen van haar paard te bijten, en het paard haalde 1 keer uit, gericht.
Hondje was op slag dood. Eigenaresse over haar toeren, tja mijn vriendin ook natuurlijk.
De eigenaresse heeft toen nog gedreigd met een rechtzaak voor doodslag van het hondje, maar heeft het er bij laten zitten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:19

Hup aanklacht tegen dienen en schadevergoeding en het belangrijkste nu vind ik een spuitje voor die hond jammer maar zulke honden pakken ooit een keer een kind

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:22

Precies, Cayenne, die van mij kan dat ook doen met andermans hond, zeker met die ukkies. En dan neem ik het mijn paard echt niet kwalijk, hoor. Hij is een schat, zit geen vlieg kwaad in, schopt nooit iemand. Wij hebben regelmatig honden rondlopen bij de paarden, dus hij is wat gewend. Maar ze moeten niet tussen zijn benen door gaan rennen, bijten of ander agressief gedrag vertonen. Dan verdedigt 'ie zichzelf met alle gevolgen van dien.

Dus hondenbezitters, wees gewaarschuwd (nou, weten de hondenbezitters op bokt wel op te passen met paarden, maar mijn god, wat lopen er een domme, onwetende mensen rond door die bossen).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:23

dierenagressie is niet hetzelfde als mensenagressie dus bovenstaande is onzin.
Wel vind ik dat voor een hond in elk geval een muilkorfgebod geldt Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:24

griebels schreef:
dierenagressie is niet hetzelfde als mensenagressie dus bovenstaande is onzin.
Wel vind ik dat voor een hond in elk geval een muilkorfgebod geldt Ja

Ik neem aan dat je het niet over mijn post hebt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:25

Ik vind trouwens dat als een hond een paard zo toetakelt, zoals in bovenstaand bericht, de agressie van die hond wel heftig. 5x gebeten!!!! Ik zou zo'n hond niet bij mijn kind in de buurt willen hebben.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 19-09-07 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt