Alle contracten bondscoaches paardensport lopen af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Alle contracten bondscoaches paardensport lopen af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 20:16

www.anp.nl / www.ad.nl

Na de Olympische Spelen van Londen 2012 lopen alle contracten van de bondscoaches van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) in de olympische disciplines af. Het gaat om Sjef Janssen (dressuur), Rob Ehrens (springen) en Martin Lips (eventing).

'Als we weten hoe het er na 2012 gaat uitzien willen we met een totaalplaatje naar buiten komen', zegt Maarten van der Heijden, directeur topsport van de KNHS. 'Dat kan voor Londen gebeuren, maar het kan ook er na.'

Janssen gaf al te kennen dat hij mogelijk na Londen de Duitse ruiter Matthias Rath met het uit Nederland stammende toppaard Totilas gaat begeleiden. Van der Heijden: 'Dat gaat natuurlijk niet samen met de functie van bondscoach. We zijn momenteel met Sjef in gesprek. We zullen zien. Voor hem is misschien ook een andere rol denkbaar.' Al te veel wil Van der Heijden er niet over kwijt. 'We willen ons eigenlijk vooral op onze prestaties op de Olympische Spelen richten. Dat is waar het nu om gaat. Al het andere leidt alleen maar af van dat ene hoofddoel.'

In de dressuur en het springen is Oranje al met een team geplaatst voor Londen. In de eventing is dat nog steeds mogelijk.

s6801881

Re: Alle contracten bondscoaches paardensport lopen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:18

Logisch dat ze Sjef niet willen hebben als hij Rath gaat begeleiden, maar ik ben dan wel heel benieuwd wie ze nog meer overwegen om die functie in te vullen, is dat ook al bekend?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:32

s6801881 schreef:
Logisch dat ze Sjef niet willen hebben als hij Rath gaat begeleiden, maar ik ben dan wel heel benieuwd wie ze nog meer overwegen om die functie in te vullen, is dat ook al bekend?

Anky? :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:40

Anky traint ook allemaal internationale pupillen, dat hoort bij hun internationale trainingscentrum. ze zouden gek zijn om dat op te geven voor een functie van bondscoach. Is ze dat al niet voor zo'n verweggistan land?
Laat Sjef de mensen maar extra kadertrainingen geven, komt minder politiek bij kijken dan bij de functie bondscoach ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:41

s6801881 schreef:

Volgens mij is het juist andersom, stopt Sjef omdat ie teveel op zijn vingers getikt wordt. Geef hem groot gelijk overigens!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:15

Ik zie Tineke Bartels het nog wel es doen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:30

joyce B schreef:
Anky traint ook allemaal internationale pupillen, dat hoort bij hun internationale trainingscentrum. ze zouden gek zijn om dat op te geven voor een functie van bondscoach. Is ze dat al niet voor zo'n verweggistan land?
Laat Sjef de mensen maar extra kadertrainingen geven, komt minder politiek bij kijken dan bij de functie bondscoach ;)

Oekraïne? :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:27

Sjef wordt bondstrainer van Duitsland. *\o/*

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:32

bertie schreef:
Sjef wordt bondstrainer van Duitsland. *\o/*

In je dromen ;P :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 01:00

Ik zie het nog zo gebeuren ook... := :')

Ben benieuwd hoe alles er dan na Londen '12 uit gaat zien in de topsport, afwachten maar! :D