Ruiters en paarden bijna aangereden door motorcrossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Ruiters en paarden bijna aangereden door motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 22:16

Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marjo.

In het Kuinderbos zijn zondag ochtend enkele ruiters ontsnapt aan een ongeluk. Er reden vier motorcrossers illegaal op het ruiterpad. Ze vluchtten via de Worstsloot, richting Friesland. Er is niemand gewond geraakt en de paarden zijn niet op hol geslagen.

Boswachter Harco Bergman wil graag met de motorcrossers spreken. "Ik wil weten wie het zijn, zodat ik ze kan aanspreken op hun gedrag. In dit geval ging het maar net goed, maar voor hetzelfde geld was één van de paarden op hol geslagen. Nu wil ik nog wel het gesprek aangaan met ze, het gaat me niet om een proces verbaal, maar om de veiligheid."

NadjaNadja @ [VN] Ruiters en paarden bijna aangereden door motorcrossers
Moderatoropmerking:
Wij begrijpen dat dit onderwerp gevoelig ligt. Toch willen we jullie verzoeken om bij het onderwerp te blijven i.p.v. persoonlijk te worden.

Huertecilla

Re: Ruiters en paarden bijna aangereden door motorcrossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:24

Wat een nón incident, nón nieuws.
NIETS gebeurd!
Helemaal ´covid´; bijna, zou kunnen, had, etcetera.
Maar goed, de beste man kan zijn onmisbare veiligheidsrol onderstrepen. Top.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:27

Het feit is dat er vaker illegaal gecrossd wordt door motoren in het kuinderbos. Dit geeft het hele jaar door problemen en nu een bijna ongeluk.
Het moet eerst goed fout gaan.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 05:38

Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Joh kom ik weer zo'n zure reactie van je tegen, waarom doe je dat toch.

Ik ga je blokkeren

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 06:42

Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Crossers horen daar niet. Juist belangrijk om dit soort nieuws te melden, zodat mensen misschien leren dat ze niet op ruiterpaden moeten komen

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 06:57

Het hoeft van mij niet op de voorpagina van Bokt. De NR heeft een andere keuze gemaakt. Oke, prima. Liever dat ik dit bericht lees, dan dat ik daar 1 van de ruiters was... ;)

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:29

Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Nón nieuws? Nou, daar ben ik het niet meer eens! Er is idd niks gebeurd maar het illegaal crossen is een groot probleem in delen van Nederland. Goed om daar aandacht aan te besteden voordat het fout gaat. Want fout gaat het een keer

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:43

Rivendell schreef:
Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Crossers horen daar niet. Juist belangrijk om dit soort nieuws te melden, zodat mensen misschien leren dat ze niet op ruiterpaden moeten komen

Waarom ga je ervan uit dat mensen dat niet allang weten?

Het is inderdaad non nieuws in die zin dat als elke vergelijkbare melding de krant haalt, die krant 50 pagina’s dik wordt en voor 100% gevuld is met gevallen van motoren op ruiterpaden, fietsers op winkelerven, skaters op trappen en pleinen en wandelaars en skiërs die van de officiële paden afgaan.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:48

Een bijna ongeluk is bijna nieuws, net niet, maar bíjna

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:11

karrij schreef:
Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Joh kom ik weer zo'n zure reactie van je tegen, waarom doe je dat toch.

Ik ga je blokkeren

Waarschijnlijk door de covid, zit zich te vervelen en vindt t (misschien) wel leuk om te rellen.. Kan ook weinig leuke en positieve opmerkingen van deze persoon herinneren..
Een ras pessimist..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:52

Het lijkt mij een goede zaak dat de boswachter deze personen zoekt om er een gesprek mee aan te gaan voordat het mis gaat. Wellicht hebben ze geen idee hoe verkeerd zoiets af kan lopen (vaak jonge jongens, denken niet verder na) en gaan ze in ieder geval de ruiterpaden vermijden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:54

Gelukkig maar dat dit goed is afgelopen. Ik rijd elke dag in dit bos, ben ze zondag gelukkig niet tegen gekomen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:31

Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Ik weet dat je al een tijdje weg bent uit Nederland. Maar hier in Nederland is het zo dat in veel gebieden voor elke soort recreant een apart pad is. een pad voor wandelpaden, fietspaden, MTP routes en ruiterpaden. Maar niet voor motorcrossers die zijn om verschillende redenen nergens welkom. Dus gaan deze mensen maar illegaal over zandpaden crossen die voor andere recreanten bedoeld zijn.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:35

Wij wilden gisteren ook een rondje door het bos doen (andere plaats) zaten er ook ineens een groep motor crossers achter ons. Toen maar gauw het bos weer uit en rondje polder gedaan voor de zekerheid.
Paarden zijn er opzich niet bang van, maar die gasten zijn zo snel en ze gaan gewoon dwars door het bos heen waar uberhaupt niet eens paden zijn -O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:37

Loretta schreef:
Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Ik weet dat je al een tijdje weg bent uit Nederland. Maar hier in Nederland is het zo dat in veel gebieden voor elke soort recreant een apart pad is. een pad voor wandelpaden, fietspaden, MTP routes en ruiterpaden. Maar niet voor motorcrossers die zijn om verschillende redenen nergens welkom. Dus gaan deze mensen maar illegaal over zandpaden crossen die voor andere recreanten bedoeld zijn.

