Aken: Charlotte Dujardin zet Kür op naam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Aken: Charlotte Dujardin zet Kür op naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:34

http://www.knhs.nl

Bondscoach Wim Ernes toonde zich na de Freestyle van Adelinde Cornelissen tevreden. "Ik sluit deze CSIO5* wedstrijd in Aken af met een positief gevoel. We hebben te midden van de 15 beste dressuurruiters ter wereld twee combinaties - Jerich Parzival N.O.P. met Adelinde Cornelissen en Glock's Flirt met Hans Peter Minderhoud - meelopen. We werden tweede in de landenwedstrijd en we hebben bovendien nog een aantal topcombinaties die vandaag niet aan de start kwamen: Glock's Undercover N.O.P. met Edward Gal en Kingsley Siro N.O.P. met Daniëlle Heijkoop", aldus Ernes.

Adelinde Cornelissen eindigde in de Freestyle, met ruim 6.300 bezoekers op de tribune, met Parzival N.O.P. als zesde, terwijl Minderhoud dertiende werd. De zege ging naar regerend Olympisch kampioene de Britse Charlotte Dujardin met Valegro (v. Negro). De Duitse Helen Langehanenberg eindigde met Damon Hill als tweede, voor de merrie Bella Rose 2 van haar landgenote Isabell Werth.

Hans Peter Minderhoud was ontevreden met zijn dertiende plek. "De voorzitter van de jury gaf mij ongeveer vijf procent minder dan de andere juryleden en mijn achterstand op de tiende plek was 0.05%", reageerde Hans Peter. Wel tevreden toonde hij zich over zijn paard. "Flirt liep gewoon een goede proef en toonde ook nu weer progressie in de piaffe. Het is een paard dat uitstraalt dat hij het werk in de ring leuk vindt en omdat hij het leuk vindt is hij ook zeer gemotiveerd om zijn best te doen".

Ook Adelinde Cornelissen was niet echt tevreden. "Ja, we reden een foutloze Kűr, maar niet gedurende de gehele wedstrijd op de muziek. Ik heb in mijn freestyle de drafonderdelen aangepast. Dat moest naar mijn mening moeilijker. Probleem was dat deze veranderingen pas gisteravond klaar waren, waardoor ik ze niet heb kunnen oefenen. Dat kostte nu punten. Gelukkig hebben we nog vier weken tot de WEG en dan kan ik de veranderingen nog vaak genoeg oefenen". Op de vraag of het een goede indruk was dat Parzival iets vermoeid oogde antwoordde de amazone: "We hebben in vrij korte tijd een aantal wedstrijden gereden en nu speelden de weersomstandigheden ook zeker een rol. Dat Parzival een iets flauwe indruk maakte is een juiste conclusie".

Uitslag CDIO5* Kűr:

1) Charlotte Dujardin (Eng) - Valegro (Negro x Gershwin) - 87.900%
2) Helen Langehanenberg (Dui) - damon Hill NRW (Donnerhall x Rubinstein I) - 86.025%
3) Isabell Werth (Dui) - Bella Rose 2 (Belissimo M x Cacir AA) - 85.150%
6) Adelinde Cornelissen (Harskamp) - Jerich Parzival N.O.P. (Jazz x Ulft) - 81.950%
13) Hans Peter Minderhoud (Harskamp) - Glock's Flirt (Florestan x Gauguin de Lully) - 76.850%
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 22-07-14 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Aken: Charlotte Dujardin zet Kür op naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:39

Ik kan me heel goed voorstellen dat Hans Peter Minderhout ontevreden was over zijn punten. Vond ook dat hij veel te weinig kreeg. Hij had minstens 80% verdient met zijn proef. Adelinde vond ik juist weer overgewaardeert, was geen 81% waard. Paard was regelmatig erg onrustig in de aanleuning.
En Charlotte en Helen kregen al 10 punten voorsprong, omdat ze aan de start kwamen. Was echt geen dikke 80% waard. Hadden beide dikke fouten. En ook hier was de aanleuning niet altijd in orde. Valegro begint eindelijk aan te geven dat hij die strakke hand van Charlotte niet fijn vind.

Renata82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:55

Is de kür van Isabell en Bella Rose nog ergens terug te zien?

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:59

En die van charlotte en adelinde ook? :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:21

Ik vind die Bella Rose ook een ontzettend fijn dier, daar gaan we nog een hoop van horen. Dit dier loopt zo ontzettend fijn ondanks haar vrij jonge leeftijd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:28

Ik vond Flirt regelmatig akelig kort in de hals. Dat zal misschien wel punten hebben gekost. De piaffe deed ie wel slim op de hoefslag. Dan zie je minder goed de onbalans in de voorhand, maar is ook makkelijker te rijden, dus helpt niet mee voor de moeilijkheidsgraad.
Adelinde was goed genoeg. Vooral in de drafappuyementen erg terug (te weinig impuls) en voorzichtig gereden en de eerste piaffe erg voorwaarts. Maar snap wel dat ze daarin wat weinig op de plaats vroeg met de vorige misser op dat punt in het achterhoofd. Dus ruimte voor allebei voor verbetering.
Charlotte zit er wel aardig aan te hangen, vooral in het begin. Erg jammer. De fouten in de wissels maakte ze weer goed met een tweede lijntje.
De Duitsers gaan in Caen voor goud met het team. Dat is wel duidelijk, maar ze zullen individueel ook wel voor de hoogste plaats gaan. Het kan nog spannend worden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:55

Enorm benieuwd naar die Bella Rose!!!!

En DEU gaat gewoon goud pakken idd :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 07:03

Ik ben geen jury, maar voor mij was Werth de winnares van de dag _/-\o_ en wat een paard!!!!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:27

Iemand al een filmpje gevonden van de kur van bella rose?

Eilish1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:20

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:22

Is niet de kür maar de grand prix special, Eilish1994. Deze had ik nl. ook al gevonden.

Eilish1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:27

aah, zie het nu pas! Sorry!

mdehaan26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:19

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:22

Moet je daarvoor geen lid zijn van clipmyhorse?

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:38

ook die van Adelinde? die had ik net gemist gister

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:12

Is nergens meer de ritten van Nederland terug te vinden? Vind alleen die van Valegro en Isabelle.