LesleyxLinn schreef:Finliox schreef:Zolang het maar wordt geprobeerd, als je snapt wat ik bedoel. Er zijn mensen die het vertikken met iemand te communiceren als deze hun taal niet vloeiend spreekt. Dan ben ik er ook wel klaar mee. Zoek het uit, daaaaaag!
Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Ik hoor weinig ervaringen van mensen die wel netjes te woord zijn gestaan in Frankrijk (behalve de mensen die wel een woordje Frans spreken). Eigenlijk heeft iedereen daar commentaar op.
Ik heb op vakantie als klein kind nog met een Franse in het zand staan tekenen om elkaar te begrijpen. Dat is wel een goede ervaring. Maar op dezelfde camping als ik dan broodjes ging halen wilden die man me niet helpen, hij deed niet eens poging om me te begrijpen. pff.

. Verder was de parkeer gelegenheid in Caen zeer slecht geregeld.
Vervolgens ging vriendin een broodje halen: alle broodjes uitverkocht, we konden enkel nog frieten eten, wat we dan ook maar gedaan hebben. Ik snap dit niét, zo'n inkomsten die daar verloren gaan voor de organisatie... Hier in België moet je bij wijze van spreken 5m stappen wil je eten en drinken vinden, dat was daar wel anders
Heb echt genoten van de kur. Na de kur besloten we naar de village te stappen en niet te wachten op een bus. Goede beslissing, want village was 3km stappen maar er is ons ondertussen geen één bus gepasseerd alleszins, idem voor het terugstappen. Village vond ik mooi, groot, leuk, jammer dat veel mensen dit gewoon gemist gaan hebben volgens mij. Toen we terug bij de auto waren was de kur een goede 2u gedaan en konden we vlot wegrijden.
) vanuit Thury Harcourt, normaal 1u rijden maar op 16km in de file beland dus. We wisten van niets, dachten dat er ergens iets gebeurd was, of dat er een probleem was aan de parkings (wat naar ik hier lees, inderdaad het geval was dus? Ik dacht al zoiets toen ik er uiteindelijk toekwam: er waren diverse parkings, die hadden gewoon allemaal tegelijk moeten opengesteld en gevuld moeten worden, niet één voor één). Op dat moment konden we ook niet keren of afslaan ofzo. 16km is ook te ver om te voet te beginnen doen, dus maar in de auto gebleven. Hebben ons 2u lang zitten afvragen wat we moesten doen, omkeren en iets anders gaan doen, andere weg zoeken (leek geen goed plan: op ieder rond punt dat wij tegenkwamen kwamen uit alle richtingen rijen auto's dus het leek alsof iedereen echt naar die weg gestuurd werd). Je kent de weg niet en bovendien: er passeerden na een tijdje inderdaad genoeg politiebusjes (of telkens hetzelfde, kan ook
met als gevolg dat het omgestoten word door anderen omdat je het toch voor je neer moet zetten

). Na een uur lang fileren konden we eindelijk doorrijden naar huis.
!!
!!! Je kon in ieder geval goed lachen 
schrijf ik jaloers
).