Edward Gal en Voice warmen publiek Outdoor Gelderland op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Edward Gal en Voice warmen publiek Outdoor Gelderland op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 00:31

Persbericht

Terwijl de kou neersloeg op de volgepakte tribunes van Outdoor Gelderland wisten Edward Gal en de KWPN-hengst Voice het publiek op zaterdagavond toch op te warmen. Met een adembenemende kür op muziek kwam het tweetal uit op een zeer hoge score van 81,255%, ondanks dat Voice vorige week pas zijn allereerste Grand Prix-dressuurproef liep.

De vele toeschouwers bleven tot de laatste minuut zitten tijdens de Ing. Gaston Glock Prijs en gaven de topruiters een hartverwarmend applaus mee. “Ongelooflijk”, waardeert Edward Gal. Voice (v. De Niro) heeft er een hoop fans bijgekregen. Het duurde even voordat het Grand Prix-debuut werd gemaakt, maar dat wachten was het waard gezien de scores. “Hij heeft een blessure gehad, maar de grootste reden is dat ik echt het gevoel wilde hebben dat hij er klaar voor was. Ik wil het wel goed doen”, vertelt Edward Gal. “Het leuke is dat dan ook nog lukt in rubrieken die door Glock gesponsord worden.”

“Het fijne van Voice is: hij kan alles goed. Nu moet hij alleen nog leren om dat ook in de ring te laten zien. Op het voorterrein raakte hij behoorlijk afgeleid door een merrie, maar in de ring was hij weer bij de les. Hij heeft een motor, je hebt steeds het gevoel dat hij wil blijven gaan en dat is een kwaliteit die je nodig hebt op dit niveau.”

Hans Peter Minderhoud pakte vanavond revanche met een derde prijs op Glock’s Romanov (v. Rohdiamant). Gisteren ging de beeldschone hengst werkelijk subliem van start. “Tot hij begon te spoken en bleef spoken. Daardoor kelderde de score en moesten we vandaag al als derde de ring in. Als je zo vroeg in het veld moet starten, is het altijd moeilijk om in de kopgroep te finishen, maar het is gelukt”, vertelt Hans Peter Minderhoud.

“Maar daar heeft hij wel wat voor moeten doen”, lacht partner Edward Gal. “Ja, ik ben vanochtend om half 6 opgestaan om Romanov in de hoofdpiste te kunnen trainen”, zegt Hans Peter Minderhoud. “Het liep vandaag al veel beter. Het is nog maar onze derde Grand Prix proef samen en de eerste kür. Rotterdam en het NK in Hoofddorp is nu de planning en mijn doel is om het EK te halen.”

Het Glock-feestje werd lichtelijk verstoord door de Duitser Christoph Koschel, die tweede werd met de Oldenburger hengst Rubin Cortes (v. Rubin-Royal). Beide CD’s haperden, waardoor de start even op zich liet wachten. De proef werd uiteindelijk met 75,575% gewaardeerd, een fractie meer dan die van Minderhoud. Koschel is dik tevreden. “Ik rijd deze hengst nog maar vijf maanden en dit was onze tweede internationale concours en onze eerste keer kür op muziek. We gaan komende tijd wat kleinere wedstrijden rijden om hem ervaring op te laten doen.”

Voor Nederland pakte Patrick van der Meer met Uzzo (v. Lancet) de vierde prijs mee met 74,90%. Madeleine Witte-Vrees en de KWPN-hengst Blom’s Wynton (v. Jazz) werden zesde met 74,625%.

Chaos

Re: Edward Gal en Voice warmen publiek Outdoor Gelderland op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:34

Was super om te zien! Ongelofelijk hoe die man kan rijden. <3

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 01:58

Wat een goede score zeg, ben benieuwd naar beeldmateriaal.

Fantastisch paard is Voice en samen met Edward word dat alleen maar beter!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:56

Dat denk ik niet..Voice zit qua kunnen aardig op z'n top..Edward reedt hem super maar de hengst kan mij niet bekoren en ik vondt hem ook een beetje overgewaardeerd soms.

Rubin Cortes daar in tegen is een paard met veeeeel meeeeer talent en mogelijkheden..van die combinatie gaan we nog een hoop horen in de toekomst.

Het was trouwens echt stervens koud op de tribunes..volgende keer ook graag warmte lampen erbij brrrr....

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:16

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:17

Elisa2 schreef:
Dat denk ik niet..Voice zit qua kunnen aardig op z'n top..Edward reedt hem super maar de hengst kan mij niet bekoren en ik vondt hem ook een beetje overgewaardeerd soms.

