Minderhoud wint Grand Prix in Stockholm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Minderhoud wint Grand Prix in Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 16:28

http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl

Vandaag stond in de Zweedse hoofdstad Stockholm de Grand Prix voor dressuurruiters op het programma als prelude op de Reem Acra FEI wereldbeker wedstrijd kür, die zondag wordt verreden. Hans Peter Minderhoud sloot deze wedstrijd winnend af met Glock's Flirt (Florestan x Gauguin de Lully) met een score van 73,940%.

Minderhoud reed een uiterst degelijke Grand Prix, waarin de appuyementen naar links en de changementen om de twee absolute hoogtepunten waren. Ook in de laatste lijn scoorde de ruiter uit Harskamp hoog. De Zweedse Tinne Vilhelmson Silfven eindigde met Don Auriello op bijna een procent achterstand als tweede, terwijl de eveneens uit Zweden afkomstige Jeanne Högberg met Darcia VH derde werd.

De Reem Acra FEI kür op muziek die zondag in Stockholm wordt verreden is de vierde wedstrijd in de West-Europese League in een reeks van negen. Na drie wedstrijden gaat de Duitse Fabienne Lutkemeier aan de leiding, voor haar landgenote Jessica von Bredow, terwijl Adelinde Cornelissen derde staat. Daniëlle Heijkoop neemt de tiende plaats in en Hans Peter Minderhoud en Edward Gal delen de 16e plek.

Zondagmiddag gaat de Reem Acra FEI wereldbeker om 13.00 uur van start.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 30-11-14 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

HugoMulder

Re: Minderhoud wint Grand Prix in Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:10

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:17

Hoeveel % heeft hij gereden? Zou netjes zijn als het erbij stond in het nieuwsbericht..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:36

Heb de grand prix van HP gezien. Ze worden per wedstrijd steeds beter.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:59

Erg mooie proef. Veel souplesse

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:36

Wat een super sympathieke combinatie. Van mij had ie echt meer punten mogen hebben. Top gereden. Gefeliciteerd.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 20:18

MacavityL schreef:
Hoeveel % heeft hij gereden? Zou netjes zijn als het erbij stond in het nieuwsbericht..

Stom dat ik het er niet bij gezet heb! Volgende keer graag even temmen of een PB'tje sturen, dan lees ik het vaak sneller! :j
Het staat hier bijgewerkt:

Citaat:
Hans Peter Minderhoud sloot deze wedstrijd winnend af met Glock's Flirt (Florestan x Gauguin de Lully) met een score van 73,940%.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:42

Superfijne proef zeg en wat heeft HP m er scherp aan staan. Vorige keer dat ik een proef van dit paard zag was ik minder enthousiast. Dat kwam met name door de piaffe omdat Flirt zn voorbenen zo ver uit elkaar ging zetten waardoor het een beetje ging schommelen. Dat zag je nu alleen een beetje in de laatste lijn maar verder viel het niet echt op.. Wel jammer van de spanning in de verzamelde stap en aan het begin van bijna elke galopoefening waardoor de tact verloren ging maar als dat beter wordt verwacht ik wel dat deze combinatie nog hogere resultaten zal gaan behalen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:34

Het schommelen in de eerste twee piaffes kon je niet zien vanwege de cameraopstelling. Ik ga er maar even vanuit dat ie dat wel deed, gezien de laatste piaffe die wel een moment van voren was genomen. Verder kantelt hij nog steeds af en toe zijn hoofd, (is trouwens al wel minder geworden) en is ie in de draf naar mijn mening af en toe veel te kort in de hals en achter de loodlijn. Dus er is nog genoeg te verbeteren denk ik zo en dan al deze scores. Dat belooft nog wat. :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:13

Nederland gaat lekker *\o/*

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:21

KlassE!