Pony gestolen in Limburg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Pony gestolen in Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:34

Wat naar, ik hoop dat je het paard weer kan vinden

misschien moet je het chipnummer ook even doorgeven

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:36

heb wel een beetje een "Hmmmm-gevoel" hierbij.
Er worden vaker paarden en pony's gestolen, en bijna niemand komt op de voorpagina, of je moet levensgroot in de krant staan.
Het zou wel heel zuur zijn, dan juist nu er eens een uitzondering wordt gemaakt.....het niet waar blijkt te zijn.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:37

Akke schreef:
Ik denk niet dat het hek opengebroken wordt door de eigenaar dames

Heb jij ergens foto's van een opengebroken hek gezien dan?

LuckyRemi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:37

Hmm ik vind het allemaal een beetje raar allemaal hoor...

Als mijn pony gestolen zou zijn, zou ik niet eens aan andere pony's kunnen denken, helemaal niet kunnen slapen, en zou dag en nacht bij mijn topic zitten of er nog nieuwtjes binnen zijn gekomen. Maar toch denk ik niet dat de TS het verzint, dus heeeel veel sterkte en ik hoop echt dat je je paardje heel snel vind!

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:39

Akke schreef:
Ik denk niet dat het hek opengebroken wordt door de eigenaar dames

Ja maar als ze daar nog helemaal niet is geweest? Is het wel zeker dat het hek open is gebroken? Wie heeft haar verteld dat het hek open is gebroken? Heeft ze het met eigen ogen gezien?

Wanneer heeft de TS haar (verzorg? )paard eigenlijk voor 't laatst gezien? Ik vind het persoonlijk wel opvallend dat ze onwijs veel foto's maakt van haar verzorgpony's maar niet van Marcus...

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:41

De laatste foto's van Marcus zijn door haar 3 december geplaatst. Wel erg lang geleden voor ChingYi !!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:42

jacimatho schreef:
Er worden vaker paarden en pony's gestolen, en bijna niemand komt op de voorpagina, of je moet levensgroot in de krant staan.
Het zou wel heel zuur zijn, dan juist nu er eens een uitzondering wordt gemaakt.....het niet waar blijkt te zijn.

helemaal mee eens !

Tevens hoe moet de eigenaar van Swieber en Tess zich dan wel niet voelen, van haar is niet 1 paard gestolen maar 2!
En zelfs zij kwam niet op de voorpagina!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:42

jacimatho schreef:

Precies en daar gaat het mij een beetje om.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:43

trisca schreef:

misschien moet je het chipnummer ook even doorgeven

Volgens mij heeft ze gezegd dat het paard niet gechipt is.

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:46

dom dom dom dat is verplicht!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:48

raar dat de pony niet gechipt is, dat is toch verplicht? Een beetje bot om te zeggen, maar volgens mij is dat de enige manier om een pony zonder duidelijke kenmerken terug te vinden..

als het allemaal waar is, wat ik ben het helemaal eens met de argwaanargumenten

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:49

Kimmie_girl schreef:
dom dom dom dat is verplicht!

Dat zou een voordeel kunnen zijn.
Stel dat hij op transport ergens naartoe gaat, en hij gecontroleerd wordt, dan krijgen degenen die hem vervoeren meteen een stevige boete, en als dezxe pony dan als gestolen geregistreerd staat bij de politie...
Maar dan moet hij dus wel geregistreerd staan, en het is mij eerlijk gezegd nog steeds niet duidelijk of er nou aangifte gedaan is.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:49

De Tinkers van Swieb zijn wel degelijk op de voorpagina geweest. ( viewtopic.php?p=9023846#9023846 => NIET reageren)

Ik vind dergelijke speculaties niet erg gepast op dit moment

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:52

Niet gepast maar wel gegrond!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:53

Hoe zo? Swieb haar tinkers hebben WEL op de voorpagina gestaan en hierboven wordt gezegd van niet? Mag een moddie toch wel even rechttrekken?

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:54

amondi schreef:
Hoe zo? Swieb haar tinkers hebben WEL op de voorpagina gestaan en hierboven wordt gezegd van niet? Mag een moddie toch wel even rechttrekken?

Sorry, dat is mijn fout,

Mijn excuses!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:54

Swieber en Tess hebben wel op de voorpagina gestaan.

Als een paard nog maar net gestolen is dan is de kans het grootste dat hij wordt teruggevonden de eerste dagen. Het kan dus ook geen kwaad daar de eerste dagen wat extra aandacht aan te besteden (dus op de Voorpagina).

Na een week gaat dit topic ook gewoon naar Opsporing Verzocht. Op dit moment is het zo dat paarden die al langere tijd geleden gestolen zijn bij Opsporing Verzocht aangemeld kunnen worden. Net als paarden die uit het oog verloren zijn.

Tot op heden hebben wij als moderatorteam nog geen twijfels bij het verhaal van ChingYi. ChingYi is gisteravond voor het laatste online geweest, zij zal waarschijnlijk vandaag ook gewoon naar school moeten. Even afwachten dus totdat ze weer online is.

Verder, er worden wel veel paarden gestolen in het land, maar dat er een paard van een bokker gestolen wordt komt niet zo vaak voor. En als dat voorkomt en de bokker meld het direct bij ons dan komt het ook gewoon op de voorpagina (en niet als het paard al een week geleden gestolen is of nog langer geleden).

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:55

ik ga ook kijken!
veel sterkte!

gr. amazingstar
(ps paardenmarkten beginnen weer probeer zo veel mogelijk daar naar toe gaan?!)

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:55

Politie mag geen informatie geven, ik heb gebeld maar zeiden dat we maar aan eigenaar zelf moesten vragen.
Wil toch wel zeker weten voordat ik allerlei kennisen ga navragen of er uberhaubt al aangifte gedaan is. Maar ja, nu weten we nog niks

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:56

Zolang het tegendeel niet bewezen is, ga ik er ook van uit dat de pony inderdaad gestolen is. Maar heb toch mijn vragen en hoop zo gauw ChingYi on-line is hier antwoorden op te krijgen.

De paarden van Swieb hebben inderdaad op de voorpagina gestaan en dat houdt me ook nog iedere dag bezig. Maar toen stond het ook direct in het nieuws en 's avonds was het al bij SBS6 in Hart van Nederland.

Juist daarom is het zo belangrijk dat politie en eigenaar er veel bekendheid aan geven en daar kan ik gewoon nog niets van vinden.

Ook dat TS gisteravond doodleuk met een ander topic mee gaat posten vind ik onvoorstelbaar.....

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:56

ik blijf dit topic ook even volgen..

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:57

amondi schreef:

héhé niets over dat rechtzetten hoor!
ze had het ook over ongepast commentaar en daar reageerde ik op..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:58

trisca schreef:

als het allemaal waar is, wat ik ben het helemaal eens met de argwaanargumenten

ik kwam er net toevallig langs, 1 ding weet ik dus zeker de pony staat er niet meer! (ik kon het me ook al niet voostellen dat iemand hierover zou liegen)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:58

Maarre stel dát het waar is, als het paard bijvoorbeeld naar een paardenmarkt zou zijn gegaan, daar wordt tegenwoordig toch gecontroleerd op chipnummers? Wat als ze het dier nu gewoon laten chippen, dan heb je al helemaal geen poot meer om op te staan volgens mij...

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:59

Onide schreef:
amondi schreef:

héhé niets over dat rechtzetten hoor!
ze had het ook over ongepaste speculaties en daar reageerde ik op..