Heijkoop en Van Liere succesvol in Zeeland [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Heijkoop en Van Liere succesvol in Zeeland [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 15:12

http://www.bokt.nl / http://www.pzc.nl / http://www.omroepzeeland.nl

Blessure voor Ulysses la Haye

Met drie paarden in de Grand Prix was Laurens van Lieren zondag de grote trekpleister op de Master of Dressage in Stal de Kroo in Nieuw- en Sint Joosland. De ex-international had er zin in om voor eigen publiek te vlammen. Helaas bleef de ruiter steken op de tweede plaats. Daniëlle Heijkoop schreef met Siro het hoofdnummer op haar naam.

Alles leek voor Laurens van Lieren volgens planning te verlopen. Als eerste starter stuurde hij Tyara (v. Farrington) naar 65,78 procent. De score van 69,75 procent met Hexagons Welnetta (v. Louisville) leek lang goed voor de overwinning. Maar Daniëlle Heijkoop bewees met Siro dat het beter kon. De, in de piaffe en passage uitblinkende, Siro (v. Gribaldi) liep kreeg een score van 71,52 procent. Maar Laurens van Lierens beste troef Ulysses la Haye (v. Gribaldi) stond op dat moment nog op de wagen. Het was dan balen dat de ruin zichzelf op de trailer blesseerde, waardoor Van Lieren zich moest afmelden. Het paard raakte in de trailer in paniek en schopte zijn eigen been kapot . “Over Welnetta was ik heel tevreden. Die liep een superproef. Ze ontwikkelt zich goed en toont veel progressie. Een paard dat gemakkelijk een Grand-Prix loopt. Maar ik had mijn hoop gevestigd op Ulysses. Hij is in supervorm.Hij is op dit moment mijn eerste paard. Ik had hier graag mijn tweede A-kaderscore gereden. En dan dit. Daar baal ik ontzettend van. Maar het hoort bij de sport'', vertelde Van Lieren die zichtbaar teleurgesteld is.

Bij Daniëlle Heijkoop straalde de tevredenheid ervan af. ”Ik heb Siro zelf opgeleid. Hij is heel ijverig, soms een beetje eigenwijs, maar heel werkwillig. Dit is mijn eerste overwinning in de Grand Prix en A-kader score. Daar ben ik erg blij mee.'', aldus Heijkoop. Ook op haar website meldt ze dat “super tevreden is”.
Ook amazone Dinja van Liere deed goede zaken tijdens de Masters of Dressage. Na haar twee overwinningen op vrijdag voegde de amazone daar in het weekend de overwinning met Hexagons Annabella in de Prix St. George, Hexagons Roumanda in de Future Test en met Hexagons Bon Ami in de Kür op muziek in klasse Z aan toe.

Afbeelding
Dinja van Liere & Roumana
Dinja van Liere liep in de Future Test met, de veel souplesse tonende, Roumanda (v. Rubiquil) met 66,11 procent naar een nipte zege. Chantal Nijpjes eindigde met de schimmel U’ve got it (v. Democraat) met 66,11 procent op de tweede plaats. Dinja van Liere: ,,Roumanda is voor mij een fijn leerpaard. Ze heeft al Grand Prix gelopen. Ze gaat er altijd voor, heeft nergens schrik van. In de kaderselectiewedstrijd heb ik drie keer boven de 65 procent gescoord. Maar het kan nog beter. De serie in de wissels, passage en piaffe moeten met nog meer expressie worden uitgevoerd.''

Emma van den Hooven uit Koudekerke scoorde met de Gelderse hengst VMF Zethar (v. Parcival) boven de 60 procent in de Intermediar II en mag daardoor ook op Grand Prix-niveau met dit paard uitkomen. Van den Hooven scoorde 61,84 procent. Voor de combinatie was het de eerste keer in deze klasse. Het was tijdens de proef voor beide nog een beetje zoeken naar de juiste afstemming. Zo scoorde de combinatie voldoendes voor piaffe en passage, maar de voshengst moest zijn energie kwijt in de uitgestrekte galop waardoor dit onderdeel al bokkend mislukte. Daarna was hij weer bij de les een maakte twee hele mooie series galopwissels. Jurycommentaar was dan ook dat de combinatie de zware oefeningen goed beheerst maar dat het geheel nog wat meer aan elkaar moet., aldus de eigenaren van Zethar op hun website.

In de kür van de Intermediar I ging de overwinning naar Hexagon-stalruiter Thamar Zweistra. Met de merrie Whoopy (v. Rubiquil), reed zij in een hele stoere proef naar een score van 71,96 procent. Daarmee bleef zij ruim vijf procent voor de nummer twee, Morgan Barbancon, die met Dankeschon een score van ruim 66 procent bij elkaar reed.

