Paard schopt scooterrijder de sloot in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard schopt scooterrijder de sloot in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:40

www.leiden-westonline.nl

Een scooterrijder uit De Lier is zaterdag samen met zijn bijrijder door een paard in het water langs de Woudseweg in zijn woonplaats beland.

De man wilde een paard en wagen inhalen. Op het moment dat hij het paard passeerde, gaf het dier hem een trap.

De scooterrijder reed daardoor in de sloot en moest samen met zijn passagier voor controle naar het ziekenhuis.

Alexx

Re: Paard schopt scooterrijder de sloot in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:45

die eerste zin klopt van geen kant. of wel? := hahhaa

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:47

:= Sorry Zie het levendig voor me.
wel sneu en zal ongetwijfeld pijnlijk geweest zijn. Maarre hoe hard reden ze het paard dan wel niet voorbij?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:48

Een paard moet gewoon verkeersvriendelijk zijn anders moet je er niet mee de weg op. Inhalen is geen crime en vind het persoonlijk heel erg dat dit gebeurt! Eerste zin klopt indd niet :P

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 01:00

De Woudseweg wordt in de plaatselijke volksmond "de dodenweg" genoemd, omdat daar als gekken gereden en ingehaald wordt...
Daar moet je dus met je scoot wel verplicht op het fietspad, dus daar zal de aanspanning ook gereden hebben....
Het fiestpad is overigens 2 richtingen, met veel water er langs...
Maar een paard wat voetjes licht naar voorbijgangers, lijkt mij geen veilig dier voor langs die Woudseweg....

Erg sneu voor de scootbestuurder en zijn bijrijder!!
Ik hoop dat het inmiddels goed gaat met beiden!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 01:10

Ondanks dat het helemaal niet grappig is schoot ik spontaan in de lach... Zie het helemaal voor me :o Moet ook zwaar balen zijn :=

Rascha: Je weet ook niet hoe hij er langs door gegaan is. Het meest brave paard kan schrikken van iets. :) Als hij wat kort gepasseerd is of wat sneller voorbij gegaan is dan "hoort" (daarmee bedoel ik niet dat hij als gek gereden heeft) kan het best zijn dat het dier gewoon geschrokken is.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 02:46

als een aangespannen paard je kan raken bij het inhalen, rij je te langzaam en te dicht erlangs.....

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:57

@Pharagirlke: ik ken dat fietspad erg goed, die weg ook...
Het is er op dat fietspad dan én tweerichtingen, én het is verplicht om daar te brommen/fietsen/scooten... En dan is het fietspad al snel te smal ,hoor!!
Het is zwz niet al te fijn rijden/fietsen/scooten etc langs die weg... Auto's rijden als ongeleidde projectielen op die weg, met op div stukken nog niet eens een berm er tussen weg en fietspad.... (hooguit hegje)
Dat die scoot gelijk in de sloot lag, begrijp ik wel.... Er is verrekt weinig ruimte om royaal in te halen...
Maarja het is de belangrijkste doorgaande weg vanuit De Lier richting Delft

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:01

_Luziream schreef:
wel sneu en zal ongetwijfeld pijnlijk geweest zijn. Maarre hoe hard reden ze het paard dan wel niet voorbij?

Je kunt net zo goed vragen hoe gevaarlijk was dat paard wel niet? }:0

Balen voor de scooter rijder.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:03

westernappie schreef:
als een aangespannen paard je kan raken bij het inhalen, rij je te langzaam en te dicht erlangs.....

