IB: Imke Schellekens-Bartels tweede in Kür op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

IB: Imke Schellekens-Bartels tweede in Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:16

http://www.bokt.nl

Afbeelding
Imke Schellekens-Bartels met Toots
foto: http://www.amy-fotografie.nl
Na de wereldbekerfinale dressuur Grand Prix stond er in de hallen van Indoor Brabant ook nog een gewone Kür op muziek op het programma. Imke Schellekens-Bartels die gisteren met Hunter Douglas Toots (v. Jazz) tweede werd in de gewone Grand Prix wist ook deze maal de tweede plek te veroveren. De combinatie kreeg 76.625 procent van de jury. De nummer één, wederom Nathalie Zu Sayn-Wittgenstein, wist met de donkerbruine Donnerhall nakomeling Digby maar liefst naar een score van 80.900 procent te rijden.

Op de derde plek vestigde zich de Zweedse Tinne Vilhelmson-Silfven met de vosruin Favourit (v. Florestan). Deze combinatie zat Schellekens-Bartels op de hielen met een verschil van slechts 0,625 procent. Edward Gal pakte met Blue Hors Romanov (v. Rohdiamant) 75.625 procent de vierde plek. Patrick van der Meer met Uzzo (v. Lancet) werd vijfde met 71.625 procent. Marlies van Baalen met BMC Miciano (v. Midici) pakte de zesde plaats.

Plaats acht was voor Diederik van Silfhout met Luxform´s Popeye (v. Havel). De negende plaats en tevens hekkensluiter werd Christa Larmoyeur met Divoza Horseworld Ovation (v. Cabochon).

Uitslagen: http://results.scgvisual.com/2012/denbosch/r33.html

Joanne1987

Re: IB: Imke Schellekens-Bartels tweede in Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:31

het was echt een hele mooie kur!

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:50

Was echt een geweldige kür, ze kreeg zelfs een staande ovatie :D
Was vandaag echt een top dag! Morgen wéér

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:37

Super

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:59

Was echt een gave kur in real life!! En ze kreeg idd een staande ovatie!

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:03

Is er ook een filmpje van ergens?

VDLStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:05

was echt heel mooi (L) gewoon kippenvel

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:07

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:32

De kur van Imke vond ik van een hoger kippenvel gehalte dan die van Nathalie zu Sayn, dat was keurig en correct maar de score van meer dan 80 % is wel wat overtrokken voor een kür met een redelijk lage moeilijkheidsgraad en behalve een mooie pi-pa tour eigenlijk weinig echte hoogtepunten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:35

die had zeker wel een hogere moeilijkheidsgraad! imke geeft zelf ook toe dat haar kuur geen toppunt van moeilijkheid was

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:38

Kur van Nathalie zu Sayn- Wittgenstein

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:40

Joanne1987 schreef:
die had zeker wel een hogere moeilijkheidsgraad! imke geeft zelf ook toe dat haar kuur geen toppunt van moeilijkheid was

Wil je even aangeven waar die hogere moeilijkheidsgraad volgens jou dan te vinden is? Behalve de piaffe pirouette zie ik weinig extra's.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:40

ik ben benieuwd naar de kur :D
de link van hierboven vond ik beetje te weinig :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:45

horseyfries schreef:
Joanne1987 schreef:

Wil je even aangeven waar die hogere moeilijkheidsgraad volgens jou dan te vinden is? Behalve de piaffe pirouette zie ik weinig extra's.

de wijze in volgorde, afwisseling en oa positie van de passages-piaffe-passages en de bijbehorende wendingen en pirouettes. er werd na de kur een mooie analyse gegeven door coby

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:47

gefeliciteerd allemaal.

die nathalie rijd gewoon alles heel en heel netjes, die van imke is gewoon, soms nog net niet, of te minste dat was gistere. toots heeft meer in huis dan die van nathalie, maar toots is nog niet zo ervaren als die van nathalie, maar toots gaat die er ooit aflopen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:51

