Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geshahquille schreef:Dit vind ik nou super wat een mooie keuze . Ze geeft aan dat het paard het niet fijn vond als hengst en dat ze daarom de keuze heeft gemaakt.
chelle_dora schreef:Hoewel het inderdaad zonde is, vind ik het ook wel heel eerlijk en realistisch als ik dit zo lees... 'Chablis is een sociaal paard en de sport, dekdienst en lekker paard zijn gingen niet samen en ik ben ervan overtuigd dat dit voor veel hengsten geldt.'
Voor de nakomelingen zal er nog meer dan genoeg zijn, als hij per 2015 wel diepvries beschikbaar is.
Maar de redenen die aangehaald worden zijn een beetje oppervlakkig
En ik als emotioneel betrokken muts aangaande het Gelderse paard, daar schieten die redenen dan een beetje bij in het verkeerde keelgat
chelle_dora schreef:Cheytjuh; sorry hoor, wist niet dat je boos werd![]()
Fokken is toch sowieso altijd gokken? Een goedgekeurde (dek)hengst nu is toch geen garantie voor later?
En er zijn ook hengsten die natuurlijk dekken of hengst blijven en daar ook absoluut niet oud mee worden![]()
Ik vind het Gelderse paard hartstikke mooi, maar ik zal me er voortaan maar weer buiten laten als ik dit zo lees. Maar ik moet zeggen dat deze toon aanslaan ook weinig uitnodigend is, maar dat zal aan mij liggen
Cheytjuh schreef:Ik ben niet boos hoorMaar de redenen die aangehaald worden zijn een beetje oppervlakkig
En ik als emotioneel betrokken muts aangaande het Gelderse paard, daar schieten die redenen dan een beetje bij in het verkeerde keelgat
![]()
Want een castratie van deze hengst met deze bloedvoering heeft wel degelijk impact op de huidige fokkerij.
Is er veel met Upperville gedekt trouwens Natas ? Of weet jij dat zo niet ?
Ik ken het betrokken-muts wel hoor, heb zelf zitten grienen toen Ahoy hartstikke dood bleek te zijn
chelle_dora schreef:Ik dacht alleen dat DV betekende dat er dus nog wel nakomelingen zouden/kunnen komen, maar inmiddels ook uit deze bubbel gestapt dat dit inderdaad niet het geval is, maar ik ben dan ook niet thuis in de diepvries om het lullig te zeggen
chelle_dora schreef:Cheytjuh schreef:Ik ben niet boos hoorMaar de redenen die aangehaald worden zijn een beetje oppervlakkig
![]()
Want een castratie van deze hengst met deze bloedvoering heeft wel degelijk impact op de huidige fokkerij.
Is er veel met Upperville gedekt trouwens Natas ? Of weet jij dat zo niet ?
T kwam nogal lúllig over, vandaarIk ken het betrokken-muts wel hoor, heb zelf zitten grienen toen Ahoy hartstikke dood bleek te zijn
![]()
Ik dacht alleen dat DV betekende dat er dus nog wel nakomelingen zouden/kunnen komen, maar inmiddels ook uit deze bubbel gestapt dat dit inderdaad niet het geval is, maar ik ben dan ook niet thuis in de diepvries om het banketstaaf te zeggen
Was zeker niet zo bedoelt
Ja, Ahoy, prachtige leeftijd maar zo zonde
Terwijl dat dan wel weer hele beste merries kunnen zijn, etc
NatasjavE schreef:geshahquille schreef:Dit vind ik nou super wat een mooie keuze . Ze geeft aan dat het paard het niet fijn vond als hengst en dat ze daarom de keuze heeft gemaakt.
Dat heet marketing.
Ze gaat hem zelf rijden. dat is de rede.
direct toen ze hem gekocht had was het plan er al om hem te castreren. De beslissing is niet gevallen nadat ze ontdekte dat het paard het niet fin vond als hengst.