Maar een paard hoort gewoon niet te trappen naar een voorbijganger. Anders moet je ook niet met je paard naar buiten gaan :n

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:12

Het blijft een dier! Als er niet voldoende afstand is gehouden kun je dat het dier niet kwalijk nemen of het nu wel of niet hoort te trappen. Het zit nu eenmaal in zijn natuur op gevaar te reageren en blijkbaar heeft dat paar dit als bedreigend ervaren dat de scooter in zijn persoonlijke ruimte kwam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:35

MARILYN_ schreef:
westernappie schreef:

Maar een paard hoort gewoon niet te trappen naar een voorbijganger. Anders moet je ook niet met je paard naar buiten gaan :n

Een paard is een dier en dat kan wel eens anders reageren dan normaal, het is niet alsof dit paard dagelijks in het nieuws komt dus hij zal ook wel niet dagelijks scooter-rijders van hun scooter trappen. :roll: Elk dier kan schrikken en zelfs het best opgevoedde dier kan dan eens een voetje lichten. Het feit dat hij heeft kunnen raken als ingespannen paard, betekent dat ie verdomt dicht er op reed. Dan had ik ook geschopt. Als er op bepaalde plekken te weinig plek is om voorbij te steken. Dan wacht je maar even met voorbij steken.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:57

sporter schreef:
_Luziream schreef:

Je kunt net zo goed vragen hoe gevaarlijk was dat paard wel niet? }:0

Balen voor de scooter rijder.

Paard trapt niet zomaar lijkt me! Dan rij je er gewoon te dicht langs! zelfs paarden die al jaren verkeersmak zijn kunnen gewoon een tik uitdelen als ze schrikken.
Vind het wel wat kort door de bocht door dan maar te zeggen dat het dier niet op de openbare weg mag.
dan zullen er veel meer paarden de weg niet op mogen lijkt me.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:33

pharagirlke schreef:
Een paard is een dier en dat kan wel eens anders reageren dan normaal, het is niet alsof dit paard dagelijks in het nieuws komt dus hij zal ook wel niet dagelijks scooter-rijders van hun scooter trappen. :roll: Elk dier kan schrikken en zelfs het best opgevoedde dier kan dan eens een voetje lichten. Het feit dat hij heeft kunnen raken als ingespannen paard, betekent dat ie verdomt dicht er op reed. Dan had ik ook geschopt. Als er op bepaalde plekken te weinig plek is om voorbij te steken. Dan wacht je maar even met voorbij steken.

Dat ben ik niet met je eens. Als een paard trapt heb je er niks mee op de weg te zoeken. als een paard trapt als hij in paniek raakt heb je er niks mee op de weg te zoeken. Voor het zelfde geld was het een kind geweest hij van was geschrokken.
Verder is dit weer een typische paarden volk reactie. Iedereen moet maar rekening houden met het paard. helelaas werkt het zo niet. Als jij je paard niet voor de volle 100% onder controle hebt heb je er niks maar dan ook niks mee op de openbare weg te zoeken.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:35

Mijn shetlander is 100% verkeersmak, maar als een scooter (fietsers heeft hij geen moeite mee) te dichtbij passeert dan kan hij ook uithalen.

Gaat hij er met een bochtje er omheen, dan blikt of bloost niet niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:37

ik ben benieuwd hoe die scooterrijder langs reed.. ze rijden mij soms zo raar voorbij dat ze ze van mij de sloot in mag trappen..
dan gaan ze bijv. met een groepje achter me rijden, telkens gas geven, maar niet voorbij rijden, en dan ineens scheuren ze met de hele groep voorbij, paard in de stress die op haar achterbenen gaat staan, nou fijn.. dan mag ze van mij uithalen, flikken ze het iig nooit weer.. die proberen dus met opzet je paard op stang te jagen, paard is normaal heel rustig maar daar schiet ze echt van in de stress..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:37

Dan mag je dat tegen het overgrote deel van de paardenbevolking gaan zeggen wand ik geloof echt niet dat alle paarden die zich op de weg begeven 100% te vertrouwen zijn! Het blijft een vluchtdier en dus onvoorspelbaar in gedrag.
mijn paard heeft nog nooit getrapt buiten, ik heb hem al 14 jaar en toch zeg ik dat het nooit te voorspellen is. het blijft een dier.
als eiegnaar/ruiter heb je zelf ook een verantwoording. Maar je kan nooit 100% van een paard zeggen dat die dus echt niets doet!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:39

