Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Indien ze effectief door mensen het bedelgedrag geleerd hebben, krijg je dat er niet meer uit, dat geloof ik niet.
Zebrastreep schreef:Mensen leren het ook nooit....
Mijn paard stond in de opfok ook in een stuk natuurgebied. Ondanks dat het tamme paarden waren, stonden er ook bordjes met 25 m afstand houden. Ik weet wel zeker dat dit nooit gebeurde. Mijn paard was praktisch verkeersmak toen ik haar daar opgehaald heb. Ze zal er wel veel meegemaakt hebben. Ene kant handig andere kant was ik altijd bang dat ze wat verkeerds te eten zou krijgen.
Al hebben de jonge paarden destijds de boel ook mooi op de kop gezet. Zo pakten ze tassen af van wandelaars en ging hiermee aan de haal.
Maar mensen gingen ook gerust tussen de koeien liggen. Ik was hartstikke bang voor die beesten toen ze een keer zo brutaal waren om mij op te zoeken. Dar mensen er dan zo even tussen gaan liggen snap ik helemaal niks van.
Ik was toen nog niet zo zelfverzekerd dat ik mensen aansprak op hun gevaarlijke gedrag. Jonge paarden kunnen zo onverwachts reageren. Dat het altijd goed is gegaan vind ik meer een wonder.
Cayenne schreef:Wintu schreef:Natuurorganisaties leren het ook nooit, mensen houden zich niet aan regels, punt.
Bedankt voor de generalisatie.
Cayenne schreef:Wintu schreef:Natuurorganisaties leren het ook nooit, mensen houden zich niet aan regels, punt.
Bedankt voor de generalisatie.
Elisa2 schreef:Mensen leren alleen op de harde manier, dus als ze een keer gebeten worden. Helaas bijten de paarden dan waarschijnlijk de mensen die niks bij zich hebben.
Cayenne schreef:Mee eens helaas.
En wat je hier ook zag was dat wandelaars rustig met een kinderwagen tussen de paarden gingen staan.
Of zo'n kind midden in de kudde parkeren voor een foto. Ooit zelfs gezien hoe een vader zijn jonge dochter op de rug van een tweejarige ijslander probeerde te zetten![]()
Echt idioot gewoon hoe sommige mensen niet nadenken over de risico's.
Cer schreef:Elisa2 schreef:Mensen leren alleen op de harde manier, dus als ze een keer gebeten worden. Helaas bijten de paarden dan waarschijnlijk de mensen die niks bij zich hebben.
Nou ja maar dat is toch ook een beetje Darwin..?
Ik vind dat met de Bisons in Yellowstone ook.. als iemand daar omver gelopen wordt omdat ie te dicht bij kwam is het een beetje eigen schuld..
Mensen blijven dieren voeren.. dus dan wordt een wandeling ertussen een .. uitdaging
Lukasje schreef:Indien ze effectief door mensen het bedelgedrag geleerd hebben, krijg je dat er niet meer uit, dat geloof ik niet.
BigOne schreef:Lukasje schreef:Indien ze effectief door mensen het bedelgedrag geleerd hebben, krijg je dat er niet meer uit, dat geloof ik niet.
Jawel hoor, we hebben zo’n “ verwende” pony gehad. Na een week was het gedrag weg. Gewoon never nooit uit de hand voeren is hier altijd de regel geweest.
Wintu schreef:Alle mensen die wel luisteren bij de ze dan een dikke pluim, zo beter?
Maar in principe kijk je niet per individu in dit soort situaties. Je kan tig bordjes neerhangen, ondanks dat wordt er gevoerd. Wie het wel of niet doet, maakt niet eens uit, het principe gaat er om dat er aan het eind van de dag door de mens toch gevoerd wordt.
Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 4 bezoekers