Adelinde Cornelissen is ontzettend blij met haar overwinning in de Grand Prix te Hickstead, afgelopen zaterdag. De hoge score van 81.362% zorgde ervoor dat het hun hoogste score tot nu toe in de Grand Prix was.
"Parzival was zelfs nog beter als in Aken," aldus Adelinde die haar rit in het Britse Hickstead vergeleek met die van Aken. "Ik ben ontzettend blij met zijn vorderingen! Hij is ontzettend geconcentreerd bezig. Mijn doel was vandaag om de test stukje voor stukje netjes af te werken, en er ieder onderdeel echt goed aan te blijven rijden.
"Het is lonend om doelen voor jezelf te stellen en deze vervolgens te behalen. Dat is wat we vandaag hebben gedaan. We doen het stap voor stap en zitten goed op schema."
Parzival was in zijn jonge jaren erg moeilijk te rijden, en zes maanden geleden leek hij nog steeds niet op zijn gemak bij vreemden. Op dit moment lijkt dat echter positief veranderd:
"Hij vind het nu prachtig om de ring in te gaan en het publiek te zien. Hij is dan op zijn best."
Adelinde wist in eerste instantie zelf nieteens dat ze haar beste Grand Prix-score tot nu toe had gekregen. Gelukkig wees een FEI official haar op het behaalde resultaat. Vorig jaar behaalde Edward Gal en Moorlands Totilas tijdens hetzelfde evenement een nieuw wereldrecord tijdens de kur. Edward was ook gisteren aanwezig, maar slechts een om boek te signeren. Totilas was niet aanwezig omdat de hengst voorlopig wat rust krijgt.
De vijventwintig jaar oude Britse Laura Bechtolsheimer, die met Andretti als tweede eindigde, wist eveneens een nieuwe beste score neer te zetten (73.362% )
"Ik ben ontzettend blij dat ik een van de Nederlandse A-kaderleden achter me heb kunnen laten. Hans Peter Minderhoud is een ontzettend goede ruiter. Het voelt erg fijn om naast Mistral Hojris zo'n goed paard als Andretti te mogen rijden."
Vandaag worden de Grand Prix Special en Kur op Muziek gereden. Naast het prijzengeld van 60.000 euro (kur) en 30.000 euro (GP-Special), is er voor de winnaar een sixpack van Chateau des Launes rose wijn.