Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
0ojannekeo0 schreef:Janine1990 schreef:Typisch telegraaf, die titel...
Niet ALLE fokkers die met het KWPN fokken zijn toppers...
Zo is het van de week ook op tv geweest, kwpn paarden staan garant voor medailes zei Knaap...
MarcelDufour schreef:Alleen jammer dat het grootste deel eigenlijk helemaal geen Nederlandse fokproducten zijn. Is net zoiets als bijv Suarez bij Ajax. Nu hij van een Nederlandse club is, noemen we hem maar nederlander. .
MarcelDufour schreef:Alleen jammer dat het grootste deel eigenlijk helemaal geen Nederlandse fokproducten zijn. Is net zoiets als bijv Suarez bij Ajax. Nu hij van een Nederlandse club is, noemen we hem maar nederlander. Veruit de meeste hengsten zijn van Duitse afstamming, jong hierheen gebracht en vanaf dat moment noemen we ze gewoon, voor het gemak, nederlandse hengsten.
) Dat is ook wel zo, maar bijvoorbeeld Libero H werd door Hans Horn als 3 jarige goedgekeurde hengst gekocht in Duitsland, en vanaf dat moment zijn al zn nakomelingen Nederlands. Beetje raar, best wel. Mijn dochter is ook in het buitenland geboren maar is toch echt Nederlandse.Citaat:O waar zijn die toppers dan gefokt? Die duitse hengsten noemen we helemaal geen Nederlandse hengsten.
Niet van mijn kant, hoor. Ik vind het geweldig, en ben ook best wel trots op zo'n goeie naam in het buitenland. Maar helemaal eerlijk is het niet.Citaat:In plaats van trots te zijn op het Nederlandse sportpaard wordt het hier weer tenietgedaan door B*llsh*t reacties.
zo is het. Zoer heeft er bijvoorbeeld 20 jaar over gedaan om eindelijk een paard als Okidoki over te houden.Citaat:en het overgrote merendeel is niet talenvol genoeg voor de top natuurlijk
Dat moet een misverstand zijn, want Hengsten die goedgekeurd zijn in een A-land (en dat is duitsland) worden automatisch ook geaccepteerd in andere A-landen. Libero was al gelijk goedgekeurd. Toevallig was ik er bij de dag dat Hans Horn vertelde tijdens een concours in Winschoten dat hij zo'n geweldige hengst gekocht had. En ooit zou die wereldkampioen worden, zei hij. Had 'ie toch goed gezien, per slot was Libero toen pas 3.Citaat:Stond toevallig een mooi stukje over op Horses.nl .. Over Duitse & Nederlandse fokkerij..
Libero is pas bij het KPWN goedgekeurd nadat zijn 11-jarige nakomelingen goed liepen in de sport...

)MarcelDufour schreef:Dat moet een misverstand zijn, want Hengsten die goedgekeurd zijn in een A-land (en dat is duitsland) worden automatisch ook geaccepteerd in andere A-landen. Libero was al gelijk goedgekeurd. Toevallig was ik er bij de dag dat Hans Horn vertelde tijdens een concours in Winschoten dat hij zo'n geweldige hengst gekocht had. En ooit zou die wereldkampioen worden, zei hij. Had 'ie toch goed gezien, per slot was Libero toen pas 3.Citaat:Stond toevallig een mooi stukje over op Horses.nl .. Over Duitse & Nederlandse fokkerij..
Libero is pas bij het KPWN goedgekeurd nadat zijn 11-jarige nakomelingen goed liepen in de sport...
Grappig dat we tegelijkertijd posten en ik jouw uitspraak meteen ontkracht met mijn eigen fokkerij verhaaltje haha, maar je hebt wel gelijk; ik ken niet veel mensen die met een hannoveraanse merrie fokken en ik gebruik dus wel echt Nederlandse hengsten tot nu toe, net andersom dus, haha! 
Daar sla je de spijker op de kop. In mijn ogen is de moeder zelfs belangrijker dan de hengst. Alleen is het niet mogelijk om merrie lijsten te maken, daar die maar een paar veulens in een leven krijgt, terwijl die hengsten er 200+ per jaar dekken. Dus is het makkelijker een hengstenlijst te maken. Maar persoonlijk heb ik liever een veulen uit een super moeder en een doorsnee hengst als van een tophengst met een doorsnee moeder.Citaat:de moeders doen er ook toe
Die worden ook pas na een aantal jaren definitief goedgekeurd op afstammelingen.
Achteraf bleek het natuurlijk wel een fokhengst te zijn. Citaat:Dit komt van KWPN stallion;
Afstammelingen 2002 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Libero-H definitief goedgekeurd.
Ik heb nooit iets meegekregen van die klachten. Zou ook belachelijk zijn, want buiten het feit dat het een superspringpaard was, heeft hij ook nog geweldige afstamming (Landgraf)Citaat:Was het niet na dat hij de wereldbeker won dat hij werd aangekeurd? Want ik weet nog wel dat er zoveel ophef was, want omdat het een goed sportpaard was, betekende niet dat het een fokhengst was Achteraf bleek het natuurlijk wel een fokhengst te zijn.