tantjeuh schreef:heel simpel, zolang je hond niet onder alle omstandigheden 100% naar je luisterd zou die lijn er niet af mogen gaan. Mijn hond gaat ook ongelijnt mee. Verschil is dat hij 100% luisterd. Als er nu een groep van 10paarden in galop aankomen en mijn hond loopt 200meter voor mij: één bevel en hij ligt, en blijft liggen tot hij het bevel 'vrij' krijgt. Probleem is dat te veel mensen denken dat hun hond goed luisterd. Hoe vaak ik het al niet tegengekomen ben, mensen beweren dat hun hond goed luisterd, maar dan in een gewone normale situatie nog 5keer moeten roepen voor hij komt. En als hij dan bij hun staat: "zie je wel hoe goed hij luisterd".
Mijn honden luisteren ook goed en gaan dan ook op de losloopgebieden los. Echter wat hierboven staat, dat een hond eerst 100% naar je moet luisteren voor hij loskan, vind ik niet. Hoe wil je weten dat je hond 100% naar je luistert, onder alle omstandigheden en op alle terreinen, als je het niet uitprobeert? daarnaast is en blijft het een dier...
Net als een paard wat 100% verkeersmak is.. Die krijg je toch ook alleen verkeersmak door hem mee te nemen het verkeer in? En dan nog kan een 100% verkeersmak paard een keer schrikken... Het blijven dieren !!
Dat het een rotweiler is, tja dat is erg vervelend, want het zijn dieren met een sterk drijvers instinct en sterke kaken. Als het een chihauhau was geweest waren de reacties waarschijnlijk een stuk minder geweest (ook omdat de wonden dan minder waren). Dat wil niet zeggen dat per definitie rotweilers honden zijn waar je dit mee kan verwachten..
Dat wil niet zeggen dat ik het niet verschrikkelijk vind wat er gebeurt is en ik wens ruiter en paard erg veel sterkte toe !