Hippiade pony's vindt doorgang op twee locaties en 2 data

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:05

De tuigpaarden regio west heeft 5 sept. de jaarlijkse clubdag met kampioenschap nieuwelingen. Regio noord heeft concours in Norg. Regio midden start niet op zondag en een ned. kampioenschap met alleen regio zuid is ook niet echt een kampioenschap.

Mirrrriii

Re: Hippiade pony's vindt doorgang op twee locaties en 2 data

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:12

Nog een aanvulling, dat wist ik dan nog weer niet.
Ben benieuwd wanneer het dan gereden wordt.

Rijdt jij ook sommodore?

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:28

Ja ik rijd bij regio west, wij hadden dus ook een probleem, want de twee merries mochten naar de hippiade en de nieuweling staat nu 1e in de nieuwelingen dus die moet starten op de clubdag.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:35

Niet te geloven..... :n

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:37

aha ja oke.

Wij moesten inderdaad finale van de nieuwelingen rijden. Kon ook niet doorgaan.

Zou toch jammer zijn geweest als je niet had kunnen rijden.

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:43

Ach, als het goed is gaan ze proberen een soort hippiade tuigpaarden te organiseren op een andere dag en andere locatie. Al zal dat niet meevallen op korte termijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:52

Mooi dat ze dan solidair zijn met de tuigpaarden. Gaat dus vanuit de vereniging uit en niet vanuit de KNHS.
Bij de hackney's speelt dit probleem niet, alleen is er een wedstrijd voor zuid daags ervoor, en veel rijders gaan niet 2 dagen achter elkaar rijden. Ik vrees dat die wedstrijd wel eens een aantal starts kan gaan verliezen.
Wij hadden niet ingeschreven, maar zijn wel de huidige kampioen van het tweespan in zuid. Tweespan op de hippiade wordt nu wellicht niet verreden omdat er te weinig (4) deelnemers zijn. Alle zuidelijke rijders komen niet vanwege wisselende dingen.

Wellicht wordt de tuigpaarden nu verreden tegelijk met de friezen? Hoewel ik trouwens niet snap waarom de tuigpaarden uberhaupt naar 5 september verplaatst waren, en deze niet gewoon op de 4de konden blijven rijden.
Overigens sluit dit wel weer enigszins mooi aan bij hetgeen ik in het topic Neonlight @ [WD-V] Monopolie positie KNHS heb geschreven. Waarom in godsnaam zomaar de tuigpaarden verschuiven terwijl daar geen aanleiding voor is?

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:52

Nou als ze de tuigpaarden dan appart doen (op een data dat deze ook daadwerkelijk kunnen) en daarvoor de verenigingskamp door laten gaan zaterdag, De pony kids gewoon gezelli met z'n allen op 11 september op de zaterdag :(:) dan lijkt mij dat bijna iedereen tevreden is! Maar dat is van mij uit waarschijnlijk stom bedacht.... :o

Any way het blijft droog dus ik denk dat er prima te rijden valt in ermelo en vindt het jammer dat alles nu wordt op gesplitst, zo is het leuke aan de kampioenschappen er wel een beetje af, helaas.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:34

Scandicnr1 schreef:
Nou als ze de tuigpaarden dan appart doen (op een data dat deze ook daadwerkelijk kunnen) en daarvoor de verenigingskamp door laten gaan zaterdag, De pony kids gewoon gezelli met z'n allen op 11 september op de zaterdag :(:) dan lijkt mij dat bijna iedereen tevreden is! Maar dat is van mij uit waarschijnlijk stom bedacht.... :o

Any way het blijft droog dus ik denk dat er prima te rijden valt in ermelo en vindt het jammer dat alles nu wordt op gesplitst, zo is het leuke aan de kampioenschappen er wel een beetje af, helaas.....

