Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:Idd mag met elke hengst gedekt worden, terwijl heus niet elke hengst 'dekwaardig' is. Dáárom moet je bij Q/P/A ook altijd goed naar de bouw kijken en laten keuren.
Vermelding op het stamboekpapier zóu een goede oplossing zijn, maar zolang het moederstamboek daar geen heil in ziet gebeurt het dus niet. Jaarlijks kunnen leden tijdens de conventie voorstellen aandragen, deze is er blijkbaar nog nooit doorgekomen. De lobby om het te laten zoals het is is dus sterker.
Cassidy schreef:Heb me laten vertellen dat in Zweden een OLWS drager niet als dekhengst ingezet mag worden.
DubbelDun schreef:Cassidy schreef:Heb me laten vertellen dat in Zweden een OLWS drager niet als dekhengst ingezet mag worden.
Sterker nog een Frame merrie mag daar volgens mij ook geen veulen krijgen.
griebels schreef:is dat veulen in het fimpje aan het sterven? Zo ja, waarom is er dan geen einde aan gemaakt om het lijden te besparen?
griebels schreef:is dat veulen in het fimpje aan het sterven? Zo ja, waarom is er dan geen einde aan gemaakt om het lijden te besparen?
suuske schreef:Misschien een stomme vraag maar komt owls ook voor bij rassen zoals Tinkers en Shetlanders aangezien die ook vaak gevelkt zijn. Of komt dit alleen voor bij kruisingen met (even alles over een kam scheren) een westernpaard? Ik had had hier nog nooit van gehoord
keeyzie schreef:tjeetje ik kende deze ziekte helemaal niet.
nu is de uitleg duidelijk en weet ik meteen wat het is.
dit komt dus eigenlijk meestal voor bij wedstern-paarden of niet? maar meestal worden witte veulens toch zwart of bruin geboren?