HK: Chippendale en Bon Bravour winnen hengstencompetitie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

HK: Chippendale en Bon Bravour winnen hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 21:31

http://www.kwpn.nl

De sneeuw die gedurende de dag in heel Nederland begon te vallen, gooide het programma van de dressuuravond op de Hengstenkeuring in het begin al aardig in de war. Zo zouden de vier deelnemers in de GMB KNHS\KWPN Hengstencompetitie Klasse L in twee groepjes van twee in de baan komen voor een zogenaamde vrije proef. Helaas stond Chagall D&R nog in de file toen de rubriek begon en zo kwam Charmingmood (Winningmood uit Nedorette W keur sport-dres van Contango), gefokt door J. Laarakkers, C. Laarakkers-Larmoy en G.W. van Norel, geregistreerd bij A. Zekveld met zijn nieuwe ruiter Tom Franckx alleen in de baan. Hij liet een nette verrichting zien, waarbij juryleden Johan Hamminga, Hanneke Gerritsen en bij monde van Marianne Dorresteijn het sympathieke beeld van het duo als zeer positief beoordeelden. Voor de stap liet Charmingmood zelfs een 8.5 noteren. Vervolgens kwamen Decor Cachet L (Jazz uit Jirondine keur pref prest van Ferro, fokker J. Lamers uit Oss) en Chippendale (Lord Leatherdale uit Ti Amo elite sport-dres van Negro, fokker P. van de Brandt uit Volkel) in de baan. De bij J. Lamers in Oss gefokte Cachet L werd voorgesteld door Mireille van Kemenade-Witlox. Marian prees vooral de galop en de expressieve manier van bewegen van deze bruine. Hij kreeg maar liefst een 9 voor zijn extra galop. Chippendale met Severo Jurado Lopez op zijn rug kreeg maar liefst drie negens op zijn protocol; voor zijn galop, gedragenheid en souplesse en zijn exterieur. Daarmee won de bij P. van de Brandt in Volkel gefokte en bij G.J. van Olst geregistreerde niet alleen de dagprijs maar ook de competitie. Pechvogel Philip van Ommen verscheen nog wel in de baan met Chagall D&R (Jazz uit Annabel elite pref van De Niro, fokker W. Jansen uit's-Gravenhage) van de President Stables, maar de voorbereiding op het optreden van de bij W. Jansen in Den Haag was vanwege het tijdgebrek niet optimaal en dat vertaalde zich in iets teveel spanning in de baan. Heel jammer, want volgens de jury toonde hij veel potentie in beweging en een correct exterieur gepaard aan een mooie uitstraling. Hij werd derde in de einduitslag achter Decor Cachet L.

Ook de klasse M telde vier deelnemers. Als eerste twee kwamen in de baan Bojengel (Uptown uit Tistie ter Kwincke elite van Gribaldi, fokker A.J.L. Slippens uit Erp) gereden door Stephanie Dörr en Briljant (Uphill uit Ruzelma ster van Darlington, fokker gebr. Scholten uit Emst), voorgesteld door Diederik van Silfhout. De tweede groep bestond uit Broere Bristol (Jazz uit Selina elite pref van Goodtimes, fokker Stoeterij Broere BV uit Alblasserdam) onder Kirsten Beckers en I.P.S. Bon Bravour (Painted Black uit Odette keur pref van Chronos, fokker W.J.M. van Beek uit Schaijk) met Tom Franckx die in de tussenstand aan de leiding ging. Marian Dorresteijn gaf een toelichting op kwaliteiten van de vier hengsten en de waardering van de jury. De eindoverwinning was voor IPS Bon Bravour. De hengst, die een 8.5 kreeg voor zowel exterieur als algemene indruk, is zeer expressief en toont veel souplesse. Zijn hoogste cijfer, een 9, ontving hij voor zijn lichtvoetige galop waarin hij mooi met de schoft omhoog loopt. Met een 8.5 voor zijn mooie zuivere, actieve draf en een acht voor de expressieve draf had hij het hoogste puntentotaal van de dag en behield zijn ruime voorsprong in de tussenstand. Hij werd gehuldigd als competitiewinnaar en in de ereronde toonde hij nog eens de terechte kampioen te zijn.

De tweede plaats in de dagwedstrijd en de einduitslag was voor de grootramige Broere Bristol. De hengst moet nog iets aan kracht ontwikkelen maar toonde drie mooi ruime, zuivere gangen en een mooie zelfhouding. De derde plaats was voor Bojengel die vooral in stap een goed lichaamsgebruik toonde, voor de werkwillige Briljant.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:46

geweldig. Jammer genoeg heb ik dit niet kunnen zien. Maar dat Bon Bravour het zo goed doet verbaast mij niet. Dat is echt een hengst die zich positief bewijst en groeit in zijn optreden. Misschien een leuk paard voor Anky als hij wat verder is ? :D

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:02

SantaCruz schreef:
geweldig. Jammer genoeg heb ik dit niet kunnen zien. Maar dat Bon Bravour het zo goed doet verbaast mij niet. Dat is echt een hengst die zich positief bewijst en groeit in zijn optreden. Misschien een leuk paard voor Anky als hij wat verder is ? :D

Kon er helaas ook niet bij zijn.
Ik heb mijn merrie nu dragend van Bon Bravour. Ik hoop dat ze een gezond, goed veulen te wereld zet!

Toch zie ik Anky denk ik niet graag op BB, ook niet als ie ouder is.