Ik snap dit niet... Wees blij dát ze op zo'n korte termijn een oplossing hebben bedacht dát er tenminste nog een hippiade voor pony's is.. }:0

Wat een gezeur zeg.. :n

Ik vind het +:)+ dat de KNHS zo haar best doet om toch iedereen proberen tegemoet te komen en ach, ze doen het toch nooit goed.. :(:)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 08:41

Ben het met je eens Relaxed.
De knhs heeft alles geprobeerd voor een oplossing, en ik vind dat ze dat nu super hebben gedaan!
En ze kunnen uiteindelijk niet met elk evenement rekening gaan houden (dan bedoel ik vooral horse event ect.), daar hebben ze niks mee te maken en zo is er elk weekend wel wat te doen in heel Nederland.

Dat de tuigpaarden verschoven zijn snap ik ook niet helemaal.. Maar zouden ze eerst op zand? Als dat zo is kan het zijn dat ze daardoor nu meer plek op het zand hebben om daar eventueel ringen naar de verplaatsen wanneer er wat echt heel slecht zijn.

Nouja, wij zijn er in ieder geval de 11e bij en heb er al super zin in! Pony loopt tot nu toe heel fijn, dus ik hoop dat we het zo vol kunnen houden :)
En dit weekend met het viertal van mn zus op pad, ook super zin in! En al lekker een dagje vrij van school :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:06

De aangespannen rubrieken zijn inderdaad op zand, maar op het springterrein. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:08

ceciletjuh schreef:
Goed dat het zo opgelost is, idd is het jammer als je zelf een wedstrijd op de zelfde datum hebt georganiseerd... maar dit is toch wel overmacht geweest..

Over die wedstrijden op het centrum op zondag, dit zijn meestal internationale wedstrijden waar een uitzondering voor gemaakt wordt +:)+

Nee hoor, subtopwedstrijden worden daar gewoon op zondag gehouden. ;)

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:31

gelukkig hebben ze een oplossing gevonden. Nu alleen nog even afwachten wanneer de verenigingskampioenschappen gehouden worden. ik hoop op zaterdag want dan zijn we tog in kootwijk :D en mijn moeder zag er nu al tegen op om 2x naar ermelo te moeten als t verenigingskamp. op een andere dag is...
p.s. ik hoop niet op zondag want dan ga ik naar Horse Event!! :))

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:33

Voor nu hebben ze hun best gedaan maar als hippisch centrum van Nederland had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren, JUIST het KNHS moet een goeie bodem hebben, dat grasveld is al jaren slecht dus daar hadden ze al lang wat mee kunnen doen, bijvoorbeeld een dreinage! En leuk dat de kids kunnen rijden, sneu voor de kids niet nu niet heen kunnen!
En ik ben niet eens gelovig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:40

Scandicnr1 schreef:
Voor nu hebben ze hun best gedaan maar als hippisch centrum van Nederland had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren, JUIST het KNHS moet een goeie bodem hebben, dat grasveld is al jaren slecht dus daar hadden ze al lang wat mee kunnen doen, bijvoorbeeld een dreinage! En leuk dat de kids kunnen rijden, sneu voor de kids niet nu niet heen kunnen!

Allemachtig.... }:0 Heb je de foto's gezien van die regen?! 125 mm regen in 1 dag, dat valt normaal niet in een maand.. Tegen deze regen was geen enkele bodem bestand en voor zover ik weet zijn juist de bodems in Ermelo wel gedraineerd..

Edit, de link.. Hierin staat ook dat ze een all-weather bodem hebben.. http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... tyle=&men=

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:13

Relaxed schreef:
Scandicnr1 schreef:

Allemachtig.... }:0 Heb je de foto's gezien van die regen?! 125 mm regen in 1 dag, dat valt normaal niet in een maand.. Tegen deze regen was geen enkele bodem bestand en voor zover ik weet zijn juist de bodems in Ermelo wel gedraineerd..