Ik denk dat veel paarden met een score van 81,255% aardig aan hun top zitten. Het IS nl. de top :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:27

Erg leuk dat Rubin Cortes ook mee reed maar nog steeds eeuwig zonde dat die niet meer door EG gereden wordt, wat een paard. :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:28

Ik denk dat Elisa bedoelt dat Voice, ondanks net begonnen in de GP, niet veel meer gaat laten zien dan dit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:28

Elisa2 schreef:

Rubin Cortes daar in tegen is een paard met veeeeel meeeeer talent en mogelijkheden..van die combinatie gaan we nog een hoop horen in de toekomst.

Het was trouwens echt stervens koud op de tribunes..volgende keer ook graag warmte lampen erbij brrrr....

Ik denk dat er zeker nog vooruitgang in zit. Zaten nog een aantal kleine foutjes in de kür.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:30

Urielle schreef:
Ik denk dat Elisa bedoelt dat Voice, ondanks net begonnen in de GP, niet veel meer gaat laten zien dan dit.

Dat snap ik hoor, maar heb Voice ook gezien toen Imke hem nog reed en dat paard kan écht wel lopen. Ik zie ook wel wat dingetjes in het filmpje, maar denk dat Ewdard nog wel beter kan met hem....

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:43

Er zitten kleine foutjes in maar dat zijn trainingsfoutjes, die komen wel goed volgens mij, ik vind het mooi om te zien! Wat heeft dat paard veel evenwicht zeg, vond ik opvallen in al die overgangen, buiten daar dat foutje op het einde dan. Ik vind hem erg netjes lopen!

Ze hoeven niet per se Totilas-moves te hebben om top te zijn he :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:46

Echt super gedaan. Ik ben zo blij dat ik tijdens mijn pauze vaak even kan spieken als zij trainen. Thuis vind ik m nog gaver.

Ik ben groot fan van Romanov dat vind ik wel zo'n gaaf en machtig dier

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:47

Zo Edward heeft er nog een topper bij in de GP! Hij heeft echt een luxe probleem! En je ziet nog zeker ruimte voor verbetering!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:14

Elisa2 schreef:
Dat denk ik niet..Voice zit qua kunnen aardig op z'n top.....

Is 'toekomst voorspellen' ook al een beroep? :+

Bravo voor beide mannen!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:23

Fijn om naar te kijken. Het orenspel van Voice valt mij op in positieve zin; volgens mij heeft dit paard een enorm goede instelling.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:45

Go Voice, super leuk dat ie eindelijk de aandacht krijgt die hij verdiend!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:27

Ik vond het een prachtige kur, ontzettend knap gereden. Ik zag met losrijden dat Voice inderdaad van slag was door een merrie, en dan vervolgens zo'n nette kur rijden. Ik zat overigens heerlijk warm onder een warmtelamp te kijken :D

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:58

dat opwarmertje was wel nodig, pfoe wat was het koud!! maar wat een goede proef van edward!! en die glocks romanov van HP was ook niet verkeerd om naar te kijken, wat een beest! :~ :~

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 14:09

super mooi

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 15:27

Elisa2 schreef:
....

Meestal vind ik zijn proeven juist ondergewaardeerd.

In deze proef vond ik wel dat hij de piaffe een beetje op "safe" aan het rijden was.
En ik zie echt nog wel veel meer ruimte voor verbetering, en ik denk persoonlijk dat dat er dus ook inzit!

Tijd zal het leren ;)
Ik vind het nu al een genot om naar te kijken _/-\o_

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:33

Grappig, wel nieuwe muziek maar de choreografie van Totilas in Kentucky! Vind het een prachtige combinatie, ben niet zo weg van de manier van piafferen, het is meer van links naar rechts wiegen dan van achter naar voren bewegen, maar wel heel knap dat hij hem zo goed voor elkaar heeft. Ben ervan overtuigd dat het nog beter kan en dit beloofd wel veel goeds voor de toekomst.

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:02

horseyfries schreef:
Grappig, wel nieuwe muziek maar de choreografie van Totilas in Kentucky! Vind het een prachtige combinatie, ben niet zo weg van de manier van piafferen, het is meer van links naar rechts wiegen dan van achter naar voren bewegen, maar wel heel knap dat hij hem zo goed voor elkaar heeft. Ben ervan overtuigd dat het nog beter kan en dit beloofd wel veel goeds voor de toekomst.

muziek is niet nieuw. De muziek is dezelfde als die van Sisther, just saying ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:25

Jannepauli schreef:
Elisa2 schreef:
Dat denk ik niet..Voice zit qua kunnen aardig op z'n top.....

Is 'toekomst voorspellen' ook al een beroep? :+

Bravo voor beide mannen!

Net zoiets als "meelopen"... }>

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:04

Lise_AD schreef:
horseyfries schreef:

muziek is niet nieuw. De muziek is dezelfde als die van Sisther, just saying ;)

Ok kan best hoor, had deze nog niet gehoord! Maar heb dezelfde choreo gereden dus dat viel me gelijk op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:09

Fijne kur.
Alleen stoort het mij behoorlijk dat Voice altijd met de mond open loopt. Erg jammer.