Anky van Grunsvens 25-jarige Nelson overleden

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Nieuwsredactie

Anky van Grunsvens 25-jarige Nelson overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-20 14:34

Horses.nl
Sport

Afbeelding
Nelson, hier met stalamazone Twanny Smit. Foto: aniek1985

Nelson (v. Weltmeyer) is op 25 jarige leeftijd overleden. Dat meldt Anky van Grunsven op Facebook. Nelson kwam ooit bij Van Grunsven op stal omdat hij kreupel was en in de wei moest lopen, hij was toen deels al in eigendom van Sjef Janssen. Na een jaar bleek de ruin gezond en kwam hij onder het zadel van Van Grunsven. Ze bereikten uiteindelijk de Lichte Tour.

Lees het hele artikel op Horses.nl
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-08-20 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

RosaJoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:21

rip

Never give up on something that you can't go a day without thinking about. – Author Unknown

Elisa2

Re: Anky van Grunsvens 25-jarige Nelson overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:10

Sneu..wel een mooie leeftijd behaald.

Weet iemand eigenlijk waarom ze hem nooit GP heeft gestart?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:14

Elisa2 schreef:
Sneu..wel een mooie leeftijd behaald.

Weet iemand eigenlijk waarom ze hem nooit GP heeft gestart?

Door de oude blessure :)
Hij was wel mee met de wedstrijden voor de prijsuitreikingen en bij clinics.

Funky Fedora Z2 - Maddy Z1 - Meaghan M1 - Amor M1 - Honey Rose B - Macklemore B
Rest in peace: L'Espoir Z1 | Pensioenadas: Murphy M1 - Troy M1

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:20

Ah oke, jammer..was wel een talentvol dier volgens mij. Dankjewel.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:29

Ik meen dat het ook deels te maken had (naast de blessure) met het feit dat Salinero en painted black er natuurlijk ook waren. :) Nelson was er wel vrijwel altijd bij inderdaad. :j

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:38

De Piaf is het ook nooit (goed genoeg) gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Mloui op 21-08-20 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:38

Ah ja, dat verbaasd me ook niet helemaal gezien zijn bouw..maar verklaard het ook wel als er daarnaast nog twee andere toppaarden waren.

-Kurt Albrecht-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 14:42

Dit verhaal geeft ook wel aan hoe zuinig ze op hun paarden waren.

Banaansingeltje te koop, merk: Kieffer, mooi zacht leer, maat 55 (voor pony) https://www.bokt.nl/markt/ad/519167/ban ... -leer-zgan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:14

Het valt me sowieso op dat alle paarden daar respectabele leeftijden behalen.

-Kurt Albrecht-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:15

Sterkte voor de familie.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:18

Weer een paard dat bij de van Grunsvens een mooi pensioen mocht genieten tot hij niet meer paardwaardig verder kon. Ik vind dat toch echt een compliment waard!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:26

Blijkbaar de rollkurr training niet zo slecht voor ze geweest (sorry dit moest ik even kwijt :+ )

Banaansingeltje te koop, merk: Kieffer, mooi zacht leer, maat 55 (voor pony) https://www.bokt.nl/markt/ad/519167/ban ... -leer-zgan

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:28

Babootje schreef:
Blijkbaar de rollkurr training niet zo slecht voor ze geweest (sorry dit moest ik even kwijt :+ )

Je hoeft geen sorry te zeggen als je dat toch niet meent, als je iets niet meent dan kun je dat beter achterwege laten.

Mooie leeftijd wel, zal vast een gemis zijn. :(:)

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:29

Oke dan laat ik dat sorry weg. :D

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:36

Tuurlijk, diertje heeft mooie leeftijd, maar al die, die al eerder weggegaan zijn hoor je nooit meer wat van. Dus kun je niet simpel stellen dat alle dieren daar een hoge leeftijd halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:11

Anky heeft ooit gezegd bij paarden die haar methode niet accepteren: deze is niet geschikt voor dressuur. Dus die zijn al lang weg. Dit paard heeft het blijkbaar geaccepteerd en is er daarmee oud geworden

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:17

Roosch schreef:
Babootje schreef:

Je hoeft geen sorry te zeggen als je dat toch niet meent, als je iets niet meent dan kun je dat beter achterwege laten.

Mooie leeftijd wel, zal vast een gemis zijn. :(:)

Niet alles zo serieus nemen :o .
Ze bedoelde het gewoon als grapje :D :+
Zegt eigenlijk gewoon dat het paard het super goed heeft gehad bij Anky :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:23

Sammiex2000 schreef:
Anky heeft ooit gezegd bij paarden die haar methode niet accepteren: deze is niet geschikt voor dressuur. Dus die zijn al lang weg. Dit paard heeft het blijkbaar geaccepteerd en is er daarmee oud geworden

Mooi toch, dat ze zich er bewust van is dat haar methode niet bij elk paard past. Daar zouden veel bokt-goeroe's ook eens een voorbeeld aan mogen nemen. :)
En die wat het accepteren worden aardig oud en mogen oud worden bij haar.

Nog iets waar veel competitie ruiters iets van kunnen leren. Een beetje dankbaarheid naar hun competitie paarden.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:13

Ayasha schreef:
Sammiex2000 schreef:

Mooi toch, dat ze zich er bewust van is dat haar methode niet bij elk paard past. Daar zouden veel bokt-goeroe's ook eens een voorbeeld aan mogen nemen. :)
En die wat het accepteren worden aardig oud en mogen oud worden bij haar.

Nog iets waar veel competitie ruiters iets van kunnen leren. Een beetje dankbaarheid naar hun competitie paarden.

Hier sluit ik me bij aan! En die paarden hebben het er geloof ik echt veel beter dan heel veel recreatiepaarden! Ik vind Anky wel een leuk mens. Ze zegt altijd dat plezier op nr 1 staat zowel voor haar als haar paarden, zo slecht zullen ze het dan niet hebben denk ik (weet ik zeker vriendin van me heeft vood haar gewerkt :+ )

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 20:17

Wat een flauwe, kinderachtige sfeer hier. Lekker denigrerend naar andersdenkenden. Dat kan ook anders, Babootje en Ayasha. Het zou jullie sieren.

Ik ken het dier verder niet, ben ook niet op de hoogte van de ins and outs van Stal van Grunsven, zoals niemand hier. Mooie leeftijd. Niet uitzonderlijk, maar heel mooi.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 21:09

Ik begrijp jouw opmerking niet Boras. Ik ben wel fan van Anky overigens

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:13

Sammiex2000 schreef:

De geblesseerde en kapot gereden paarden gaan via de achterdeur weg..dat is helaas overal zo. Wel jammer dat het buigen of barsten is..imo zou het fijner zijn als de training aangepast wordt op het paard ipv andersom.

-Kurt Albrecht-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:07

Elisa2 ik vind wel dat je over 1 kam scheert hoor. Paarden die de top niet halen, gaan echt niet allemaal stuk. Kan zijn dat ze net de kwaliteit missen bv in het karakter of vlugheid voor de GP. Dat zijn dan vaak paarden die uitermate goed beleerd zijn en bijvoorbeeld een jeugdruiter nog tot de LT te brengen. Die kunnen prima worden verkocht.
LT heeft die Nelson tenslotte ook gelopen maar kan ook niet verder vanwege een blessure. Omdat het Sjefs' paard was is ie gebleven en kon nog wel voor het lichtere werk.