Bondscoach Sjef Janssen rekent voor Londen op zijn Anky

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bondscoach Sjef Janssen rekent voor Londen op zijn Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 11:23

http://www.bokt.nl / http://www.anky.nl

Afbeelding
Anky en Salinero.
foto: http://www.sjoert.com

Over zeven maanden beginnen in het Londense Greenwich Park de dressuurruiters aan hun Olympische Spelen. Maar hoe staat de Nederlandse equipe er momenteel eigenlijk voor?

Bondscoach Sjef Janssen weet nog niet welke combinaties hij over de grote plas zal sturen, maar dat zijn Anky erbij is lijkt voor Sjef al vast te staan. "Nu twijfelt ze niet meer of ze gaat, maar met welk paard. Ik hoop zelf op Upido. Dat is een jong talentvol paard en jury's hebben het neiging dit extra te waarderen," aldus Janssen.

Klik hier om het artikel te lezen.

Nienke96

Re: Bondscoach Sjef Janssen rekent voor Londen op zijn Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:40

Hij weet nog niet welke combinaties gaan, behalve dat Anky heen gaat?
Nou ik mag toch hopen dat hij dan ook al weet dat Adelinde heen gaat :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:40

Nienke96 schreef:
Hij weet nog niet welke combinaties gaan, behalve dat Anky heen gaat?
Nou ik mag toch hopen dat hij dan ook al weet dat Adelinde heen gaat :)

Lees het hele artikel even voor je commentaar gaat geven :+

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:47

Ik kan niet wachten als Upido in de ring verschijnt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 11:52

Donna van 't Genthof? :? Goodwill? :?
Ze bedoelen zeker Withney en Moedwill :D
Ik ben ook erg benieuwd naar Upido. Ze zal hem wel binnenkort moeten starten, wil ze kans maken.
en hopelijk zien we Imke en Toots/Sunrise ook terug. Ik vind het nog steeds sneu hoe het de afgelopen OS is verlopen.
En ik blijf erbij dat Sisther ook best mee kan als ze zo door blijft gaan.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:00

Ik zat ook al te kijken naar de namen :=
Ik hoop op Toots, vind Sunrise een mooi paard maar vind persoonlijk Toots meer hebben :j
We zullen zien, wanneer weet hij het zeker? Stond dat er niet of lees ik daar nu overheen? :o

Tjappie112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:27

Het zal me benieuwen. Ik denk dat als Upido en Toots mee moeten, een derde plek ook nog heel lastig kan worden.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:34

donna van happie die word het waarschijnlijk niet, ik hoop toots en edward en misschien maakt madeleine ook wel een kans

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:00

Nou ik zet mijn kaarten juist wel op HP en Donna Silver. Deze merrie gaat voor verrassingen zorgen let maar op! In Toots geloof ik niet, daar zie ik nog geen goede piaffe uit komen. Edward met Romanov en natuurlijk Adelinde met Parcival. Dan rijden er 2 ruiters met een nieuw paard en dat worden dan de verrassingen!!

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:05

Dat het een hele leuke, spannende wedstrijd zal worden is een ding wat zeker is! Maar ik neem aan dat Anky eerst nog wel zal moeten gaan starten en punten bij elkaar moet zien te krijgen met Upido voordat ze kan gaan kiezen?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:07

Stiekem reken ook ik wel een beetje voor Londen op "onze" Anky!!!!! :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:07

ja volgens mij mag ze eerst wel eens gaan starten met beide paarden

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:12

De Nederlander zijn mooi op tijd met het samenstellen van een team zeg.. Alleen van Adelinde is het Nederlandse team zeker, de overige drie plaatsen zijn voor combinaties die tot op heden nog geen concours hebben gereden, en dat terwijl de Olympische Spelen al zeven! maanden zijn.
Ik geloof dat Anky kan pieken, dat weet ik eigenlijk wel zeker, dat kan ze als geen ander. Maar verder vind ik het een erg grote gok, als je bijvoorbeeld kijkt naar Engeland, die enkele jaren geleden al bezig zijn gegaan met de voorbereiding en het zoeken van getalenteerde paarden.

