Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:http://www.knhs.nl
Net zoals bij de FEI is het ook bij de KNHS verplicht gesteld dat er in de juniorenrubrieken dressuur voortaan met een veiligheidshoofddeksel gereden moet worden. De Ledenraad van de KNHS ging donderdagavond akkoord met deze en een aantal andere reglementswijzigingen. Naast de draagplicht voor een veiligheidshoofddeksel in de juniorenrubrieken per 1 januari 2012, wordt voor de klassen Z1, Z2 en ZZ-Licht een veiligheidshoofddeksel per 1 april 2013 verplicht. Dit geldt zowel tijdens de proef als tijdens het losrijden. Dit mag een veiligheidshelm zijn, maar ook een veiligheidshoed, die aan de norm EN 1384 voldoet. Veiligheid binnen de paardensport is al jaren een belangrijk speerpunt binnen de KNHS. Het afgelopen jaar zijn er enkele ernstige ongevallen gebeurd binnen de paardensport. Uit onderzoek van Consument en Veiligheid is gebleken dat hersenletsel de belangrijkste doodsoorzaak is bij paardrijden. Met deze besluiten scherpt de KNHS het veiligheidsbeleid verder aan, dat ook onder de dressuurruiters steeds meer steun ondervindt.
Ook was er tijdens deze ledenraadsvergadering veel ander sportief nieuws te melden vanuit de KNHS. Dat lees je hier
Urielle schreef:Jord schreef:Bij de NBVR mocht je gewoon altijd een hoedje op ook in de B.![]()
En in de praktijk deed men dat vanaf het M, daarvoor reed je wel een beetje voor l*l ermee

Sammie schreef:Ruiters van 18 jaar en ouder die op een paard van zeven jaar en ouder een (FEI) wedstrijd gaan rijden mogen van en naar de losrijbak zowel een veiligheidshelm als een hoedje dragen. Die keuze hebben zij ook tijdens het losrijden, in de wedstrijdring almede het terugrijden naar de stal.
Die gingen natuurlijk in opstand omdat ze met de nieuwe regel ook aan een cap moesten. Is dus ook weer omzeilt zo
Die rijden nl ook FEI wedstrijden
Ik vond het zelfs belachelijk dat je verplicht in de Z een hoedje moest.
) ben, gaat standaard de cap op. Kan me nog wel de verhalen heugen dat het gruwelijk verkeerd ging zonder cap, en toch zelf stug volhouden om zonder dat ding te rijden.
Als ik er nu aan terug denk verklaar ik mezelf voor gek. Dat ik nu in de internationale dressuursport caps voorbij zie komen, vind ik dat helemaal geweldig! Zekerheid voor alles, en het staat prima!