Hans Peter Minderhoud start niet met Exquis Nadine
Maandag kwam aan het einde van de middag het verlossende telefoontje van de directeur sportif van Indoor Brabant, Frank Kemperman, bij bondscoach Rob Ehrens binnen. "We hebben een afmelding binnengekregen en Jur Vrieling mag daarom toch starten". Ehrens belde daarop direct Jur Vrieling op die verheugd reageerde.
"Ik heb in korte tijd heel goede prestaties neergezet. Ik won de Grote Prijzen van Vestfold en Roggel en zegevierden daarnaast in de wereldbeker wedstrijd die meetelt in de Oost-Europese league van Warschau. Normaal is het heel kort dag als je twee dagen van tevoren te horen krijgt op zo’n topwedstrijd van start te mogen gaan, maar ik denk dat ik een perfecte voorbereiding achter de rug heb om tijdens Indoor Brabant te pieken", aldus een dolgelukkige Vrieling, die het afgelopen jaar als reserve fungeerde van het team dat deelnam aan de Europese Kampioenschappen in het Engelse Windsor.
Hans Peter Minderhoud zou dit weekend deelnemen met Exquis Nadine (v. TCN Partout), maar ziet toch van deelname af.
“Nadine kwam niet helemaal topfit terug uit Dortmund, waar ze al niet helemaal optimaal aanvoelde in de ring. Ik wil niet op halve kracht richting Den Bosch vertrekken. Dat heeft geen zin. Natuurlijk ben ik wel van de partij in Den Bosch, want ik volg Edward Gal en Totilas op de voet”, aldus Hans Peter Minderhoud op zijn website
Inderdaad Judith, voor de wereldbekerfinale staan Adelinde, Edward en Imke genoteerd. HP zou in de Grand Prix rijden denk ik. Anky doet zowiezo mee, met Painted Black dacht ik.
Leuk dat hij mag starten. Zag trouwens dat Eric van der Vleuten met Dargita Z start, die is toch van Maikel? Die zie ik niet meer op de startlijst staan. Weet iemand waarom?
Jurgen Stenfert heeft naar eigen zeggen zijn paarden nog niet in topvorm te hebben, waardoor het voor deze ruiter weinig zinvol was om naar Indoor Brabant af te reizen.
"Als ik naar een concours ga wil ik echt mee kunnen doen voor de overwinning. Indoor Brabant komt voor mij deze keer een paar weken te vroeg", aldus Stenfert, die hoopt met paarden in topvorm aan het outdoor seizoen te kunnen beginnen. Door de afzegging van Stenfert kwam een plaats vrij en in overleg met bondscoach Rob Ehrens is besloten om deze toe te delen aan Gert-Jan Bruggink.