paard doodgeschoten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 16:24

Bloos! een paard van sint frans?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:29

lisa_pluisje schreef:
Waarom schieten mensen dan uberhaupt dieren dood bij de jacht?
lijkt me geen lolletje nl.

Even offtopic:
[VT] Van boskip tot heerlijk boutje Haha!
Het is wel het ultieme scharrelvlees, wat heb je liever een fazant of een mestkuiken uit de bioindustrie?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 10:24

nee, geen paard van St. Frans.
Ik heb vernomen dat het de ouders van de eigenaren van manege De Veerkracht waren.
Het paard was btw pa 4 jaar oud...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:44

Ilindra schreef:
Het paard is op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar neergeschoten!!!
Aangezien je ivm afketsende kogels op het wegdek en de dikke schedelplaat van een paard niet zomaar kan gaan schieten is het logisch dat je niet altijd voor de meest ideale plaats kan kiezen (in het rechteroor).
Denken jullie nu echt dat dit voor de betrokken agenten een lolletje is geweest ofzo Verward

Ben ik het volledig mee eens....
Als je als eigenaar zo'n dier ziet creperen en strompelen, zou ik als eigenaar het zelfde verzoek hebben gedaan aan de politie-agenten die er op dat moment bij waren. Ik vind het vervelend dat een agent het dier af heeft moeten schieten.....die zal er nu toch best mee zitten....En als mensen in het gedrang komen door een dier, heb ik begrip voor de situatie (al is mijn gevoel hierin tegenstrijdig).
Ga er vanuit dat de eigenaar niet voor niks dit verzoek heeft gedaan. Wees blij dat het dier (en de eigenaar) niet nog langer heeft hoeven lijden....wachtend op de DA. De agent zal het niet zomaar gedaan hebben!!!!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:18

Even offtopic:
[VT] Van boskip tot heerlijk boutje
Het is wel het ultieme scharrelvlees, wat heb je liever een fazant of een mestkuiken uit de bioindustrie?
en wat de jacht betreft, hier in de wei zitten ze de godganse dag te wachten en koffie te leuten en ze schieten met hagel en naar ik meen is dat sinds vorig jaar verboden.
En je kent het wel, fazanten opfokken en dan knallen, het gaat niet om dat ene dier maar om de onrust ook die het schept in de bronsttijd die er nu is bij de herten en andere dieren.
Ik heb zelf ook kalkoenen en kippen en mijn vriend slacht die ook, maar ik kan niet beweren dat ik dat nou zo aangenaam vind om te zien.

spijt me geweldig maar je zult je fazantje alleen moeten opeten Haha!
Voor straf die overdaad aan botjes afkluiven.
Tussen haakjes........... fazanten zijn gek, die vermoorden elkaar bij bosjes, we hebben een keer fazanteneitjes uit laten broeden, zijn niet aardig tegen elkaar.
en met vegetarisch koken wordt je heel creatief in de keuken.
Groetjes Lisa

Ps Als je zin hebt mag je bij mij kippen komen plukken want hier worden ze gestroopt en dat is weer gek want het vel bepaalt de smaak ten dele.
Krijg je van mij een kalkoen die uit de bioindustrie komt maar toch bij mij heeft gescharreld Clown

Ps Op natuurlijk voer

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:19

Verwacht uiteraard wel een snedig antwoord en geen one linertje Haha! Haha! Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 16:50

Eén ding snap ik niet: schoot de politie op het paard omdat hij al gewond was of alleen omdat ie 'in de weg' liep (want dit maak ik uit het verhaal op)?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-04 17:39

@ Bravura:
het paard heeft wel lang moeten lijden, zo'n anderhalf uur...en zoals ik ook al eerder zei: natuurlijk is het moeilijk voor een agent om dit te moeten doen, ik zou niet in zijn schoenen willen staan, maar als het dan toch moet doe het dan goed...en niet eerst 2x in de hals schieten en 1x in het hoofd maar dan veel te laag...daarom begon het paard de hulpverleners te hinderen, hij wilde weg komen van zijn belager...

@ Ellenlouise: daar erger ik me dus zo aan, zoals het daar in die tekst staat. Dat klopt dus van geen kant maar het wordt zodanig verdraaid dat de Politie geen blaam treft...zoals je hierboven kunt lezen waren zij de oorzaak...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:19

Hoe is dat paard dan uiteindelijk aan zijn einde gekomen? Doordat het werd afgeschoten of heeft de dierenarts het overgenomen?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:05

Maar Noisy, er was er dus - voordat die agenten hun pistool trokken - niets ernstigs met het paard aan de hand? In dat geval zou ik er zeker een zaak van maken als ik de eigenaar was. Schandalig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:10

Ik dacht de politie helemaal niet een dier mocht dood schieten?

Wij hebben eens een ree onder de auto gehad.
Die 3 kwartier Verdrietig lang probeerde op te staan en weer neer viel.
Toen de politie er was heb ik gevraagd hem uit zijn lijden te verlossen, maar dat mochten ze niet.