Is het nou echt zo moeilijk om HC te snappen? Er is aantoonbaar NIETS gebeurt! Zoals dit soort dingen dagelijks gebeuren en er dagelijks NIETS gebeurt. Hoe kan iets dat NIET gebeurt is nieuws zijn?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:41

Nieuws kan verschillende functies hebben. Dit nieuwsbericht is overduidelijk gelanceerd om getuigen op te roepen of zelfs de motorcrossers zelf aan te spreken. Allez, overduidelijk zeg ik, maar blijkbaar leest niet iedereen communicatie op dezelfde manier.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:41

Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Gaat nog niet eens zo zeer over een bijna ongeluk op zich. Wel over de schade aan paden en grond die deze figuren veroorzaken met hun rijstijl. Dat ze daar boven op ook nog eens andere weggebruikers bijna van de sokken rijden betekent enkel dat er getuigen zijn en dus hopelijk eens een paar van deze figuren aangesproken kunnen worden op de schade en dus onbegaanbaarheid van de paden voor anderen.

charlotteehx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:42

Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Jeetje wat reageer jíj zuur zeg.. wat nou als jij daar toevallig bent aan het rijden en bijna omver wordt gereden?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:43

tamary schreef:
Huertecilla schreef:
NIETS gebeurd!

Gaat nog niet eens zo zeer over een bijna ongeluk op zich. Wel over de schade aan paden en grond die deze figuren veroorzaken met hun rijstijl. Dat ze daar boven op ook nog eens andere weggebruikers bijna van de sokken rijden betekent enkel dat er getuigen zijn en dus hopelijk eens een paar van deze figuren aangesproken kunnen worden op de schade en dus onbegaanbaarheid van de paden voor anderen.

Daar gaat het artikel niet eens bij benadering over. Je verzint 't ter plekke.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:44

Gini schreef:
Nieuws kan verschillende functies hebben. Dit nieuwsbericht is overduidelijk gelanceerd om getuigen op te roepen of zelfs de motorcrossers zelf aan te spreken. Allez, overduidelijk zeg ik, maar blijkbaar leest niet iedereen communicatie op dezelfde manier.

Ook dit verzin je zelf ter plekke. En niks 'overduidelijk'. Niet feitelijk, eigen invulling.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:46

Dit nieuwstopic is nu al een van de populairste op VN :D Op de eerste pagina van dit subforum vind je amper topics met meer dan 0 reacties. Dit topic heeft er nu al 20. Ik zou dit soort dingen blijven plaatsen als ik Nieuwsredactielid was. :+

En nee, Cowboy55, het is niet omdat het niet in jouw straatje past dat het meteen een verzinsel is. Zo werkt het niet. :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:47

Jôh geef bepaalde posts niet zoveel aandacht!

Gini :j _O-

Gelukkig goed afgelopen. Wij hebben alleen maar top ervaring met motor rijders het zij met de aanspanning hetzij onder het zadel. Daar zouden veel weggebruikers een voorbeeld aan kunnen nemen. Aso's heb je dus altijd maar zegt niets over deze groep in zijn geheel.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 21-12-21 12:48, in het totaal 2 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:47

Wat Cowboy55 en HC (waar ik in de regel al niet meer op probeer te reageren, want hopeloos) willen is nieuws waarbij duidelijke slachtoffers aan te wijzen zijn. Want dan is er íets gebeurd wat tastbaar is. Dat nieuws ook een waarschuwende en alarmerende functie kan hebben gaat langs ze heen. En dan krijg je dus dit soort felle reacties. Lekker in je eigen bubbel blijven zitten, en laat dit soort nieuws waardoor ik me juist weer even bewust word dat je op sommige plekken extra op moet letten maar aan ons 'sukkels' over. Nieuwsredactie, bedankt voor deze post!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:50

Ik rijd af en toe in dit bos, goed om te weten dat er motorcrossers actief zijn. Zit ik er toch iets meer oplettend op.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:51

Gini schreef:
Dit nieuwstopic is nu al een van de populairste op VN :D Op de eerste pagina van dit subforum vind je amper topics met meer dan 0 reacties. Dit topic heeft er nu al 20. Ik zou dit soort dingen blijven plaatsen als ik Nieuwsredactielid was. :+

En nee, Cowboy55, het is niet omdat het niet in jouw straatje past dat het meteen een verzinsel is. Zo werkt het niet. :')

Het is geen kwestie van 'in mijn straatje passen'. Het staat er gewoon niet. Je verzint dat het er staat, wellicht omdat het in jouw straatje past. Maar dan staat het er nog steeds niet en dan verzin je het nog steeds zelf.