Joanne1987 schreef:
horseyfries schreef:

de wijze in volgorde, afwisseling en oa positie van de passages-piaffe-passages en de bijbehorende wendingen en pirouettes. er werd na de kur een mooie analyse gegeven door coby

Ik denk dat je Tineke bedoelt ipv Coby, en de moeilijkheidsgraad kan alleen maar verhoogd worden door oefeningen moeilijker uit te voeren dan in de Grand Prix test, en dat deed ze alleen in de piaffe pirouette, maar omdat dat geen gevraagd onderdeel is, kan dat eigenlijk alleen maar bijdragen in originaliteit.
Dus vind ik het verschil in punten te hoog met de nummer twee. Winnen mocht ze zeker, maar deze proef vond ik geen 80 % waard. Dan had ze bijv. minstens de wissels op een gebogen lijn moeten tonen of in het algemeen expressiever moeten rijden.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:40

Sorry, haalde ze even door elkaar. Daarom heeft ze juist die hoge score, hebben ze meegeteld in de originaliteit. Ik vind 80% misschien ook wat hoog, maar het is wel zeker verdiend. Hoewel ik imke natuurlijk liever had zien winnen...

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:55

Filmpje imke

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:18

Hee dat is de oude "kur" van Sunrise,leuk! je ziet nog wel waar Imke wat puntjes laat liggen..denk dat als deze combi meer ervaren is dat ze makkelijk over die 80% heen moeten kunnen komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:26

Zo vanaf het filmpje is die 80% van Digby wel terecht,hij scoort gewoon op z'n geweldige pi-passage tour waarvan de cijfers 2x tellen.Ook een herkenbare kur trouwens..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:33

De 80 procent is in mijn ogen ook terecht. Als ze meer expressie in bijv. de drafappuyementen ed zou hebben, zou ze misschien nog veel hoger scoren. Het is ook nog lang geen 100 procent en als je daar van uit gaat....
Ze reed technisch correct en bijv. de overgangen tussen piaffe en passage, maar ook de andere overgangen en tempowisselingen zijn gewoon goed. De piaffe is echt op de plaats en de passage goed verzameld. Gelukkig telt in de kur technisch rijden ook nog goed mee. Imke reed imo leuk, maar mist nog de scherpte in de overgangen ed. Ook leek hij niet recht in het hoofd bij de appuyenten naar links en vind ik de passage hier en daar niet genoeg verzameld en meer loperig. Bovendien reed ze op een gegeven moment helemaal niet mooi op de muziek. De piaffe vind ik niet helemaal af gezien het gezwaai van de achterbenen naar de zijkant. Wel een ontzettend goed paard met een mooie uitstraling. Ik hoop dat ze nog flink gaat verbeteren. Als ze allebei even technisch goed gaan rijden, dan zal Toots het met voorsprong gaan winnen op een paard als Digby. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:53

Ik snap het niet, ik dacht dat de kur vandaag was?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 10:02

De kur op muziek in de wereldbekerfinale is inderdaad vandaag, maar dit was een 'gewone' kür op muziek. Donderdag was er ook een 'gewone' Grand Prix wedstrijd. (dus naast de FEI wereldbeker wedstrijd :) )

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:06

Elisa2 schreef:
Hee dat is de oude "kur" van Sunrise,leuk! je ziet nog wel waar Imke wat puntjes laat liggen..denk dat als deze combi meer ervaren is dat ze makkelijk over die 80% heen moeten kunnen komen.

Volgens mij is het de oude kür van Jazz, dat zei ze tenminste. :)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:09

Je ziet duidelijk dat Digby ervarener en sterker is en daardoor bepaalde oefeningen beter uit kan voeren. Toots heeft nog wat tijd nodig om sterker te worden en meer bevestigd op dit niveau. Dan kunnen de scores nog veel hoger.