Waarom bij dit paard dan wel?
Was ook beter geweest het niet te kunnen lijkt me zo
Als je weet dat je niet goed kunt schieten, door het wegdek enz, laat het dan en bel met speod een DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 08:15

ellenlouise schreef:
Maar Noisy, er was er dus - voordat die agenten hun pistool trokken - niets ernstigs met het paard aan de hand? In dat geval zou ik er zeker een zaak van maken als ik de eigenaar was. Schandalig.

Het is juist op verzoek van de eigenaar gebeurd, paard was wel degelijk zwaar gewond.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 09:13

de politie heeft 3x geschoten maar die kregen het niet voor elkaar, toen heeft de DA het verlossende schot gegeven...
het beestje kon zijn achterhand niet meer gebruiken vandaar.
de eigenaar wilde het dier meteen uit zijn lijden verlossen maar de politie heeft daar nog een uur mee gewacht, omdat hij zo aandrong en het paard "hinderde" de hulpverleners toch, hebben ze een poging gedaan om het dier te doden...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:20

je kunt het van 2 verschillende kanten bekijken....
Ik zou niet weten hoe het precies zit, maar het is wel een erg naar ongeval zeg Boos!
Ik had het niet willen zien...
Het paard is wel op een rare manier gedood, ook al was het misschien wel beter, als het dier te veel pijn leed.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:31

Het beestje is nu wel uit zijn lijden verlost maar ik vind het wel een walgelijke manier!! Schiet die vent zelf een kogel door z'n kop!! Stoom uit je oren

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:51

Nou nou Garmana.. Dat is ook wel een beetje erg overdreven.. Hoe ik het verhaal lees is dat de eigenaar van het paard vroeg om het dier dood te schieten, maar omdat de politie dat niet mag gebeurde het niet. Pas toen hij de hulpverleners hinderde hebben ze hem geprobeerd af te schieten.. dat dat niet in 1x gelukt is vind ik verschrikkelijk voor het beestje. Maar wat ik niet snap is dat de eigenaar van het paard niet meteen een VA erbij heeft gehaald en het paard geschoten heeft..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:30

Garmana schreef:
Het beestje is nu wel uit zijn lijden verlost maar ik vind het wel een walgelijke manier!! Schiet die vent zelf een kogel door z'n kop!! Stoom uit je oren

Pennymeisje Frusty
Denk es na voor je wat zegt. Als je vader die agent was geweest, had je dan hetzelfde gezegd?

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:59

Jaaah , maak zoiets mee ... Scheve mond
Niet slim van de politie...

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:16

najah die politie is echt gestoord gaat toch niet een paard dood schieten Verward

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:54

Wat vreselijk zeg! Zoiets doe je toch niet Stoom uit je oren

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:07

Waarom hadden ze niet meteen een ambulance voor die man kunnen bellen EN!!! een DA?? Dan was dit allemaal niet nodig geweest. Kleine moeite, groot plezier. Het lijkt wel of ze dieren expres onder aan de ladder neerzetten. Boos!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:15

loyalty schreef:
najah die politie is echt gestoord gaat toch niet een paard dood schieten Verward

Pfff, waarom nu zulk commentaar? Denk eerst eens na.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:16

Ilindra schreef:
Als ik niet bij de politie had gezeten had ik trouwens vanuit mijn jachtervaring precies hetzelfde gereageerd, een dier doodschieten is nl. niet altijd zo simpel als het misschien lijkt.

Ik heb dus wel bij de politie gezeten (en heb een persoonlijke studie gemaakt van de beginselen van de ballistiek) en ik heb toch een vraag hierover.

Op de NPA hadden wij een IBT-docent (ex-ATer) die ons er uitdrukkelijk op wees dat het neerschieten van een (groot) dier zoals een paard of een koe bijna onmogelijk is met een dienstwapen (Walther P-5 9mm). Dit omdat de schedel van deze dieren (en ook van de meeste (vecht)honden trouwens) simpelweg te dik is om met dit wapen (gezien het kaliber munitie en type wapen) doorboord te kunnen worden. Hij adviseerde ons dus ook om zoiets niet zomaar te proberen, omdat het in het beste geval flinke dierenmishandeling is.

Hoe kan het zijn dat deze agenten het notabene DRIE (!!!!) keer moeten proberen om dit te ontdekken en vervolgens pas een stapje opzij doen voor de VA?

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:28

Uiteraard is de DA direkt gebeld, duurde echter te lang voordat deze ter plaatse was. Het paard was dermate zwaar gewond dat hij niet meer zelf kon opstaan, probeerde het wel, waardoor de hulpverleners idd niet bij de auto konden komen om de (eveneens gewonde) bestuurder op een veilige manier uit de auto te halen. Het leek het meest verstandig om het paard af te schieten, helaas is dat bij een paard niet eenvoudig. Die agenten stonden trouwens ook met dikke zweetdruppels op hun kop hoor, ik kan me voorstellen dat ze dit ook niet echt voor de hobby doen en ze het ook liever door de da hadden laten afhandelen.

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:09

dit is toch niet meer normaal Boos! zelfs je paard is niet meer veilig bij de politie! Boos! ze mogen toch ook helemaal niet op een paard schieten of wel Verward
ik vind het echt stom!!