[JM] Adelinde Cornelissen wint de Nürnberger WDM Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

[JM] Adelinde Cornelissen wint de Nürnberger WDM Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:37

www.jumping-mechelen.com

De Nürnberger WDM Grand Prix op Jumping Mechelen werd vanmiddag gewonnen door Adelinde Cornelissen. Met haar zeventienjarige Jerich Parzival NOP (Jazz x Ulft) behaalde zij een score van 77,740%. Parzival was fijn los in z’n lijf en liet een mooie proef zien, die zelfs door het Belgische jurylid Van Daele met 83.50% werd gewaardeerd.

De Zweed Patrik Kittel werd met Watermill Scandic (Solos Care x Amiral) tweede, op een haar van de Nederlandse, met 77,140%. Danielle Heijkoop en Siro NOP (Gribaldi x Hemmingway) behaalden met 75,640% de derde plaats.

Beste Belg in de Grand Prix was Jeroen Devroe. Met zijn ‘nieuwe’ paard Eres DL, een tienjarige BWP ruin uit Sir Lui x Balzflug, behaalde hij met 72,720% een knappe vijfde plaats.

Ondanks zijn zeventien jaar liet Parzival zien dat hij nog heel alert is. Adelinde: "Ik kwam binnen, wilde rondrijden en toen stond daar plots een camera. Parzival dacht ‘wow, die had ik nog niet gezien’. Daardoor bleef hij heel de proef een beetje gespannen. Nu heeft hij het wel gezien, dus ik verwacht dat hij morgen relaxter is en het nog beter gaat!”

Jeroen Devroe: “In het begin van het jaar behaalde ik met Eres nog 60%, hij is dus goed geëvolueerd. We hebben nog maar 3 of 4 keer een kür gereden, in Roosendaal deed hij het naar zijn maatstaven zeer goed. Zoals altijd hoop ik dat het morgen weer net iets beter gaat. Mijn ambitie steek ik niet onder stoelen of banken: ik wil met hem naar Rio.”

Katja Gevers eindigde met Thriller op de achtste plaats met 70.42% en Patrick van der Meer reed Uzzo met 69.74% naar de negende plaats.

Klik hier voor de uitslag.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 29-12-14 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [JM] Adelinde Cornelissen wint de Nürnberger WDM Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:48

Wat een belachelijk verschil in de beoordeling bij Adelinde... 9%?! :n

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:50

Super. Ook een knappe prestatie trouwens van Jeroen Devroe :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:52

Pffff, waarom moet ze toch altijd benadrukken dat hij nog laaaang niet te oud is? Geen wonder dat mensen er naar gaan vragen in persconferenties...

Genoeg paarden van 17 en ouder die nog fris zijn en schrikken van een camera. :+

Ik heb het niet gezien, maar ik kan wel begrijpen dat een combinatie als Adelinde veel verschil in punten krijgt, het lijkt me nogal multi-interpretabel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:57

gefeliciteerd!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:13

Gem schreef:
www.jumping-mechelen.com
Parzival was fijn los in z’n lijf en liet een mooie proef zien, die zelfs door het Belgische jurylid Van Daele met 83.50% werd gewaardeerd.

Tja, en daar was hij ook de enige in, hij schoot ten opzichte van de andere juryleden heel erg naar boven uit.

Wanneer je van zowel Patrik als Adelinde de hoogste & laagste score schrapt dan had Patrik bovenaan gestaan :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:56

Patrick had moeten winnen. Bij scandic ging alles vloeiender. Parcival liep wat ondermaats tov wat ik van hem gewoon ben om te zien.
Maar ja, ik ben geen jury, enkel toeschouwer :D

isabeau_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:37

ik zie de dressuur echt niet meer graag :\
natuurlijk ken ik nog niet half van wat de jury's kennen, maar ik zie wel dat de adelinde combi gewoon niet onspannend is.... zeker niet om naar te kijken. Ik benoem het altijd als de ouderwetse combi.... geen mij maar een 'plezanter, losser' nummer van Kittel, :j

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:43

Altijd met die leeftijd van dat paard. Ze doet het erom omdat ze nog geen echte opvolger heeft, anders verdwijnt ze uit de spotlights (mijn gedachte dan).
Dat verschil is ook weer beetje apart. Maar als Adelinde zegt dat het zo goed gaat waarom dan maar 77%? Paar jaar terug pakte ze met een goede proef de 82%..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:48

Thomas schreef:
Altijd met die leeftijd van dat paard. Ze doet het erom omdat ze nog geen echte opvolger heeft, anders verdwijnt ze uit de spotlights (mijn gedachte dan).
Dat verschil is ook weer beetje apart. Maar als Adelinde zegt dat het zo goed gaat waarom dan maar 77%? Paar jaar terug pakte ze met een goede proef de 82%..

My thoughts exactly...

Ik denk niet zo zeer dat Adelinde veel slechter is gaan rijden terwijl ze zegt dat ze beter is gaan rijden. Ik zie ook wel verschillen ten opzichte van 'vroeger'. Er is echter een nieuwe maatstaf gekomen... Destijds was die maatstaf Totilas, vandaag is het Valegro.
Die zijn simpelweg beter dan Parzival, dus daar worden alle combinaties naar gemeten.

Verwachtingspatroon is gewoon veranderd.

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 14:04

kincsem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:38

Danielle Heijkoop heeft zojuist de kür gewonnen met 83%. Adelinde werd tweede met 82.05% en Patrik Kittel behaalde de derde plaats met 77.60%.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:38

Thomas schreef:

Dat is niet waar! Parzival is nog steeds topfit en Adelinde heeft twee fantastische paarden (Zephyr en Aquido) die onwijs getalenteerd zijn en volgend jaar zal starten in de Grand Prix! Respect voor Adelinde! _/-\o_

(Niet voor niets al jaren een van de beste amazones van NL :D )

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:51

Ik vind Adelinde toch altijd 'net niet'. Volgens mij heeft ze alleen grote prijzen gewonnen als er geen echt goede combinaties waren. Eerst Anky, later Totilas en Valegro, en nu zelfs Danielle Heijkoop die d'r voorbij rijdt. Voor mij is het nooit een combinatie geweest waarbij alles vloeiend en 'vanzelf' gaat.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:13

Nogmaals, Adelinde heeft haar bekendheid te danken aan 1 paard en heeft tot zover op GP gebied naast Parzival nog niet veel gepresteerd. Eerst maar even zien. (Reactie op Koen).

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:28

Ik kijk er niet graag naar. Adelinde zal vast haar best doen, maar ik vind haar niet vriendelijk rijden.