Kadervormingswedstrijd prooi voor Jeannette Haazen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kadervormingswedstrijd prooi voor Jeannette Haazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 09:21

http://www.dehoefslag.nl / http://www.academybartels.com

Afbeelding
Jeannette en Nartan.
foto: http://www.agnes-tenwolde.nl

Grand Prix debuut voor Hunter Douglas Victoria.

Twee lange dagen met interessante dressuurrubrieken in Uden vonden hun hoogtepunt in de overwinning van Jeannette Haazen met Nartan in de Grand Prix (73,05%). Chantal van Lanen won één Lichte Tour rubriek met Revival en Mirella van Kemenade was na de geboorte van Jarno helemaal terug.

De Grand Prix telde mee voor de kadervorming, wat resulteerde in een interessante startlijst en Jan Peeters op C. Jeannette Haazen wilde nog een keertje oefenen voor de wereldbekerfinale op Indoor Brabant volgende week. Het werd een oefenrondje met een gouden randje; 73,05 %. Marlies van Baalen scoorde met BMC Phoebe dik 70 % en werd tweede. Marlies: 'Ze is nu dertien en wordt wat rustiger en beter te hanteren in de ring.' Imke Schellekens maakte haar Grand Prix-debuut met de Havidoff-merrie Hunter Douglas Victoria.

De 11-jarige merrie van de Belgische familie Wens is nu bijna 2 jaar in training bij Imke en dit was de tweede keer dat zij samen aan de start kwamen op een wedstrijd. De eerste keer was in november 2009 in de Intermediaire 2.
Imke noemt Victoria een ‘interessant projekt’. “Ik zit elke dag met ontzettend veel plezier op Victoria. Ze is een merrie met een super instelling, maar kon zeker in het begin erg heet worden. En als de knop dan om ging, was het moeilijk om haar weer tot bedaren te brengen. Daarin liep ze soms wel eens haar eigen grenzen voorbij. Dan kon ze de dag daarna er echt last van hebben in haar lijf. Victoria heeft een veulen gehad, waarbij het tijdens de bevalling niet allemaal goed verliep en haar spieren in haar achterstuk een enorme optater hebben gehad. Dat heeft er mede voor gezorgd, dat ze een heel zorgvuldige begeleiding en training nodig heeft gehad. Het laatste half jaar heb ik het gevoel dat ze heel goed in haar lijf zit en dat ze stabieler is in haar koppie en conditie.

Ik ben blij met vandaag, omdat het haar eerste Grand Prix was, en ze liet zien dat ze het in de ring wil doen en dat het vooral nog véél beter kan. Haar sterke kant thuis, is het draf-piaffe-passage werk, maar dat kwam vandaag het minst tot zijn recht. Ik train dus met veel plezier door naar de volgende wedstrijd”. Met een score van 67.5% werden Imke en Hunter Douglas Victoria mooi derde achter Jeannette Haazen en Marlies van Baalen."

Anoniem

Re: Kadervormingswedstrijd prooi voor Jeannette Haazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:23

Hoezo wilde Jeanette oefenen voor de WB finale? Ze mag toch niet in die finale starten? Of heb ik nu iets gemist? :?

Maar super score voor haar! :j

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:24

Misschien in een andere GP rubriek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:26

Wanted2003 schreef:
Misschien in een andere GP rubriek?

Er staat dat ze wou oefenen voor de wereldbekerfinale in Den Bosch.. Maar op de site van Indoor Brabant staat idd dat ze in de andere GP rubriek start, samen met Anky en HP oa :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:33

ja dat vond ik er ook wel heel raar aan. Alleen edward, adelinde en imke mogen starten in de wb toch?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:31

Heeft iemand het ook gezien?
Hoe waren de piaffe's?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:31

Imke had een hele nette proef, mag ze trots op zijn voor de eerste keer :j