Paard schopt scooterrijder de sloot in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:51

pharagirlke schreef:
Tja wil het de eigenaar gerust gaan vragen als iemand een adresje of een telefoonnummer heeft? :')
Jij gokt ook maar dat dit paard er een sport van gemaakt heeft om scooterrijders van de baan te mikken en dat de eigenaren eigenlijk onverantwoordelijk zijn om met zo'n levensgevaarlijk paard op de baan te gaan :D

Dat doe ik dus helemaal niet ik weet niet waar je dat denkt te lezen. Ik vind het alleen weer typisch bokt om er meteen vanuit tegaan dat de scooter er te dicht langs reed.

Ayasha
Blogger

Re: Paard schopt scooterrijder de sloot in

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:02

Als je nou goed las sporter, zag je dat iemand hiervoor zei dat het een erg smal fietspad is en dat de scooter dus wel dicht gepasseerd móet zijn omdat je daar geen andere keuze hebt.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:14

pharagirlke schreef:
Als je nou goed las sporter, zag je dat iemand hiervoor zei dat het een erg smal fietspad is en dat de scooter dus wel dicht gepasseerd móet zijn omdat je daar geen andere keuze hebt.

Zoals jij niet alles geloofd wat in de kranten staat geloof ik niet alles wat op bokt verteld word. :(:)

Edit: Als het overigens wel klopt is het helemaal een zeldzaam stomme actie. Want zoals je al fijntjes wist te vertellen kan een paard altijd schrikken dus wat doe je dan in godsnaam op een fiets pad waar een paard niet weg kan als deze schrikt.
Laatst bijgewerkt door sporter op 26-08-09 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:15

Eh, tja als jij niet geloofd wat mensen zeggen die er dagelijks door komen :') Anders moet je via google earth eens een foto zoeken van die plek.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:17

pharagirlke schreef:
Eh, tja als jij niet geloofd wat mensen zeggen die er dagelijks door komen :') Anders moet je via google earth eens een foto zoeken van die plek.

Hoe weet jij dat die gene daar dagelijks komt weer een aanname kun je ook nog feiten vermelden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:18

Zoals ik al zei, zoek het op op google earth ipv tegen mij moeilijk te doen. Zoek zelf feiten ipv aannames te doen. Jij neemt ook aan dat het paard niet op straat hoort omdat ie naar elke (dicht) passerende scooter trapt. De pot verwijt de ketel. Daar heb ik geen zin in dus.... Als je zelf met feiten kan komen zullen we verder discusiëren, goed?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:23

pharagirlke schreef:
Zoals ik al zei, zoek het op op google earth ipv tegen mij moeilijk te doen. Zoek zelf feiten ipv aannames te doen. Jij neemt ook aan dat het paard niet op straat hoort omdat ie naar elke (dicht) passerende scooter trapt. De pot verwijt de ketel. Daar heb ik geen zin in dus.... Als je zelf met feiten kan komen zullen we verder discusiëren, goed?

hahaha jij gaat me dus vertellen dat het prima is om met een paard opstap te gaan langs een fietspad waar hij geen kant op kan en waar scooters niet genoeg ruimte hebben om er ruim om heen te gaan. En dat de ruiter dan niks verkeerd doet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:30

En jij verteld me nu dat je absoluut niet kan lezen omdat je te hard bezig bent met me dingen in de mond te leggen? :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:32

Kan het misschien wat vriendelijker hier? :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:34

pharagirlke schreef:
En jij verteld me nu dat je absoluut niet kan lezen omdat je te hard bezig bent met me dingen in de mond te leggen? :D

Dat leer ik allemaal van jou :D Jij gaat er vanaf je eerste post al vanuit dat de scooter iets verkeerd heeft gedaan? waarom? Terwijl je blijkbaar weet dat het een smal fietspad is.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:34

Cayenne schreef:
Kan het misschien wat vriendelijker hier? :)

Ik vind dit nu niet echt onvriendelijk. Bovendien is het ook nog ontoppic dus ik snap het probleem niet zo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:35

pharagirlke schreef:
Ondanks dat het helemaal niet grappig is schoot ik spontaan in de lach... Zie het helemaal voor me :o Moet ook zwaar balen zijn :=

Rascha: Je weet ook niet hoe hij er langs door gegaan is. Het meest brave paard kan schrikken van iets. :) Als hij wat kort gepasseerd is of wat sneller voorbij gegaan is dan "hoort" (daarmee bedoel ik niet dat hij als gek gereden heeft) kan het best zijn dat het dier gewoon geschrokken is.

Ja, lezen is een vak :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:39

Hmmm ik herinnerde me het anders :o O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:39

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:41

Ik zeg toch nergens dat quote niet klopt.
Laatst bijgewerkt door sporter op 26-08-09 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:41

Het was maar voor de zekerheid. ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:44

Dat was niet nodig ik ga er niet vanuit dat je de zaak zit te manipuleren (als ik het goed schrijf) om je gelijk te krijgen :D

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:38

http://static.panoramio.com/photos/orig ... 237535.jpg

Hier kan ik geen aanspanning met royale bocht inhalen.....
Dit is overigens het begin van de Woudseweg, nog voor je de wereld uit rijdt....
Maar de breedte van het fietspad is over zo'n 15 km hetzelfde....
Ik wens iedereen een prettige wedstrijd, die hier met zijn paard wil rijden, mij niet gezien...

