Camera op stal bij Anky van Grunsven en Bonfire

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Camera op stal bij Anky van Grunsven en Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 12:48

http://www.dehoefslag.nl / www.anky.nl

Website Equinewsworld heeft een filmpje gepubliceerd waarop te zien is hoe een groep mensen een rondleiding krijgt door de stallen van Anky van Grunsven. De dressuuramazone gaf zelf een tour door het complex en vertelde over het management van de gepensioeneerde paarden. De bijna negenentwintig jaar oude Bonfire stond vooral in de picture en Anky legde uit hoe de oudere paarden iedere dag in beweging worden gehouden.

Vanaf zijn vijfentwintigste werd Bonfire nog vier keer keer per week twintig minuten gereden en verder komt hij nog dagelijks in de wei, iets waar je Bonfire overigens niet echt een plezier mee doet. Wanneer de bodem van het land bevroren is mag de nestor eerst aan de longeerlijn, omdat Anky anders bang is dat hij door joligheid een been breekt.

Het filmpje werd tevens geplaatst op de Deense website Ridehesten. De Denen zorgen hiermee voor een heel ander geluid uit een groot dressuurland. Met name Duitsland geeft namelijk voortdurend kritiek op de trainingsmethoden van Sjef en Anky die slecht zouden zijn voor het welzijn en de duurzaamheid van het paard.

Bekijk hier het filmpje

Op het Anky Education Center in Erp zijn vaak media te vinden. Maandag was het de beurt aan het tv-programma Business-Channel, dat op RTL7 wordt uitgezonden. In de uitzending komen mensen aan het woord die als persoon en ondernemer een inspirerend verhaal te vertellen hebben. De carrière, successen, valkuilen en tips van deze persoon vormen de rode draad door het programma, dat verder gevuld wordt met korte reportages van ondernemers.

Voor de uitzending over Anky werd ingesprongen op de vele projecten waar Anky mee bezig is. Zo werden er tijdens het interview vragen gesteld over het ondernemerschap en de doelstellingen die Anky heeft voor komende zomer. Ook kwam de kledinglijn ruim aan bod en Anky vertelde over hoe ze haar drukke werkende leven combineert met haar gezin.

Waarschijnlijk wordt het programma over drie weken uitgezonden. De exacte datum is nog niet bekend .

Vala

Re: Camera op stal bij Anky van Grunsven en Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:55

Leuk filmpje! En tsja, tis waar, Bonfire bijna 29 en hoe oud is Prisco ook alweer geworden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 12:57

33 jaar (+/-)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:58

Vala schreef:
Leuk filmpje! En tsja, tis waar, Bonfire bijna 29 en hoe oud is Prisco ook alweer geworden?

Was nieuwsgierig en heb effe Anky's website gecheckt: geboren in 1974, gestorven in 2007. 33 Als ik goed reken!

Leuk filmpje inderdaad!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:05

Waarom doe je bonfire geen plezier met buitenlopen? Omdat hij jolig wordt? Dat is toch juist een teken dat het dier het geweldig vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:07

Bonfire verveeld zich buiten. Als ie zonder pony erbij loopt dan komt ie er zo weer uit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:10

En zo zijn er maar zat die na een paar uurtjes weer naar binnen willen!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:14

troi schreef:
Waarom doe je bonfire geen plezier met buitenlopen? Omdat hij jolig wordt? Dat is toch juist een teken dat het dier het geweldig vindt?

Als ik het goed begrijp is hij in het begin jolig en gaat hij zich snel vervelen, zoals mijn voorgangers al zeiden inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:22

Wow, had er niet echt bij stil gestaan dat Bonfire al zó oud is. Wat een geweldige leeftijd!

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:30

Anky doet de rondleiding wel leuk! Heb met een glimlach het filmpje gekeken :j

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:32

Vergeet altijd dat Bonfire alweer zo oud is.
Nog even een oud filmpje met Tineke zitten kijken terwijl Anky rijd het jaar voor de spelen in Atlanta.
Leuk om te zien hoe goed hij wel niet was. Vooral de passage en Piaffe en de wissels zo mooi recht.
Een paard waarvan je hoopt dat hij nooit dood gaat. Maar helaas. Ooit zal hij ook naar de eeuwige grasvelden gaan.
Hopelijk mag hij nog heeeel oud worden. ^_^

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:37

Op stal is het altijd oppassen met Bonny, hij mag graag even zijn tanden laten zien als je hem een schouder voorhoud, grappenmaker.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:50

bigone schreef:
Op stal is het altijd oppassen met Bonny, hij mag graag even zijn tanden laten zien als je hem een schouder voorhoud, grappenmaker.

hoe weet jij dat? loop je ook op die stal rond? :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:53

Dat is algemeen bekend dat hij dat doet.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:59

Je ziet het ook aan het eind van het filmpje :+

Maar leuk filmpje om te zien! :j

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:04

Als ik goed lees moet Nestor eerst aan de lijn, dat is een ander paard.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:11

grace1989 schreef:
Als ik goed lees moet Nestor eerst aan de lijn, dat is een ander paard.

nee, het is "de nestor", betekent iets van oude of oudste :P

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:14

nestor
` nes - tor de -woord (mannelijk) nestors oudste en meest ervarene onder zijns gelijken; naar Nestor , de eerbiedwaardige grijsaard in de Homerische gedichten
;)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:10

Bonfire bewijs wel even dat de trainingsmethode wel duurzaam is. 29 en dan nog zo lekker jolig en gezond. Ik ben er jaloers op!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:25

Sharmila schreef:
Bonfire bewijs wel even dat de trainingsmethode wel duurzaam is. 29 en dan nog zo lekker jolig en gezond. Ik ben er jaloers op!

Hoe kun je dat nou zeggen het is maar 1 paard op de vele die anky al getraind heeft.

Verder leuk filmpje en ook leuk dat ze nog altijd zo enthousiast is met de paarden.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:33

En daarbij; Bonfire is hoofdzakelijk getraind met hulp van de vader van Anky en niet samen met Sjef! Ik hoop dat de andere paarden ook nog zolang en gezond van hun pensioen kunnen genieten.
Aardig filmpje; goed stukje propaganda!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:38

ElCid schreef:

.........

Wat is er nou weer propaganda aan dit filmpje??

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:40

Niobe schreef:
ElCid schreef:

.........

Wat is er nou weer propaganda aan dit filmpje??

Dat snap ik ook niet, zeker niet met de betekenis van propaganda: de; v(m) alles wat men doet om aanhangers te winnen: ~ maken
Volgens mij legt Anky alleen bonfire zijn dag schema uit.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:50

Sammie schreef:
http://www.dehoefslag.nl / http://www.anky.nl

Vanaf zijn vijfentwintigste werd Bonfire nog vier keer keer per week twintig minuten gereden en verder komt hij nog dagelijks in de wei, iets waar je Bonfire overigens niet echt een plezier mee doet.

dat klopt volgens mij niet helemaal, ik hoor haar zeggen dat hij tot zijn 25e gereden werd, en dat ze vanaf zijn negentiende is gaan afbouwen tot ze met 25 4x in de week 20min reed. voorzover ik begrijp wordt hij nu dus niet meer gereden :)

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:29

Sammie schreef:
Met name Duitsland geeft namelijk voortdurend kritiek op de trainingsmethoden van Sjef

Is dat hetzelfde Duitsland die dezelfde Sjef in willen huren om Totilas en Matthias te trainen?