Tjappie112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:32

Bomba schreef:
De Nederlander zijn mooi op tijd met het samenstellen van een team zeg.. Alleen van Adelinde is het Nederlandse team zeker, de overige drie plaatsen zijn voor combinaties die tot op heden nog geen concours hebben gereden, en dat terwijl de Olympische Spelen al zeven! maanden zijn.
Ik geloof dat Anky kan pieken, dat weet ik eigenlijk wel zeker, dat kan ze als geen ander. Maar verder vind ik het een erg grote gok, als je bijvoorbeeld kijkt naar Engeland, die enkele jaren geleden al bezig zijn gegaan met de voorbereiding en het zoeken van getalenteerde paarden.

Ja net of we er voor kiezen om het van het laatste moment af te laten hangen :+ Dit gebeurd elke keer op nieuw met een OS. En in Engeland had het ook maar een haartje gescheeld of ze waren hun beste troef kwijt geweest.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:33

Volgens mij zijn er naast Adelinde maar 2 plaatsen te verdelen hoor. En ja Anky zal zich eerst moeten bewijzen er zijn nog genoeg andere optie's.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:39

rocky21 schreef:
Nou ik zet mijn kaarten juist wel op HP en Donna Silver. Deze merrie gaat voor verrassingen zorgen let maar op! In Toots geloof ik niet, daar zie ik nog geen goede piaffe uit komen. Edward met Romanov en natuurlijk Adelinde met Parcival. Dan rijden er 2 ruiters met een nieuw paard en dat worden dan de verrassingen!!

ik heb donna in het echt gezien, im denemarken, en daar was het wel een leuk paard maar niet dat je zegt van wow wat een mooie, ik vond dat blinde date echt stukke mooier om te zien

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:40

Spannend! Het zal mij benieuwen welke Anky meeneemt.
Ik zou het leuk vinden om Salinero nog eens in actie te zien op de Spelen na zijn comeback, maar aan de andere kant ben ik ook wel erg benieuwd of en hoe Upido zich staande houdt tussen al die andere toppers.
We zullen het zien...

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:46

Hmmm, spannend! Ben wel heel erg benieuwd naar Upido in de wedstrijdring!

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:46

Er zijn3 plaatsen voor het team maar er moet ook een reserve mee gaan lijkt me!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:47

Misschien is Voice tegen die tijd wel klaar...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:01

Romanov!

Tjappie112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:11

nicky_rilana schreef:
rocky21 schreef:

ik heb donna in het echt gezien, im denemarken, en daar was het wel een leuk paard maar niet dat je zegt van wow wat een mooie, ik vond dat blinde date echt stukke mooier om te zien

Ze hoeven ook niet mooi te zijn ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:31

janderegelaa schreef:
Misschien is Voice tegen die tijd wel klaar...

*\o/* Dat hoop ik zo!
Maar volgens mij wil Edward zelf nog het liefst met Sisther gaan...

Maar wat ik me eigenlijk afvraag...
Waarom zou Anky meemogen?
Is het zo dat, omdat ze titelhouder is, ze zich niet hoeft te bewijzen op wedstrijden en sowieso mee mág?
Want om eerlijk te zijn heb ik nou niet echt veel van haar gehoord de laatste tijd... Zou ze dan niet al is in de (grote) ring moeten verschijnen?

Met Salinero heeft ze nu al wel een aantal kleine wedstrijden weer gereden, maar van Upido heb ik echt nog niks gehoord/gelezen...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:39

Citaat:
Dressuur

In het landenteam van de discipline dressuur gaan drie ruiters voor Nederland van start. Daarbij mag tevens een vierde Nederlandse ruiter voor het individuele klassement deelnemen. Een verandering ten opzichte van de Olympische Spelen van 2008 in Hong Kong is dat de medaille-uitreiking pas plaats vindt na de Grand Prix Special. In deze Grand Prix Special gaan de beste zeven landen na de Grand Prix van start, aangevuld met de individuele ruiters.

We mogen er dus vier die kant op sturen, waarvan er drie meedoen voor het team.

Als ik het goed begrijp staan dan de drie die aan het landenteam meedoen van tevoren vast en is het dus niet zo dat de beste drie meedoen voor de landenstrijd?

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:43

ik denk niet dat anky gaat als ze onder de 75% scoort :)
dus dan is ze wel degelijk van waarde voor het team :)