Maakt mij helemaal niet uit waarom het paard trapt, of 'ie nou geschrokken is, of dat hij het niet gewend is, of dat de scooterrijder er te dicht langs kan. Allemaal smoesje. Je paard mag niet trappen, en als 'ie dat wel doet is het de verantwoordelijkheid van de bezitter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:43

Anoeska schreef:
Maakt mij helemaal niet uit waarom het paard trapt, of 'ie nou geschrokken is, of dat hij het niet gewend is, of dat de scooterrijder er te dicht langs kan. Allemaal smoesje. Je paard mag niet trappen, en als 'ie dat wel doet is het de verantwoordelijkheid van de bezitter.

als ze je paard zo zitten te stangen dat ie helemaal in de stress schiet dan mag die van mij een trap uitdelen.. toen die jongens dat bij mij flikte konden we geen kant op.. links zat een sloot, rechts een fietspad met een hek er naast.. ze kon dus alleen naar voren of naar achter, aangezien ik dat niet wou koos ze er voor om dan maar om hoog te gaan, ik had het niet erg gevonden als ze toen een trap had uitgedeeld, ze vroegen er gewoon om..

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:44

Ik ben het in dit geval met Anoeska eens; je paard mag best schrikken maar hoeft daarbij geen trap uit te delen, dan hoor je niet met dat dier op de openbare weg!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:44

_Luziream schreef:
Dan mag je dat tegen het overgrote deel van de paardenbevolking gaan zeggen wand ik geloof echt niet dat alle paarden die zich op de weg begeven 100% te vertrouwen zijn! Het blijft een vluchtdier en dus onvoorspelbaar in gedrag.
mijn paard heeft nog nooit getrapt buiten, ik heb hem al 14 jaar en toch zeg ik dat het nooit te voorspellen is. het blijft een dier.
als eiegnaar/ruiter heb je zelf ook een verantwoording. Maar je kan nooit 100% van een paard zeggen dat die dus echt niets doet!

Ik geloof ook dat het over grote deel van de paarden bevolking niks op de weg te zoeken heeft :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:45

dees_daan schreef:
Anoeska schreef:

als ze je paard zo zitten te stangen dat ie helemaal in de stress schiet dan mag die van mij een trap uitdelen.. toen die jongens dat bij mij flikte konden we geen kant op.. links zat een sloot, rechts een fietspad met een hek er naast.. ze kon dus alleen naar voren of naar achter, aangezien ik dat niet wou koos ze er voor om dan maar om hoog te gaan, ik had het niet erg gevonden als ze toen een trap had uitgedeeld, ze vroegen er gewoon om..

Ja maar er staat nergens dat dat hier gebeurd is.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:47

En toch blijf ik erbij dat zelfs de braafste paarden dit dus wel eens doen. Ook deze dieren zie je op de openbare weg.
Als ik het rijgedrag van veel medeweg gebruikers zie kan ik daar geen sympathie voor opbrengen.
Ook al zijn er dus ook ruiters en of menners die zich dus ook niet aan regels kunnen houden.( Dat keur ik ook echt af!)
maar goed in dit bericht wordt niet gepraat over de scooterrijders rijgedrag of iets dergelijks

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:11

_Luziream schreef:
En toch blijf ik erbij dat zelfs de braafste paarden dit dus wel eens doen. Ook deze dieren zie je op de openbare weg.
Als ik het rijgedrag van veel medeweg gebruikers zie kan ik daar geen sympathie voor opbrengen.
Ook al zijn er dus ook ruiters en of menners die zich dus ook niet aan regels kunnen houden.( Dat keur ik ook echt af!)
maar goed in dit bericht wordt niet gepraat over de scooterrijders rijgedrag of iets dergelijks

Er zijn genoeg paarden die niet in het rond beginnen te stampen als ze in paniek raken.

shennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:20

Ik vind niet dat dat paard nou ineens niet op de weg kan komen.
Je kunt er misschien 10 jaar baaf mee rijden zonder dat ie ooit heeft getrapt en vervolgens trapt het paard een keer en dan zou het ineens niet op de weg mogen komen.
En wat dan met jonge paarden die verkeersmak moeten worden. Hoe wil je dat doen?