In de klasse ZZ-Zwaar zorgde Wilma Salm met de merrie Zazou (v. San Remo) voor Zeeuws succes. De amazone uit Yerseke behaalde met de mooi in balans gaande merrie met 66.86 procent de zege. De Amsterdammer Tommie Visser eiste met de ruin Barmen (v. Rahmaz) met 65,43 procent de tweede stek voor zich op. Stal Hexagon pakte in de Rubiquil Cup alle eremetaal. Jeanine Nieuwenhuis stuurde Conquest naar goud en TDN's Cirona naar zilver. Thamar Zweistra werd met Capetown derde.

Video Heijkoop: http://www.omroepzeeland.nl/video/2013- ... s-dressage
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 30-01-13 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:32

van LiereN !!!! Ook in de tekst nog fout.

Wel nice dat ie zelfs nu 3 GP paarden heeft! _/-\o_

Sammie

Re: Heijkoop en Van Liere succesvol in Zeeland [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 15:34

Dinja van Liere...

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:32

ja inderdaad, dinja van LIERE en laurens van LIEREN is het! :) jammer dat ulysses is geblesseerd ander had hij zeker GROTE kans op de 1e plaats gehad!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:15

daarnaast is Ulyses een ruin, dus geen 'zij'.
En ook jammer, maar dat vond ik vanmorgen al bij het openslaan van de krant, dat iedereen kennelijk zondag rond het middaguur naar huis is gegaan en daarom niemand meer melding maakt van de Inter-I-kur-overwinning (71,96%) van mijn Whoopy met Thamar Zweistra...

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:17

Top Hexagon! *\o/*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:23

FloortjeM schreef:
En ook jammer, maar dat vond ik vanmorgen al bij het openslaan van de krant, dat iedereen kennelijk zondag rond het middaguur naar huis is gegaan en daarom niemand meer melding maakt van de Inter-I-kur-overwinning (71,96%) van mijn Whoopy met Thamar Zweistra...

Gefeliciteerd! 8-)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:27

FloortjeM schreef:

idd gefeliciteerd *\o/* ik had het wel gehoord van thamar dat ze had gewonnen met whoopy!! ik vind whoopy echt een heerlijk en mooi paardje :D

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:36

en bokker Barbara_ , die master werd in de B, nadat haar paard vorig jaar een zware operatie heeft gehad en nog maar sinds 3 maanden weer onder het zadel is!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:52

Ik heb ook nog wat te zeuren:

En de vader van Tyara is niet Rubiquil maar Farrington en dat is een Gelderse merrie.

En de Gelderse hengst Zethar ook al naar de Grand prix!!!! Woehoe!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Thomas schreef:
van LiereN !!!! Ook in de tekst nog fout.

Wel nice dat ie zelfs nu 3 GP paarden heeft! _/-\o_

Waarvan een het al van af de geboorte op het papier had staan...

Tyara,..fokrichting GP....tja... :D :D :D :D :D

Sorry jongens,....ik kan het niet laten :D
Laatst bijgewerkt door Angela op 29-01-13 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: meerdere posts samengevoegd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 09:07

Zeuren mag maar dan wel graag via pb. Teksten kunnen nl. altijd aangepast worden en een pb werkt daarmee sneller en efficiënter. :)

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:34

sorry, Sammie, dat zullen we volgende keer doen.

Sjoert schreef:
FloortjeM schreef:
Gefeliciteerd! 8-)

normann_love schreef:
FloortjeM schreef:
idd gefeliciteerd *\o/* ik had het wel gehoord van thamar dat ze had gewonnen met whoopy!! ik vind whoopy echt een heerlijk en mooi paardje :D

dank en dank!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:43

Floortje wat goed!! Nu wel op film???

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:31

haha, ja, maar weer alleen voor trainingsdoeleinden en dus niet voor mij. Ik probeer voor het NK mijn leven te beteren, goed?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:23

Jaa!ik ben echt fan van Whoopy

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:07

DaisyB94 schreef:
Jaa!ik ben echt fan van Whoopy

toeval! ik ook!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:10

FloortjeM schreef:
haha, ja, maar weer alleen voor trainingsdoeleinden en dus niet voor mij. Ik probeer voor het NK mijn leven te beteren, goed?

heel goed!!! :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 02:21

FloortjeM schreef:

Ik wel 8-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 09:45

Het staat inmiddels ook in de OP hoor ;)

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:14

;-)