Bokt live in Londen: sfeer en emotie tijdens de dressuur!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bokt live in Londen: sfeer en emotie tijdens de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 19:51

http://www.bokt.nl
Cayenne

Afbeelding
Het publiek juicht na de proef van Carl Hester.
foto: Kit Houghton/FEI

Vandaag werd begonnen aan het eerste deel van de landenwedstrijd dressuur. De afgelopen twee dagen had de meeste pers vanwege het wisselvallige weer nog het grootste gedeelte van de tijd in het mediacentrum doorgebracht. Vandaag begon iedereen vol goede moed op de tribune, inclusief ondergetekende. Nog vol goede moed vertelde ik aan mijn collega van de Hoefslag dat het volgens de voorspellingen vandaag echt niet zou gaan regenen. Boy, was I wrong :D

De landenwedstrijd verliep heel fijn en de sfeer zat er goed in. Yessin Rahmouni stal de show door trots met zijn Marokkaanse vlaggetje te zwaaien en iedere combinatie kreeg de handen op elkaar van dit geweldige publiek, dat massaal achter iedere combinatie staat. Het applaus was dan ook groot toen Anky van Grunsven voor de zevende keer de ring betrad en daarmee een Nederlands record vestigde. Ondanks de spanning en stress van de afgelopen dag kwam de combinatie tot een uitstekende prestatie. Wat een sportvrouw is het toch! Na de wedstrijd kwamen de emoties los bij Anky. Echtgenoot Sjef was niet helemaal lekker en dat resulteerde, gezien zijn medische geschiedenis van het afgelopen jaar, toch voor spanning. Het was de eerste keer in de zeven keren dat Anky deelnam aan de Olympische Spelen, dat hij er niet bij was. Gelukkig was Patrik Kittel haar tot steun en zal Sjef er naar verwachting gewoon bij zijn tijdens de Grand Prix Special. Erg mooi dat ruiters en amazones elkaar zo opvangen. Wat nou concurrentie en haat en nijd in de dressuursport? Het is een en al saamhorigheid hier in Londen!

Over saamhorigheid gesproken: terwijl de regen en hagel met bakken uit de lucht kwam, was het mooi om te zien hoe sommige supporters vreemden massaal hielpen door hen overgebleven poncho's, vuilniszakken of zelfs paraplu's uit te lenen. Zo zag ik twee mensen -waarvan een in Duitse kledij en een in Nederlands tenue- samen onder een paraplu schuilen. Ja, zo kan het ook! Je kreeg het er ondanks de koude regen spontaan weer warm van.

Na de grootste buien vertrok de meeste pers toch naar het mediacentrum. Een kwartiertje later was het echter helemaal droog en konden we in het zonnetje verder genieten van het verloop van de landenwedstrijd. Patrick van der Meer stelde zeker niet teleur met een knappe proef. Jammer van het foutje in de eners en de eerste piaffe, maar de bodem is gelegd voor een superproef straks in de Special!

Aan het eind van de middag werden de springpaarden gekeurd en de Nederlandse paarden kwamen met vlag en wimpel door de keuring heen. Zij komen later deze week aan start.

In verband met de drukte van vandaag slechts drie foto's, waarvan eentje met een stralende Yessin Rahmouni! Klik hier om de foto's te bekijken.

Verwante artikelen:

[VN] Bokt: live vanuit Londen!
[VN] Bokt in London: Training eventingruiters en Olympic Park!
[VN] Bokt live vanuit Londen: Vetcheck, cross-country en FOTO'S!!
[VN] Bokt live vanuit Londen: "VIP behandeling" op de perstribune
[VN] Bokt live vanuit Londen: Donkere wolken boven het stadion
[VN] Bokt live in Londen: Hoogte- en dieptepunten bij de cross
[VN] Bokt live in Londen: medailles, keuringen & oranje! *foto's*

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Bokt live in Londen: sfeer en emotie tijdens de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:23

Leuk verhaal weer met leuke foto's

jij kunt echt heerlijk schrijven!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:25

You go girl, blijf vooral schrijven voor ons, we pikken de sfeer helemaal mee !

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:27

Wat een leuk verslag weer :D Vond t publiek inderdaad heerlij kenthousiast, kan me voorstellen dat de sfeer geweldig is als je daar bent haha. Ben je erg nat geworden of had je een plu o.i.d. mee :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:28

Cayenne, wat een fijn verslag weer van de dag van vandaag.

Geen ambities om dit als werk te gaan doen, je kan zo ergens beginnen volgens mij. Hele gave stukken!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 20:39

Wat een lieve reacties allemaal, bedankt! :o Ik ben er even stil van.
MarliesV, ik werk normaal gesproken bij de Hoefslag :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:07

Cayenne schreef:
Wat een lieve reacties allemaal, bedankt! :o Ik ben er even stil van.
MarliesV, ik werk normaal gesproken bij de Hoefslag :j

Ik vind ook dat je het erg leuk doet en met heel veel inzet en enthousiasme, super hoor

madeinspace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:22

Door jouw stukjes ben ik ook daadwerkelijk gaan kijken. Kreeg er normaal nooit echt iets van mee maar je brengt de sfeer zo leuk over dat ik het niet wil missen.

Plus, die foto van Yessin is echt super inderdaad.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:12

Waarom werd er tijdens de regenbuien zo ontzettend gegild vanaf de tribune?
Althans ik keek het via de livestream, er werd geen beeld getoond van de tribune, maar het klonk als enorme paniek.
Knap van de amazones, ruiter en paarden dat ze ondanks die regen en herrie ogenschijnlijk onverstoorbaar bleven rijden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:21

Kijk Cayenne, dat verklaard een hoop. En ik maar denken dat ik een talent had ontdekt :P :+ .

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:55

ik heb het niet gezien ik was aan het werk, maar met dit stukje krijg ik toch een stukje mee van de sfeer die er was.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:57

Mooie sfeerimpressie weer Cayenne! En lijkt me echt gaaf om de OS zo van dichtbij mee te maken als jij nu doet!
Blijf vooral schrijven :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 06:57

tienus63 schreef:
Waarom werd er tijdens de regenbuien zo ontzettend gegild vanaf de tribune?
Althans ik keek het via de livestream, er werd geen beeld getoond van de tribune, maar het klonk als enorme paniek.
Knap van de amazones, ruiter en paarden dat ze ondanks die regen en herrie ogenschijnlijk onverstoorbaar bleven rijden.

Van waar ik zat was er geen gegil te horen, dus ik heb geen idee.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:45

Heb jammer genoeg ook het grootste deel van de ruiters moeten missen. Dat van de canadese ruiter ga ik straks wel even zoeken.