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:34

Hee maar Rascha, was het niet ergens in het midden van de woudse weg? Want dan kan het ook iemand uit De Lier zelf geweest zijn, in plaats van uit Den Hoorn...

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:59

Ja dat weet ik Savasan, maar ik wilde de mensen een beeld proberen te geven van de breedte van het fietspad...
En ie is dus niet verderop anders dan in het beginstukje van de foto...
Natuurlijk weet ik dat het verderop geweest kan zijn....
Helaas had ik geen foto van de verkeersborden ed beschikbaar...

Heb nog steeds geen idee wie de koetsier was...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:06

sporter schreef:
pharagirlke schreef:
Een paard is een dier en dat kan wel eens anders reageren dan normaal, het is niet alsof dit paard dagelijks in het nieuws komt dus hij zal ook wel niet dagelijks scooter-rijders van hun scooter trappen. :roll: Elk dier kan schrikken en zelfs het best opgevoedde dier kan dan eens een voetje lichten. Het feit dat hij heeft kunnen raken als ingespannen paard, betekent dat ie verdomt dicht er op reed. Dan had ik ook geschopt. Als er op bepaalde plekken te weinig plek is om voorbij te steken. Dan wacht je maar even met voorbij steken.

Dat ben ik niet met je eens. Als een paard trapt heb je er niks mee op de weg te zoeken. als een paard trapt als hij in paniek raakt heb je er niks mee op de weg te zoeken. Voor het zelfde geld was het een kind geweest hij van was geschrokken.
Verder is dit weer een typische paarden volk reactie. Iedereen moet maar rekening houden met het paard. helelaas werkt het zo niet. Als jij je paard niet voor de volle 100% onder controle hebt heb je er niks maar dan ook niks mee op de openbare weg te zoeken.

Dat een paard gaat trappen kan je nooit van tevoren weten, je kan ze nooit 100% onder controle hebben want er kan altijd wel wat gebeuren waardoor ze ervandoor gaan/schrikken/trappen. Een tijd geleden heb ik ook gehad dat het paard waarop ik op reed naar iemand trapte. Want diegene was zo slim om heel hard langs te skeeleren en net achter me te gaan remmen, gelukkig niet geraakt maar hun hadden maar beter moeten uitkijken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:09

Pistasche schreef:
Dat een paard gaat trappen kan je nooit van tevoren weten, je kan ze nooit 100% onder controle hebben want er kan altijd wel wat gebeuren waardoor ze ervandoor gaan/schrikken/trappen. Een tijd geleden heb ik ook gehad dat het paard waarop ik op reed naar iemand trapte. Want diegene was zo slim om heel hard langs te skeeleren en net achter me te gaan remmen, gelukkig niet geraakt maar hun hadden maar beter moeten uitkijken.

Onzin! Jouw paard mag niet trappen, wat mensen in z'n omgeving ook doen. En dat geen enkel paard 100% betrouwbaar is, dat weten we allemaal. Maar daarmee ben jij nog niet van de verantwoordelijkheid af dat je paard niet mag trappen.

Zomaar mensen op straat weten niet hoe een paard in elkaar zit. Er is dus ook niet zoiets als beter uitkijken, want die mensen doen maar wat, weten zij veel. Het is jou taak om ervoor te zorgen dat je paard geen schade of gevaar oplevert voor z'n omgeving.

(Oh, en het is altijd nog ZIJ hadden beter moeten uitkijken)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:03

Anoeska schreef:
Pistasche schreef:

Onzin! Jouw paard mag niet trappen, wat mensen in z'n omgeving ook doen. En dat geen enkel paard 100% betrouwbaar is, dat weten we allemaal. Maar daarmee ben jij nog niet van de verantwoordelijkheid af dat je paard niet mag trappen.

Zomaar mensen op straat weten niet hoe een paard in elkaar zit. Er is dus ook niet zoiets als beter uitkijken, want die mensen doen maar wat, weten zij veel. Het is jou taak om ervoor te zorgen dat je paard geen schade of gevaar oplevert voor z'n omgeving.

hoe, niet mogen trappen....? Reflexen zijn voor paarden net als voor mensen niet te controleren, laat staan voor de ruiter op de rug. Je kunt een paard niet zo opvoeden dat het nooit zal schoppen, das een utopie.

De reactie van het 'beter uitkijken' raakt natuurlijk kant noch wal, jij bent als ruiter verantwoordelijk. Maar met een paard op straat ga je een bepaald risico aan, sterker nog: Op het moment dat je op een paard gaat zitten ga je al een risico aan, je draagt verantwoording over een dier die je nooit voor 100% zult beheersen....

Sja, eigenlijk bokt vol met waaghalzen :D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:30

Anoeska schreef:
Pistasche schreef:

Ik snap ook wel dat een paard niet mag trappen, maar hoe kan ik daar controle over hebben?
Precies wat Adil18 zegt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:42

Niet, maar als die trapt is het wel jouw verantwoordelijkheid en niet die van de ongelukkige die toevallig op de baan van de hoef stond. ;)