Kittel niet van start in Stockholm door blessure Scandic

Moderators: Shanna, Dani, Murthul, Warboel, Berdien, Hanmar, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sammie

Kittel niet van start in Stockholm door blessure Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 11:09 Tip de Nieuwsredactie

* http://www.bokt.nl

Afbeelding
Kittel met Scandic. Foto: World Dressage Masters

De Zweedse Patrik Kittel zal niet van start gaan tijdens de wereldbekerwedstrijd in Stockholm. Watermill Scandic HBC (v. Solos Carex) heeft een milde blessure opgelopen. Afgelopen zaterdag werd Scandic getraind in de aquatrainer. Ofwel in de aquatrainer ofwel die nacht in zijn box heeft Scandic zich verrekt. De hengst kampt met zwelling. Hoewel de zwelling niet voor kreupelheid of permanente schade heeft gezorgd neemt Kittel het zeker voor het onzekere. De zwelling heeft behandeling en enkele dagen rust nodig. Dat meldt Kittel op zijn website.

Kittel: ”Jammer genoeg kan ik nu niet in actie komen tijdens mijn favoriete wedstrijd. Ik zal wel in Stockholm zijn om mijn leerlingen te ondersteunen.”

Vier leerlingen komen aan start in Stockholm, waaronder zijn vrouw Lyndal Oatley met Sandro Boy (v. Sandro Hit).

Tijdens de wereldbekerwedstrijd doen er drie Nederlanders mee. Waaronder Aat van Essen met Macrider Premier (v. Jazz), Edward Gal met Glock’s Voice (v. De Niro) en Hans Peter Minderhoud met Glock’s Romanov (v. Rohdiamant).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie