Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:43

Zonde voor de Nederlandse paardensport maar vooral zonde voor Edward :(:)

supersambo

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:44

Is mijn post over het twitter/facebook akefietje nou verwijderd ? Het staat ook gewoon op horses.nl hoor. Vaag weer.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:45

HannahFrouk schreef:
Als aan Edward is beloofd dat hij niet verkocht zou worden, dan kan ik dus gewoon niet veel respect opbrengen voor het besluit om hem te verkopen.

In het interview geeft ze duidelijk aan de 2 niet uit elkaar te willen halen. Ben het dan ook helemaal met je eens.

Monchou

Sommige mensen zeggen wel: ''Als Toot morgen een been breekt is hij niets meer waard'' maar dat geldt toch ook als hij bij meneer Schockemohle staat? Die investeert toch 10 miljoen in dat dier en morgen breekt hij misschien een been..! Voor hoeveel geld heeft meneer Visser hem gekocht, oftewel: Hoeveel geld zou hij feitelijk verliezen als Totilas inderdaad morgen een been zou breken? Dat geld heeft hij allang terugverdiend. Dus in feite neemt die Schockemohle een enorm risico en meneer Visser gewoon.. helemaal niet. :\

Abercrombie

3500 merries bij Paul S? Die Totilas krijgt de tijd van zn leven :+

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:47

ze waren een super mooi team
totilas zal nooit meer zo fijn en mooi lopen als onder edward.

heel erg jammer ;(

manubres

Probeer de hele dag al op de site van Edward te komen...maar het lukt niet. Overbezet of "uit de lucht"???? :?
Laatst bijgewerkt door manubres op 14-10-10 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

@ Martine_R: Ja maar dan heeft de fam Visser die 10 miljoen niet ontvangen, terwijl die per dekking al 5500 euro kost. Dus voor die 10 miljoen moet hij 1819x dekken. Hij heeft totilas zelf gefokt
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 14-10-10 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

hotchocolat

Abercrombie schreef:
3500 merries bij Paul S? Die Totilas krijgt de tijd van zn leven :+

3500 paarden. Daar zullen vast en zeker wel genoeg merries tussen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:48

Zonde voor de Nederlandse sport, zonde voor Edward, maar ik begrijp de beslissing wel.. Zoveel geld kan je gewoon niet weigeren.. Constant die druk en afweging tussen de risico's en het geld.. Dat trekt geen mens en dan ben je op een gegeven moment beter af door het gewoon te doen..

Heel vervelend, maar ik begrijp de eigenaren wel :j

zonnestraal2

daffie1986 schreef:
Tosca Visser over totilas, bron: IDS nr. 20 schreef:
Tosca Visser: "Je hebt paarden en je hebt Totilas"

"Edward kan moeilijk vertellen wat voor gevoel hij krijgt als hij Totilas rijdt. Je kunt er ook geen woorden voor vinden. Ik heb de eer gehad, ja, zo wil ik het echt benoemen, de eer gehad, om hem te mogen rijden. Toen ik er de eerste keer opzat, werd ik helemaal in zijn energie meegetrokken. Zoiets had ik nog nooit gevoeld! Alsof ik in een kuipstoel zat en mee werd gezogen in zijn energie en kracht. Hem te vergelijken met een luxe sportwagen klinkt veel te plat. Een Hermes of een Gucci? Komt in de buurt."

"Edward en Totilas zijn inmiddels zo'n fantastische combinatie geworden, dat ik daar niet meer aan durf te komen. Ik wil daar ook niet meer tussen komen. Zij zijn zo'n eenheid! En daar geniet ik elk moment dat ik er getuige van kan zijn enorm van. Ik heb diep respect voor de manier waarop Edward hem rijdt. Het vertrouwen dat zij in elkaar hebben. Laat mij maar het liefst een beetje afgezonderd zonder een hele meute om me heen alles gadeslaan en er met volle teugen van genieten. Dat is al onwerkelijk genoeg. Er komt enorm veel over Ed heen. En over ons heen. Ook in Kentucky waren er onmiddelijk weer geruchten over verkoop. Ze hebben zelfs de BBC gehaald. Er moet een georganiseerde beweging zijn die dit uitsluitend opzet om Ed uit zijn evenwicht te halen. Een andere verklaring kan ik niet bedenken. Ed en ik kunnen enorm goed met elkaar opschieten. Ook hier in Kentucky hielden we voortdurend contact per sms. En het gevoel dat Totilas geeft? Ik houd het nu bij uitstappen. Alleen maar mogen uitstappen is al helemaal geweldig... Totilas is gewoon de overtreffende trap van alles! Je hebt paarden.... én Totilas!"

