Goede reiningscore voor Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Goede reiningscore voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 07:31

http://www.anp.nl

Amazone Anky van Grunsven heeft zondag in de Zweedse plaats Bökeberg voor het eerst een score gehaald van 70 punten in de reining, een tak van de westernsport. Met Whizashiningwalla BB kwam de Brabantse 'cowgirl' daarmee een stap dichter bij selectie voor de Wereldruiterspelen, later dit jaar in Kentucky.

Van Grunsven eindigde bij haar tweede optreden in Zweden als tweede, na een runoff. Haar concurrent kreeg daarin een punt meer van de jury. De drievoudig olympisch kampioene, vooral bekend van piaffe en passage in de klassieke dressuur, reed per auto naar Zweden. Vanwege de vulkaanuitbarsting op IJsland ging ook haar vlucht niet door.

Van Grunsven was zaterdag derde geworden met 69 punten. Ze was tevreden maar vond ook dat het beter kon. ,,Ook in deze discipline ben ik perfectionist. Desondanks mag ik nu helemaal niet klagen. Op meerdere punten heb ik vooruitgang geboekt.''

Een dag later ging het al beter. ,,Ik had echt het gevoel dat ik gewonnen had, maar ik stond op de gedeelde eerste plek. In de barrage koos ik voor een zo foutloos mogelijke rit. Dat lukte. Ik kreeg wederom 70 punten, de winnaar echter 71. Maar ik ben tevreden. Ik heb de stabiele weg omhoog echt te pakken'', was haar reactie.

Van Grunsven hoopt straks in Kentucky op dressuur én reining aan de World Equestrian Games mee te doen. ,,De KNHS eist dat we een aantal malen een minimale score van 70 punten dienen te halen om uitgezonden te kunnen worden naar de WEG. Dat is mijn doel en daarom heb ik Zwitserland en Engeland op het programma staan.''

Verwant artikel:

[VN] Anky van Grunsven derde in Zweedse reiningwedstrijd

KimH

Re: Opnieuw kaderscore Reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:35

Ze is lekker bezig :)

Ik zou het echt wel tof vinden als ze in Kentucky op beide disciplines mee gaat doen.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:39

Goed van der :)

Sinds wanneer is een score met Reining in procenten? Je start op 70 en krijgt dan + en - score's... Of heb k mezelf al die jaren voor de gek gehouden

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:41

Super!!
Anky proficiat,keurige rit!!
In de reining werken we echter niet met procenten.Het is een score 70.Daarnaast is er ook geen barrage,maar een run-off,waarbij de nummers 1 ( met dezelfde score) nogmaals tegen elkaar rijden om te bepalen wie de uiteindelijke nr 1 is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 07:53

Heel erg bedankt Catalyst! Ik heb de beginpost aangepast :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:34

Super van Anky! Zou inderdaad gaaf zijn als ze in Kentucky bij twee verschillende onderdelen aan de start zou komen. :D

lonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:46

Wooo echt goed van anky.
Alleen ik wist niet dat ze ook western reed.

Is super gaaf.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:03

Is Anky nu ook hierin zo goed/fanatiek of is het nivo van reining in NL zo laag?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:28

jury schreef:
Is Anky nu ook hierin zo goed/fanatiek of is het nivo van reining in NL zo laag?

;( 8-) :j Laten we zeggen dat het gemiddelde niveau niet echt hoog is.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:31

Ja alleen jammer dat dit over de CRI in Zweden gaat en daarmee het niveau van NL helemaal niet relevant is in dit verhaal.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:36

Zegt ook niet veel goeds over het niveau in Zweden ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:38

Ik las net op de site van Anky dat ze dus wel kaderscore heeft voor WEG maar nog niet voof B (laat staan A) kader en dus helemaal afhankelijk is van bondscoach of ze mag.

Ik vind het overigens uberhaupt heel stoer en knap dat ze dit er even naast doet want als leek zijnde lijkt het me toch op bepaalde punten heel anders handelen dan bij dressuur.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:51

jury schreef:
Ik las net op de site van Anky dat ze dus wel kaderscore heeft voor WEG maar nog niet voof B (laat staan A) kader en dus helemaal afhankelijk is van bondscoach of ze mag.

Waarom heet het dan eigenlijk kaderscore als het niet voldoende is voor een kader?

Of betekent het dat ze aan de kwalificatie-eis van de WEG heeft voldaan, maar nog niet aan de Nederlandse?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:18

Wat ik begrijp is de kwalificatiescore vanuit de WEG minimaal 68 punten, Nederland heeft het iets strenger gemaakt met 70 punten. B-kader is echter minimale scores van 71 punten, en A-kader 72 punten. Zo heb ik het tenminste gelezen op de KNHS-site, http://www.knhs.nl/objects/00000104.pdf. Anky heeft dus inderdaad geen kaderscore gereden maar een kwalificatiescore voor de WEG. :)

Cassidy

Re: Kaderscore Reining voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:23

Rijden met 70 punten betekend dat je geen fouten hebt gemaakt, maar ook niet echt hebt geplust. Ook met 70 punten gaat ze het helaas in Kentucky niet redden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:29

Waarom zegt iedereen dat toch steeds (Cassidy)?? Net alsof het haar iets kan schelen of 'ze het gaat redden' in Kentucky, het is überhaupt toch al heel vet als ze er naar toe zou mogen??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:38

Zou idd ook heel leuk zijn als ze naar binnen zou mogen. Alleen is het bij Anky zo dat iedereen van haar verwacht dat ze ook daar op het podium kan komen te staan. En als je ziet wat voor scores de Amerikanen en Italianen neerleggen, gaat ze het daar gewoon niet redden. Niets pessimistisch aan, gewoon realistisch bekeken.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:46

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:58

kan video helaas niet openen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:58

Cassidy schreef:
Zou idd ook heel leuk zijn als ze naar binnen zou mogen. Alleen is het bij Anky zo dat iedereen van haar verwacht dat ze ook daar op het podium kan komen te staan. En als je ziet wat voor scores de Amerikanen en Italianen neerleggen, gaat ze het daar gewoon niet redden. Niets pessimistisch aan, gewoon realistisch bekeken.

Als ze mee mag doen is de prestatie al groot genoeg!
Waarom zou ze meteen moeten winnen :? , volgens mij is dat ook helemaal niet direct de insteek van Anky.
Laten we gewoon trots zijn op wat ze nu als beginnend westernruiter presteert :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:02

jury schreef:
kan video helaas niet openen.

Ik ook niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:03

Echt super dat ze op zo een korte termijn zulke vooruitgang boekt... Respect! En niets dan dat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:06

Als ik de centjes en de tijd had om een goed paard te hebben en goede lessen te volgen kom ik er uiteindelijk ook wel.

Ik ben toch gecharmeerder van haar acties als dressuurruiter.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:14

Is western zo simpel dan?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:14

Nee, maar als je genoeg les krijgt en een goed paard onder je reet, lijkt me wel dat dat doel dichtbij komt, als ik zo de reacties hier lees.