Edit, de link.. Hierin staat ook dat ze een all-weather bodem hebben.. http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... tyle=&men=

Ik denk dat je daar eerst eens moet gaan kijken alvorens te komen met een link van de ZAND bodems die daar liggen, de gras bodems waar dus op gereden wordt door een groot deel van de ruiters, zijn NIET gedreineerd! dat is al jaren zo en als er maar 1 spat regen valt kun je je zwemvliezen wel meenemen (lees ook even de eerste pagina's van dit topic) Ik kan je wel een foto laten zien hoor van hoe het er daar verleden jaar uit zag.... daarnaast zijn de banen bij ons thuis al gewoon droog!!!! ook na zoveel regen!

Wat ik wil zeggen is dat het erg jammer is dat de KNHS daar niets aan doet! Dat had dit allemaal namelijk niet nodig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:17

Scandicnr1 schreef:
Ik denk dat je daar eerst eens moet gaan kijken alvorens te komen met een link van de ZAND bodems die daar liggen, de gras bodems waar dus op gereden wordt door een groot deel van de ruiters, zijn NIET gedreineerd! dat is al jaren zo en als er maar 1 spat regen valt kun je je zwemvliezen wel meenemen (lees ook even de eerste pagina's van dit topic) Ik kan je wel een foto laten zien hoor van hoe het er daar verleden jaar uit zag.... daarnaast zijn de banen bij ons thuis al gewoon droog!!!! ook na zoveel regen!

Wat ik wil zeggen is dat het erg jammer is dat de KNHS daar niets aan doet! Dat had dit allemaal namelijk niet nodig geweest.

Moeten ze dan alleen voor de kampioenschappen in de zomer waarbij normaal gesproken lang niet zoveel regen valt het HELE terrein op de koop gooien en gaan draineren? Wat ik in Ermelo altijd heb gezien is dat de terreinen er prima bijliggen.. Veeeele malen beter dan menig ander wedstrijdterrein..

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:24

Relaxed schreef:
Scandicnr1 schreef:

Moeten ze dan alleen voor de kampioenschappen in de zomer waarbij normaal gesproken lang niet zoveel regen valt het HELE terrein op de koop gooien en gaan draineren? Wat ik in Ermelo altijd heb gezien is dat de terreinen er prima bijliggen.. Veeeele malen beter dan menig ander wedstrijdterrein..

Bijzonder :?
Maar goed wat jij goed vindt hoef ik niet goed te vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:54

Scandicnr1 schreef:
Bijzonder :?
Maar goed wat jij goed vindt hoef ik niet goed te vinden!

Gelukkig niet ;) Dat gezeik achteraf over 'Dan hadden ze maar dit en dat' heeft ook niemand iets aan..

Oplossing is prima, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die het er niet mee eens zijn..

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:08

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:15

Geweldig, ben blij dat wij sowieso al niet in hadden geschreven, want vrij nemen op een dergelijke korte termijn zit er dus echt niet in. :n

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:40

Voor mij geldt precies hetzelfde neonlight.

Ik denk dat het voor ons uitschrijven wordt.

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:42

Dan moeten we onze bazen maar lief aankijken of we woensdag vrij kunnen krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:58

Wij hadden toch niet ingeschreven, sterker nog, de ijzers zijn er al onderuit en ze zijn vakantie aan het vieren op de wei. :+ We hadden geen zin meer om ze van begin augustus tot half september in training te houden voor enkel Hoogland, want zowel de wedstrijd van as zaterdag als de Hippiade (van afgelopen zaterdag dus) konden wij niet.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:30

ja daar kan ik me iets bij voorstellen.

Wij rijden luttenberg kampioenschap en hoogland finale dus de finale van de hippiade konden wij mooi mee pikken.
Ergens wel weer jammer dat er dan misschien toch uitgeschreven moet worden.

Ik kan er altijd wel naar uit kijken.
Volgend jaar maar weer denk ik dan maar :)