Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera1908

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:56

"Vanwege de reputatie van Schockemöhle is het te verwachten, dat Totilas wordt doorverkocht."
Nou daar ben je ook klaar mee dan.

Mercredi

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:56

Echt jammer dat Totilas ons landje gaat verlaten. En ook al hoopt Edward op een wonder ik denk niet dat hij Totilas nog zal mogen blijven rijden.

Het is te hopen dat een eventuele tweede inversteerder voor een ruiter zorgt die ook de "klik" met Totilas heeft zodat we op internationale wedstrijden toch nog van het wonder Totilas kunnen genieten!

Want denk maar zo: al heb je al het geld van de wereld en koop de je beste fiets ter wereld dat wil nog niet zeggen dat je de Tour de France gaat winnen!

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:56

janouk schreef:
Hij is wel ongelooflijk aardig en loaded met geld en paarden. Heel veel paarden.


ooowww...dan is het allemaal wel best te doen :D ..waar zijn de vrijgezelle hollandse dames!?

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:57

Denk dat de eigenaren van Voice 'n vooruitziende blik hadden want niemand snapte 'n paar maanden geleden dat Edward hem ging rijden.

sheilarianne

Berichten: 687
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:58

Zonde zonde zonde!! Ik hoop dat iemand zo lief en aardig is om Edward de kans te gunnen om met zijn topper toch nog te kunnen schitteren op de Olypmische Spelen! Dit zou toch haast voor Schockemohle een grote kans zijn om een olympisch GOLD medal winner op stal te hebben die voor de dekdienst nog meer geld in het laatje gaat brengen!
Dus lijkt mij voor schockemohle een grote kans om Gal er mee te laten winnen! TOP DUO

mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:58

ahhh neee!!! dus toch!!! zoo jammer!! nu maar hopen dat edward hem nog wel kan blijven berijden!

Liezewies
Berichten: 40
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:59

Mooie investering. 800 dekaanvragen, keur die eens allemaal goed x het dekgeld.

Jammer voor Gal.
Begrijpelijk voor de eigenaar. Die heeft jaren geïnvesteerd. Ik denk niet dat Gal hem al die jaren voor niets gereden heeft.

double
Berichten: 1254
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:00

gabjj8 schreef:
Pfff... Zo onwijs gemeen

Arme Totilas, hij is hier de dupe van, tuurlijk hij komt wel weer 'goed' terecht, maar wordt toch weer op een andere manier gereden..
En Gal moet een ander paard gaan zoeken, weer de top inrijden en weer wegdoen.


Geld maakt NIET gelukkig, maar jammer genoeg beseffen sommige dat niet echt..

Arme Tot en Gal :(:)


Van een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen denk ik best gelukkig te kunnen worden.. :+

Ik snap eigenlijk niet waarom de familie Visser een dergelijk bedrag NIET zou moeten accepteren? Zij zijn toch niet verplicht om een paard als Totilas te behouden voor de Nederlandse dressuursport?
Laatst bijgewerkt door double op 14-10-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:00

Even serieus, waarom zou Totilas het ergens anders in vredesnaam niet goed kunnen hebben :? Er worden duizende paarden per dag verkocht.

Het is gruwelijk balen voor Gal en de Nederlandse dressuursport. Maar als dat paard een ruiter krijgt die respect voor hem heeft, dan lijkt mij dat geen probleem.

Ik ben wel benieuwd of er iemand op komt te rijden, die dit er ook uit kan rijden. Of nog beter als Gal erop kan blijven rijden.

Larachel

Berichten: 332
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re: Totilas verkocht aan Schockemöhle. Gal hoopt op wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:00

Neee.. dus toch! ;(
Wat ontzettend zonde dit!! Waarom verkoopt nederland toch alle toppaarden!!!

PalermoZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:00

Zullen we er maar helemaal mee stoppen? Alle goede paarden worden weggekocht.. Vind dit echt jammer, helemaal voor edward :( En voor de Nederlandse paardensport. Als je ziet wat de verkopen met het Nederlandse springteam heeft gedaan zie ik het somber in.. Kan wel janken...

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:01

vreselijk bericht..
Balen zeg, het was echt een topcombinatie!
Hopelijk blijft totillas het zo goed doen, alleen zal ik hem wel missen als combi edward-totillas!