History_

Re: HK: Chippendale en Bon Bravour winnen hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:15

*\o/* bravour

door het weer kon ik er jammer genoeg ook niet bij zijn :\

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:43

SantaCruz schreef:

:-)

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:01

Ik was er wel. Heb vooral genoten van overdag. 's Avonds bij het losrijden helaas stuk voor stuk afgesnoerde neusriemen, er kon nog geen luciferhoutje tussen!
En op één na, alleen maar kin op de borst, jammer.
Notabene wil de ISES een verbod op deze afgesnoerde neusriemen. Als de top en de subtop al niet het goede voorbeeld kunnen geven, wat moeten we dan verwachten van de breedtesport ...?!
Schande!!!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:31

Wat een geweldig paard is Bon Bravour zeg! Die uitstraling in combinatie met zn gangen..! *Kwijl*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:38

murphy102 schreef:
Ik was er wel. Heb vooral genoten van overdag. 's Avonds bij het losrijden helaas stuk voor stuk afgesnoerde neusriemen, er kon nog geen luciferhoutje tussen!
En op één na, alleen maar kin op de borst, jammer.
Notabene wil de ISES een verbod op deze afgesnoerde neusriemen. Als de top en de subtop al niet het goede voorbeeld kunnen geven, wat moeten we dan verwachten van de breedtesport ...?!
Schande!!!

Ik neem aan, dat je het gemeld hebt bij de ringmeester of jury?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:38

Overdrijven is ook een vak. :+

Of ik heb andere paarden los zien rijden.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:43

Haha, Grapje, ik was er ook. Bij 1 hengst in de ring zakte het stukje vilt onder de neusriem er bijna onderuit, dat gaat niet als het echt zo strak zit.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 07:44

Christa heet geen Laarakkers-Larmoyeur meer hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:55

;)
setteke schreef:
Haha, Grapje, ik was er ook. Bij 1 hengst in de ring zakte het stukje vilt onder de neusriem er bijna onderuit, dat gaat niet als het echt zo strak zit.

Ik lees altijd zoveel kritiek, maar ik hoor nu nooit dat men naar een ringmeester of jury stapt. Men levert liever kritiek op Bokt of plaatst foto's. Sta voor je uitgesproken mening en doe er dan wat aan.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:13

Ach klets toch niet Electra. Allereerst staan er geen ringmeesters op dit "niveau".
Ten tweede zien ze je al aankomen. Ik heb het één keer meegemaakt dat tijdens het losrijden bij de PAVO-Cup er een paard door een bekénde ruiter zo werd afgerost dat ik daar inderdaad melding van maakte bij de toen wél aanwezige ringmeester v.h. KWPN.
En weet je wat hij doodleuk zei: "Weet je wel wie dat is (alsof ik dat niet wist), die rijdt nationaal en internationaal ...". Dan zijn we toch uitgepraat, of niet soms ...!!
En die afgesnoerde neusriemen waren géén incidenten en zijn vanaf de tribune niet waarneembaar!
Het is één grote poppenkast en dat noemen ze dressuur ...!!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:45

murphy102 schreef:
Ach klets toch niet Electra. Allereerst staan er geen ringmeesters op dit "niveau".
Ten tweede zien ze je al aankomen. Ik heb het één keer meegemaakt dat tijdens het losrijden bij de PAVO-Cup er een paard door een bekénde ruiter zo werd afgerost dat ik daar inderdaad melding van maakte bij de toen wél aanwezige ringmeester v.h. KWPN.
En weet je wat hij doodleuk zei: "Weet je wel wie dat is (alsof ik dat niet wist), die rijdt nationaal en internationaal ...". Dan zijn we toch uitgepraat, of niet soms ...!!
En die afgesnoerde neusriemen waren géén incidenten en zijn vanaf de tribune niet waarneembaar!
Het is één grote poppenkast en dat noemen ze dressuur ...!!!

Het getuigt IMO van lef als je er DAAR wat van zegt en niet hier op Bokt, waar de betreffende ruiters zich niet kunnen verdedigen. De beste stuurlui zitten op de tribune.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:19

De beste stuurlui zitten inderdaad op de tribune of staan aan de kant :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:23

Waar was Jack Sparrow???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:38

soeraya schreef:
De beste stuurlui zitten inderdaad op de tribune of staan aan de kant :)

En zitten op Bokt :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:01

Janine1990 schreef:
Waar was Jack Sparrow???

Aan de hand vandaag toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:04

Ik bedoelde in de hengstencompetitie... Kan niet goed op de site komen, dus geen uitslagen gezien.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:07

hij mocht geen HC lopen. Is immers niet ggk bij het KWPN.
Vandaag is hij gepresenteerd aan de hand. De HK-cie heeft nav zijn HC prestaties besloten hem te gaan testen (21 dagen).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:09

Sjoert schreef:
hij mocht geen HC lopen. Is immers niet ggk bij het KWPN.
Vandaag is hij gepresenteerd aan de hand. De HK-cie heeft nav zijn HC prestaties besloten hem te gaan testen (21 dagen).

Aaah thanks, vandaar :)
Was ik niet van op de hoogte.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:57

die bon bravour, prachtig paard, super voorgereden echt heel netjes kon je niets van zeggen ben helemaal weg van dat paard :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:00

Dat is goed om te lezen :D

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 08:37

Ik vond de B-jaargang van opvallend weinig kwaliteit. Dat vond ik eigenlijk vorig jaar al naar aanleiding van het WK in Verden. Bon Bravour was voor mij de enige met het wow-effect.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:32

de B jaargang valt inderdaad niet echt mee ook Bon Bravour niet, ik vindt het een trage trapzak die te veel in het zweef moment wordt gereden.