Anky van Grunsven is op het Sportgala in Amsterdam onderscheiden met de Fanny Blankers-Koen Award.
De dressuuramazone is de elfde Nederlandse sporter die de carrièreprijs in ontvangst mocht nemen.
Johan Cruijff, Anton Geesink, Sjoukje Dijkstra, Ard Schenk, Nico Rienks, Peter Blangé, Leontien van Moorsel, Pieter van den Hoogenband, Inge de Bruijn en Edwin van der Sar gingen Van Grunsven voor.
Van Grunsven won bij de Olympische Spelen in Londen brons met het landenteam. In Sydney, Athene en Peking behaalde ze individueel de olympische titel. "Ik weet nog niet of ik doorga, maar daar ga ik morgen over nadenken", reageerde Van Grunsven, die onderscheiden ontving uit handen van voormalig Oranje-doelman Edwin van der Sar.
Wel erg jammer dat de paardenfilmpjeS erg slecht zijn net zoals vorig jaar. Die van anky was wel oke maar van adelinde sloeg nergens op... Zeker in vergelijking met bv de zwemster.
Ik vond het ook helemaal terecht, alleen zei Anky niet dat ze niet wist of ze doorgaat, maar dat ze niet wist of ze nu wel door mag gaan nu ze deze prijs heeft.
Kidde
Geplaatst: 18-12-12 22:09
Ashley5760 schreef:
Heel terecht had niemand anders kunnen bedenken!
Wel erg jammer dat de paardenfilmpjeS erg slecht zijn net zoals vorig jaar. Die van anky was wel oke maar van adelinde sloeg nergens op... Zeker in vergelijking met bv de zwemster.
Dat was precies wat ik ook dacht ja!
Luz_ElenaE
Geplaatst: 18-12-12 22:10
100% verdiend! Het was echt heel mooi ook de emotie van Anky en Sjef. Ik moest ook een traantje wegpinken... Sowieso vond ik het hele gala erg mooi en terechte winnaars.