Wel krom als je zo'n interview geeft en dan evengoed een paard verkoopt, terwijl je eerst zegt dat de roddels verzonnen worden om edward uit zijn evenwicht te brengen. De redenatie dat ze nu goed geld verdiend hebben en dat de paardensport toch wel risicovol is voor een eigenaar vindt ik nergens opslaan als je ziet dat een dekking van Totilas 5500 euro kost. Mocht hij een blessure oplopen dan nog brengt hij goud in het laadje. Ik vindt het erg slap, lijkt me sterk dat ze dit tijdens het intervieuw nog niet wisten. Ik vindt het heel vervelend voor Edward.

Idd, ze wil daar niet tussen komen, maar nu doet ze het wel.

_Judith

Op de site van Edward staat nog niks..

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:49

manubres schreef:
Probeer de hele dag al op de site van Edward te komen...maar het lukt niet. Overbezet of "uit de lucht"???? :?

Ik probeer het ook al heel de dag, maar het lukt niet..

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:49

_Judith schreef:
Op de site van Edward staat nog niks..

Ik denk dat edward en de manager van de website wel wat anders aan hun hoofd hebben dan de site bijwerken op het moment.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:50

Vind het nog steeds erg

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:50

judithh schreef:
zou niet weten waarom ik op moet passen...dit heeft niets te maken met wel of niet bij iemand in de beurs kunnen kijken.
Ieder weldenkend mens zou gek zijn zo'n bod af te slaan...dat is wat ik er mee bedoel! ;)

Je wijkt af van mijn post, ik gaf aan dat ik het paard ter beschikking stel, en jij niet in mijn portemonee kunt kijken..
Of ik dan gek ben of niet, dat doet er niet toe. Is toch mijn keuze:-)?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:51

Haha dan tikt hij ze nu omlaag met die elastische bewegingen van Totilas :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:53

Ik vind het echt doodzonde. En kan me levendig voorstellen dat Edward Gal er ka-pot van is. R ijd je een paard naar zo'n niveau...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:54

Moderatoropmerking:
Het akkefietje tussen Nicole en Anky is wel voldoende besproken, deze dames mogen dat verder onderling uitvechten. Het is ook niet relavant wat een Duitse springruiter meer dan 20 jaar geleden heeft gedaan. Berichten over fondsen oprichten zijn off topic en worden net als alle andere off topic berichten zonder verdere waarschuwing verwijderd, dit geldt ook voor beschuldigingen aan het adres van de huidige eigenaren van Totilas

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:55

Ha! Ik wist het toch!

Laatst hadden we het er op stal over of je je paard zou verkopen voor 10 miljoen, waarop iemand zei: "Niemand geeft zo maar ff 10 miljoen voor een paard uit!". En toen zei ik nog, wacht maar af, wanneer Schockemöhle de gelegenheid krijgt Totilas te kopen dan geeft hij dat geld er ook voor uit!

Ik wist gewoon zo zeker dat Schockemohle dit paard zou kopen!

En met elle respect voor Edward, het was een top-team, maar ik vermoed dat dit het einde zal zijn aan de samenwerking tussen dit paard en deze ruiter...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:56

Ik zie nu achter de topic titel update 3 staan,maar wat is die update dan?
Hoopte stiekem te lezen dat de verkoop toch niet door was gegaan.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:56

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:57

Urielle schreef:
ruiter1992 schreef:
bij een interview op NOS Sport werd gezegd dat het erg onwaarschijnlijk is dat Edward er op blijft rijden.
Duitsland koopt het paard, dus het zou dan van de zotte zijn als ze hem door een Nederlander zouden latern rijden

Volgens mij zal het Schockemohle aan zijn r**t roesten wie er met het geld over de brug komt (maar hij heeft er allang iemand voor, let maar op :P )

Joop v. U? Haha, komt ie gewoon weer terug :D :D :D :D !!

Janine1990

Onassa schreef:
Ik zie nu achter de topic titel update 3 staan,maar wat is die update dan?
Hoopte stiekem te lezen dat de verkoop toch niet door was gegaan.

Moet je even de beginpost lezen, daarin staat wel een linkje naar die update :j

Mitchall

wáááááát!
Ik geloof er niks van, ik wíl er niks van geloven! Hoe kan dit nou?
Jammer voor Edward, snap best dat hij er kapot van is..