Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:16

Nieuwsredactie / http://www.rp-online.de

Afbeelding
Matthias Alexander Rath en Totilas.
foto: http://www.sjoert.com

'Een tweede plaats behalen met Totilas zal altijd gelden als een nederlaag.'

Edward Gal, voormalig ruiter van KWPN hengst Totilas, voorziet een moeilijke tijd voor zijn opvolger Matthias Alexander Rath. "Matthias zal er een zware kluif aan krijgen om zich te bewijzen als ruiter van Totilas. Hij zal veel geduld moeten opbrengen om een team te vormen met hem, en wanneer ze tijdens een wedstrijd een tweede plaats behalen, dan zal dit volgens het publiek altijd als een nederlaag gelden," vertelde de Nederlandse ruiter aan het CHIO Aachen magazine.

Gal en Totilas behaalden samen maar liefst drie wereldtitels tijdens de Wereldruiterspelen van 2010 in Kentucky. Volgens Edward heeft Rath veel geduld en gevoel nodig om met Totilas om te kunnen gaan. "Wanneer hij eenmaal voor je wilt lopen, hoef je als ruiter bijna niets meer te doen. Totilas loopt dan compleet op eigen benen en dat is een ongelooflijk gevoel," aldus Edward.

Tot nu toe is het nog niet tot een confrontatie gekomen tussen Gal en Rath, maar Edward wil de uitnodiging van Ann-Kathrin Linsenhoff (stiefmoeder van Rath en eigenaresse van de sportrechten voor Totilas) graag aannemen om het paard te komen bezoeken.
"Ik zal zeker op haar uitnodiging ingaan en ik vind het ook erg netjes van haar om dit aanbod te doen. Het zou namelijk erg moeilijk voor me zijn om Totilas weer voor de eerste keer te zien tijdens een grote wedstrijd."

De verkoop van Totilas aan Duitsland voor een bedrag van ongeveer 10 miljoen euro was erg zwaar voor Edward, maar hij kan de beslissing wel begrijpen.
"Wanneer het om zoveel geld gaat, dan snap ik het natuurlijk wel. Zo gaat het nou eenmaal in onze sport." De verkoop van het wonderpaard gaf Edward op een bepaalde manier ook rust: "Ik heb niet meer die enorme druk van het publiek om te presteren op mijn schouders. Het is nu allemaal wat rustiger.
Zodra we ergens het wedstrijdterrein opreden met onze vrachtwagen en de klep ging naar beneden, leek het alsof we een popster aan het uitladen waren. Er stond dan een enorme menigte mensen om ons heen, en ik ben nou niet bepaald geschikt voor het drukke leven van een popster."

Rath zal Totilas voor de eerste keer uitbrengen tijdens het grote concours van Hagen in mei. Aansluitend zal de combinatie tijdens CHIO Aachen aan start verschijnen om zich te kwalificeren voor de Europese Kampioenschappen dressuur, die in augustus door Nederland worden georganiseerd in Rotterdam.

_Kimmm

Re: Edward Gal voert de druk op voor Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:20

Jaa dat zal Matthias natuurlijk zelf ook wel weten dat er een giga druk op hem ligt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:24

Toch blijf ik het knap vinden hoe sympathiek Edward overkomt als hij over Totilas en Rath praat :j
Ben benieuwd naar het nieuwe wedstrijddebuut van Toti!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:29

Hmm ik vind allebei de kanten redelijk sportief!
Dat is ook een pluim waard :D

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:35

Vind het super hoe eerlijk Edward is, en hoe hij er over kan praten. Fijn dat hij misschien Totilas en Matthias eerst eens op stal kan zien, dan meteen op concours met alle pers erbij.
(offtopic: die neusriem met dat wit en die frontriem vind ik nou niet echt staan :D )

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:37

Wat blijft hij toch professioneel, en sympathiek.... _/-\o_
Zo zou ik denk ik niet kunnen praten als ik in Edwards schoenen zou staan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:38

Blijf respect voor hem hebben +:)+ En hij komt er ook wel met een ander paard hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:39

Ik vind de koptekst niet passen bij de rest van het bericht. :).

Verder blijft Edward netjes. En ik snap niet perse waarom een tweede plek als een nederlaag moet gelden, dit is een heel andere combinatie. En ik vind de foto wél mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:41

_San87_ schreef:

Verder blijft Edward netjes. En ik snap niet perse waarom een tweede plek als een nederlaag moet gelden, dit is een heel andere combinatie. En ik vind de foto wél mooi.

Iedereen heeft gezien wat voor kwaliteiten het paard heeft, welke kwaliteiten de combinatie hadden, al het andere dan de competitie van de kaart vegen is eigenlijk een nederlaag. (in de ogen van het publiek, zoals Edward zei)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:43

Asyaa schreef:
_San87_ schreef:

Iedereen heeft gezien wat voor kwaliteiten het paard heeft, welke kwaliteiten de combinatie hadden, al het andere dan de competitie van de kaart vegen is eigenlijk een nederlaag. (in de ogen van het publiek, zoals Edward zei)

Nou ja, ik vind van niet. :).

