Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DaisyB94 schreef:het is en blijft momentopnames! & ik begrijp wat sjef bedoelt. Je zal maar net in je eigen rode zone begeven en iemand legt dat vast, betekend niet dat je altijd zo rijd e.d.
social media, het heeft zo altijd zijn voor en nadelen met alles
bigone schreef:Iemand die een beetje in de paardenwereld zit zal ook weten(hoop ik) dat er van elke ruiter, op welk niveau dan ook, een rolkur foto gemaakt kan worden. Paard slaat het hoofd naar beneden naar een vlieg, klik, rolkur. Pas wanneer je duidelijk, niet gemanipuleerde filmpjes krijgt, dan word het ernstig. En dan nog worden mensen gerust vrijgesproken van mishandeling, bvb een power and paint die opgekruld loopt. Tja, dan worden de begeleiders geloofd want zij hebben er blijkbaar verstand van. Dus ja, waar maken we ons druk om, er zijn alleen vierbenige verliezers.
en dat duidelijk te zien aan de teugel(lengte).cherie78 schreef:bigone schreef:Iemand die een beetje in de paardenwereld zit zal ook weten(hoop ik) dat er van elke ruiter, op welk niveau dan ook, een rolkur foto gemaakt kan worden. Paard slaat het hoofd naar beneden naar een vlieg, klik, rolkur. Pas wanneer je duidelijk, niet gemanipuleerde filmpjes krijgt, dan word het ernstig. En dan nog worden mensen gerust vrijgesproken van mishandeling, bvb een power and paint die opgekruld loopt. Tja, dan worden de begeleiders geloofd want zij hebben er blijkbaar verstand van. Dus ja, waar maken we ons druk om, er zijn alleen vierbenige verliezers.
Ik denk, dat er NIET "klik, rollkür" te bekennen is danen dat duidelijk te zien aan de teugel(lengte).
Juist doordat er foto's op het i-net komen, kan er sprake zijn, dat de vierbenige verliezers steeds meer in het voetlicht treden.
Hopelijk werkt dit positief door.
Als er niets te verbergen zou zijn, lijkt mij dat deze discussie niet nodig is en hoeven er geen maatregelen genomen te worden ter bescherming van de ruiters.
De publieke opinie is juist een voordeel om "mishandelingen" uit te bannen en de FEI te doen inzien dat "mishandeling" voor eigen gewin nooit de bedoeling kan zijn.
Sammie schreef:Tijdens een recente vergadering van de Internationale Dressage Trainers’ Club (IDTC) werd al duidelijk dat de leden zich zorgen maken over de invloed van Social Media, zoals Facebook, Twitter en soortgelijke sites. De vergadering vond in oktober plaats, maar recent verschenen de notulen. http://www.eurodressage.com zette ze uiteen.
Daar gaat de vrijheid van meningsuiting. Deze mensen moeten zelf eindelijk eens leren hoe ze facebook en twitter kunnen gebruiken zodat ze weten wat er over ze geroepen wordt en daarop kunnen reageren. Anne_GTI schreef:DaisyB94 schreef:het is en blijft momentopnames! & ik begrijp wat sjef bedoelt. Je zal maar net in je eigen rode zone begeven en iemand legt dat vast, betekend niet dat je altijd zo rijd e.d.
social media, het heeft zo altijd zijn voor en nadelen met alles
Je rode zone hoor je nooit in te komen als je op een paard zit. Ga dan boxen ofzo.
Ik heb ooit een foto geplaatst van een pony die zo op de foto te zien zo gruwelijk in de rollkur liep dat zelfs Anky dat niet zou kunnen.... Alleen had de pony gewoon kriebel aan de borst en drukte de fotograaf op dat moment het knopje in. Als Anky dat was geweest zou ze zijn afgeschoten.

DaisyB94 schreef:nou dan mag jij mij vertellen dat jij nooit in een rode zone ben gekomen.... want dat heeft denk ik iedere ruiter wel eens in zijn training