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:01

kan edward niet als troost het mooiste veulen van toti krijgen??

dat hem dit nou 2x moet overkomen vind ik echt té erg

bijdehandje1
Berichten: 958
Geregistreerd: 28-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:03

Ik denk dat Edward van zijn deel van de opbrengst wel iets van 100 ongeboren Totilas-nakomelingen kan kopen. En daarnaast heeft Totilas nog drie volle broers, plus een volle zuster.

Zidore schreef:
kan edward niet als troost het mooiste veulen van toti krijgen??

dat hem dit nou 2x moet overkomen vind ik echt té erg

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:03

Zidore schreef:
kan edward niet als troost het mooiste veulen van toti krijgen??

dat hem dit nou 2x moet overkomen vind ik echt té erg


krijgen? grapjas :P

Siobhaun

Berichten: 276
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:04

Echt ontzettend balen voor Edward Gal! En dat voor de tweede keer, is echt gewoon .... (vul de rest zelf maar in)

winnietje3

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:04

Ja joh blijkt maar weer, alles draait om geld..
Hoppa eerst Painted Black en nou Totilas..
Maakt niet uit natuurlijk.

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:04

Tjee, wat een vreselijk bericht... Ik hoop dat Edward hoe dan ook Totilas verder mag uitbrengen. Want die combi is echt uniek.

Al kan ik de keuze van de familie Vissers best goed begrijpen, zo'n bedrag laat je namelijk echt niet aan je voorbij gaan.

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:04

Pff ik schrik er toch wel van ik genoot zo van dat duo, het zal nooit meer het zelfde zijn.
Ben dan toch wel benieuwd wie de nieuwe ruiter gaat worden , of heb ikmer overheen gelzen

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:04

dit is zonde |(

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:05

als ik dan dit filmpje alleen al zie (en dat is echt niet één van zijn betere prestaties) dan heb ik al tranen in me ogen dat die twee nu verleden tijd zijn. In iedergeval voor NL.

Beetje jammer we wonen eindelijk weer van Duitsland en nu hebben zij DE hengst in handen.

http://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak

Totilas vind ik een pracht paard mag wel wat dunner (A) maar geweldig mooie bouw, niet zo'n iel ding.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:06

oooh voor de helft mag hij hem best kopen maak ik een mooi vrienden prijsje :D

wonderworst_

Berichten: 2424
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:06

occhh wat verschrikkelijk zonde zeg! :n pats boem weg 2010 olympische spelen edward en toot...
als we het geld hadden, had ik hem zo willen kopen, alleen al om het meeste geweldige duo niet uit elkaar te halen...
goodbye overwinningen van nederland... nu maar hopen dat de records nog lang op hun naam blijven staan.... dan weet iedereen wie er toch de beste zijn!!

Vera1908

Berichten: 759
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:07

Siobhaun schreef:
Echt ontzettend balen voor Edward Gal! En dat voor de tweede keer, is echt gewoon .... (vul de rest zelf maar in)

Ja, dat vind ik eigenlijk nog wel het ergste. Dat Edward weer de dupe is. En natuurlijk Totilas is/was van Cees en Tosca Visser en niet van Edward dus het was te verwachten. Maar die man rijdt met 2 paarden (Lingh er ook even bijgenomen) de sterren van de hemel en hij krijgt maar niet de kans om die Olympische droom waar te maken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:07

http://www.knhs.nl


"Wij hebben met treurnis - en dat is zwak uitgedrukt - kennis genomen van de verkoop van Moorlands Totilas naar Paul Schockemöhle. De Nederlandse hippische sport verliest met deze verkoop één van haar topambassadeurs. Aan de andere kant moeten wij begrip hebben voor de situatie dat een eigenaar niet tot in het oneindige nee blijft zeggen tegen biedingen die ons voorstellingsvermogen te boven gaan. Temeer daar het bezit van een toppaard een uiterst risicovolle aangelegenheid is", aldus Maarten van der Heijden, directeur topsport van de KNHS.
De KNHS verwacht dat ondanks de verkoop van Moorlands Totilas Nederland haar toppositie in de internationale dressuurscene zal weten te handhaven. "Met Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival, Imke Schellekens-Bartels met Hunter Douglas Sunrise en Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine houden we een sterk team over, terwijl Edward Gal ook met een paar jonge paarden op weg is naar de Nederlandse top", aldus Van der Heijden.