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:44

Sjoerd komt ook overal zeg :oo jeetje, lucky basterd!

Leuk bericht :j ik ben erg benieuwd naar de wedstrijd en verloop.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:46

In ieder geval wil ik edward gal veel sterkte wensen wanneer hij in de wedstrijdring wordt geconfronteerd met totilas. Ik vind het erg simpatiek hoe hij reageert ik heb echt respect voor hem ondanks dat hij waarschijnlijk diep in zijn hart altijd Totilas zou willen rijden en dan zó reageren echt petje af. We zullen zien wat de nieuwe combinatie wordt..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:47

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off topic reacties verwijderd. Vanaf hier graag on topic blijven. Bedankt alvast.

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:48

Een hele eerlijke reactie van Edward! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:52

Oh ik wil wel even weten tijdens welke wedstrijd (welke dag + overdag of avond) die dan gaan rijden, heb voor dit jaar namelijk avondkaarten voor de dresuur op zaterdag besteld en heb erg leuke plaatsen :P

Zou wel mooie meevaller zijn :j

Ik vind het heerlijk hoe sportief beide partijen zijn eigenlijk. Voorbeeld voor velen, en hopelijk ook voor vele jonge ruitertjes. Mogen ze van mij gerust een voorbeeld aan nemen dat het ondanks topsport ook nog altijd kan zonder jaloezie, haat en nijd. Dit is gezonde concurrentie, en dat zou eel meer gepromoot moeten worden!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:54

@ Varekaj: Totilas doet mee in Hagen. Dat was toch al bekend?

En daar zijn ze al berekend op extra toeloop van pers en publiek.
(als in extra grote tribunes)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:55

Aranel schreef:
Toch blijf ik het knap vinden hoe sympathiek Edward overkomt als hij over Totilas en Rath praat :j
Ben benieuwd naar het nieuwe wedstrijddebuut van Toti!

Ik ook! :j

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:00

Totilas en Edward zijn op hun hoogtepunt gescheiden. Dus iedereen herinnert zich die combinatie die (bijna) altijd alles won en altijd emoties losmaakte bij iedereen. De druk om dit weer een jaar te evenaren zou natuurlijk heel zwaar zijn geweest om mee om te gaan. De manier waarop hij over Totilas praat vind ik mooi, "je hoeft als ruiter bijna niets meer te doen, hij doet het vanzelf!! hij legt alle eer bij Totilas terwijl je er toch echt met z'n tweeen voor moet zijn!

Ik vind het echt een kadootje om deze combinatie meegemaakt te hebben en geniet nog steeds van de beelden die ik ervan heb en voor altijd bewaar.

Ben oprecht benieuwd naar wat Matthias gaat presteren!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:03

Super dat Edward is uitgenodigt Totials gewoon op stal weer voor het eerst te zien. En dat hij proffecioneel blijft naar de ruiter die zijn plekje in het zadel heeft ingenomen. Denk dat ik in zijn plaats degene minstens 100 x vervloekt had :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:04

Sjoert schreef:
@ Varekaj: Totilas doet mee in Hagen. Dat was toch al bekend?

En daar zijn ze al berekend op extra toeloop van pers en publiek.
(als in extra grote tribunes)

Had het over CHIO Aachen, daar komt Rath ook uit met Totilas :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:08

Haha, ik dacht ook al, die Sjoert heeft toch maar mooie plaatjes steeds!

Hoe doe je dat toch?

Sportief van Edward, had ook niet anders verwacht.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:08

TwankoLover schreef:
Een hele eerlijke reactie van Edward! :j

Mee eens en bovenal sportief, wat blijft het een toffe gozer! Petje af! :Y)

En de titel past idd niet bij de tekst..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:09

Vind het netjes van Edward hoe hij over Matthias praat!
Als hij over Totilas praat merk je toch als door de regels door leest hoe hij hem nog mist!
Ook erg netjes van Ann-Kathrinn Linsenhoff om hem uit te nodigen zodat hij Totilas niet voor het eerst meteen als tegenstander ziet!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:11

Juut schreef:
Super dat Edward is uitgenodigt Totials gewoon op stal weer voor het eerst te zien. En dat hij proffecioneel blijft naar de ruiter die zijn plekje in het zadel heeft ingenomen. Denk dat ik in zijn plaats degene minstens 100 x vervloekt had :P

Ik lees juist dat hij nog geen uitnodiging heeft gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 21:13

annastasia schreef:
Juut schreef:

Ik lees juist dat hij nog geen uitnodiging heeft gehad.

Die uitnodiging heeft hij wel gehad hoor :j
Maar hij was er nog niet op ingegaan.