Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 13:52

http://www.horses.nl/ http://www.st-george.de

Afbeelding
Foto: FEI EC Dressage 2011 // http://www.sjoert.com
Na het mislukte optreden van vorige week was het voor Matthias Alexander Rath waarschijnlijk geen gemakkelijke opgave om gisteravond opnieuw de ring in te rijden met Totilas (v. Gribaldi) tijdens de hengstenshow van Paul Schockemöhle in Vechta. Ondanks de druk was het optreden dit keer beduidend beter.

Bij het eerste optreden ging Totilas verschillende keren in protest en sloeg hij de tong over het bit. Rath verliet daarom korte tijd de ring en reed daarna verder onder begeleiding van zijn vader Klaus-Martin Rath. De video van dat optreden kon rekenen op veel negatieve reacties uit binnen- en buitenland. Gisteravond werd het optreden van Rath en Totilas echter weer beloond met luid applaus uit het publiek. Het optreden was nog niet volledig harmonieus, maar was duidelijk rustiger dan vorige week. Hierdoor kwamen ook de Grand Prix-oefeningen beter uit de verf.

Volgens Matthias Alexander Rath was het gedrag van Totilas van de week ervoor te wijten aan overenthousiasme. “Door de lange pauze was Totilas gewoon gemotiveerd. We hebben deze week intensief gewerkt en vandaag heb ik een supergevoel”, aldus Rath. Hij weet nog niet wanneer hij zijn rentree maakt in de wedstrijdring.

De Duitse pers schreef afgelopen weekend volop over de voorgenomen samenwerking met Sjef Janssen. Er werd in vooraanstaande kranten zelfs gesproken van mishandeling vanwege de trainingsmethode die Janssen hanteert. Matthias Rath en zijn vader lieten na de show weten nog altijd uit te zien naar de samenwerking met de Nederlandse bondscoach. “Het is voor mij een interessante ontwikkeling. Je kunt niet ontkennen dat Janssen de laatste tien jaar waanzinnige resultaten heeft behaald. Die paarden gaan lang mee in de sport.”, aldus de 26-jarige Rath. Zijn vader voegt toe: “Ik ben blij dat Matthias de moed heeft naar nieuwe systemen te kijken. Ik denk dat dat belangrijk is voor jonge ruiters.”

Kijk hieronder voor het filmpje van deze week.

Verwant artikel

[VN] Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:53

Ik ben benieuwt hoe dit nu verder gaat :+

Of het eenmalig is of dat hij nog echt gaat ''spetteren''

BabetteV

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:57

Fijn voor de jonge dat het nu beter ging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:57

Hmm ja duidelijk 'beter' maar ik zie nog steeds een gespannen paard en weinig terug van de harmonie.

Ik ben wel benieuwd welke trainingsmethode Sjef Janssen dan hanteert, als er genoemd wordt dat er sprake is van mishandeling?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:58

Nou ik geef het je te doen na al dat commentaar!! Hoedje af!!
Vind wat ik hier zie echt nog niet zo verkeerd!

Zooist

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:00

Helemaal top voor die jongen!
Super voor zijn zelfvertrouwen en nu trainen om de wedstrijdring in te gaan!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:00

en de toot soap gaat weer verder...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:01

Ik mis nog steeds de harmonie, maar van echte grove fouten is IMO geen sprake. De vorige rit was een grote protestactie, en daar is gelukkig geen sprake van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:01

Tsja .. ik doe het hem niet na, maar het hele spectaculaire is er af !!
Wel fijn voor MAR dat het stukken beter is gegaan ..

Kan me voorstellen dat hij zich er ook flink klote over gevoeld heeft en hij weet dat vooral de NL ers zich over smullen bij een fiasco.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:02

Helaas krijg ik het filmpje niet te zien. Misschien iemand een andere link ?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:03

Filmpje is abosluut beter en daar ben ik ook zeker blij om hoop Totilas snel terug te zien in de ring.
Wat ik wel erg grappig vind is dat StGeorg na de mislukte rit angstvallig stil was en nu meteen met een heel positief stuk komt :)

zwieke

Het ziet er inderdaad beter uit dan vorige keer - maar dat is nu niet moeilijk... Hoewel ik dit beeld nog steeds niet super vind uitzien, ze kunnen mij niet bekoren :n We zien wel verder, ik gun het hun wel.

s6801881

xxelviraxx schreef:

Hij is eraf gehaald... Maar hij staat nog wel op youtube.

Splendesco

Wat fijn voor Rath dat het zo veel beter ging, misschien toch niet het einde van de dressuur carriere van Toot. :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:04

Peanutbutter schreef:
Kan me voorstellen dat hij zich er ook flink klote over gevoeld heeft en hij weet dat vooral de NL ers zich over smullen bij een fiasco.

En terecht! Hadden de Duitsers maar niet moeten denken dat talent en succes te koop is ;)

Maar weet iemand iets over die zogenaamde trainingsmethode van Sjef Janssen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:04

Heel diep respect voor deze jongen. ga er maar aan staan na al dat commentaar van al die mensen die het beter weten.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:05

Uhm de video doet het hier niet. Jammer, ben heel benieuwd naar het plaatje.

Edit: Filmpje gezien. Stukken beter. De spanning zie ik niet zo zeer meer in Totilas, maar nog wel in Rath. Maar het ziet er echt veel beter uit. Ik vind dat Totalis echt wel weer swung laat zien. Alsof het hem allemaal zo makkelijke afgaat. Nog wel vind ik Rath heel voorzichtig rijden. De uitgestrekte draf is nog niet echt uitgestrekt maar heel gecontroleerd meer een soort van versnelling. Ook vind ik Totilas echt nog te diep lopen. Zelfs in de stap bleef hij naar de grond kijken. Groot aandachtspunt denk ik zo.

Als Rath weer gaat durven denk ik dat het echt nog wel een mooi plaatje word.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 13-02-12 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

LA_Woman schreef:
Peanutbutter schreef:

En terecht! Hadden de Duitsers maar niet moeten denken dat talent en succes te koop is ;)

Maar weet iemand iets over die zogenaamde trainingsmethode van Sjef Janssen?

LDR ;)

RM94

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:06

Stuk beter maar ben er nog niet weg van...

Vraag me af of de Rat(h)jes hun huiswerk goed hebben gedaan. Totilasis juist aanzienlijk verbeterd toen Edward gestopt is met training bij Anky/Sjef.

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:07

Vind (misschien al dressuurleek?) dit filmpje er zeker nog niet zo verkeerd uitzien. Een hengstenshow brengt wel véél spanning met zich mee (meer als de wedstrijdring) naar mijn mening. Dus ik ben benieuwd om ze binnekort weer eens aan het werk te zien, ik gun het de jongen wel.. Hij blijft toch maar doorzetten na al die commentaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:07

s6801881 schreef:
xxelviraxx schreef:

Hij is eraf gehaald... Maar hij staat nog wel op youtube.

Mag ik de link van youtube? Ben zelf al aan het zoeken geweest, maar ik kan het niet vinden :)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:08

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 14:08

In de op staat nu de link van youtube :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 14:09

Respect voor de man, en het ziet er al een stuk beter uit als de keer hiervoor :)
Echter zijn ze nog steeds niet volledig in harmonie en springen ze samen niet van het beeld af.

Hoop vaar MAR dat ze nog goede resultaten mogen halen...