MissSisa schreef:Dit is mijn commentaar, jij geeft niet eens commentaar!!!
Hoeft ook niet, ik fok ze gewoon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmpje schreef:
Dank je wel Tolstoj voor je duidelijke uitleg. Het klopt idd wat je verteld. De groninger is nauw verband met het gelderse. Ik bezit zelf ook een kwpn met een gelderse inslag. Een fijn werkwillig paard, robust en koel in het koppie. Voor degene die nog wat meer willen weten over de Gelderse: www.gelderlanderhorse.nl
groetjes Gerard
shan schreef:waar fokt men eigenlijk voor: een braaf maar getalenteerd paard, waar je een kind mee weg kan sturen of dat ene toppertje, dat soms geboren wordt, waar alleen Anky en soortgelijke personenen mee overweg kunnen. (die zijn er heus niet zoveel hoor)
Heike schreef:idd vaak zijn ze zo bezig om maar het super de luxe sportpaard te fokken dat ze de bruikbaarheid vergeten. Niet iedereen is zo getalenteerd. En het merendeel wil toch echt een paard wat gewoon braaf is en waar ze ook wat dressuur mee kunnen. Niet iedereen die paard rijdt heeft als doel zo vlug mogenlijk naar het Z te gaan.
Maar ik ik geloof dat ik erg off topic ga.
pandabeertje schreef:Voor het meeste zuivere gelders moet je altijd nog bij de tuigpaarden wezen. Zie stamboom van de mijne in mijn profiel. met persentages
Albert schreef:Daar zit wat in; bekijk de huidige tuigpaarden en de KWPN-rijpaarden maar, veel paarden hebben een Engels front (geen borstomvang).
Van de zijkant lijkt het nog wat, maar vanaf de voorkant lijkt het nergens meer op.