Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 11:56

* http://www.spiegel.de/ / http://www.bokt.nl

Geen dekdienst voor Totilas in 2013

Afbeelding
Rath & Totilas tijdens het EK in 2011
www.sjoert.com
Paul Schockemöhle, eigenaar van het ooit zo succesvolle miljoenenpaard, is hier erg duidelijk in. Sinds twee jaar is Schockemöhle eigenaar van de hengstTotilas (v. Gribaldi), samen met Ann Kathrin Linsenhoff. Schockemöhle was tot op heden zelden openhartig over zijn hengst, maar sinds dinsdag geeft hij duidelijk. 'Alles wat er maar verkeerd kon gaan, is ook verkeerd gegaan bij Totilas'. Alles draait op dit moment om het jaar 2013.
Schockemöhle moet dientengevolge bepaalde inkomsten wegstrepen; in 2013 geldt alleen de sport voor de hengst. Dientengevolge zal Totilas niet in actieve dekdienst staan. Geschat wordt dat Schockemöhle hiermee enkele tonnen aan inkomsten misloopt. Naast de mogelijke teleurstelling voor fokkers, zal de hengst ook niet te zien zijn op hengstenshows.

Zoals hierboven reeds gemeld, staat de sport met stip bovenaan de lijst. Met behulp van Sjef Janssen moet Matthias Rath weer aansluiting vinden met de successen die Edward Gal eerder behaalde met de zwarte hengst. Sinds de scheiding tussen Gal en Totilas is het verhaal voor de eigenaren combinatie Schockemöhle/Linsenhoff en ruiter Rath bijzonder teleurstellend te noemen: Geen individuele medaille tijdens de Europese kampioenschappen in Rotterdam (2011), daarna wedstrijdpauze. Na deze pauze liep Totilas een blessure op in december waarna er wederom een pauze volgde. Dit duurde tot het voorjaar. Een pijnlijk optreden tijdens een hengstenshow in Vechta zorgde voor veel ophef. De prestaties in de wedstrijdring nadien zijn ook weinig hoopgevend.

Er gloort nog hoop uiteraard. Begin juni 2012 werd er in Balve een zeer goede wedstrijd verreden door de combinatie Rath/Totilas. 'Wanneer het resultaat in Balve er niet geweest was, dan was ik niet zo optimistisch. Daar hebben beiden getoond waartoe ze in staat zijn', aldus Schockemöhle.
Maar precies in Balve was het weer een storm van kritiek die de Duitse combinatie ten deel viel. De nieuwe manier van (los)rijden werd niet gewaardeerd door talrijke toeschouwers. Dankzij de zeer goede prestatie en dientengevolge het in beeld komen van Olympisch eremetaal verstomden de kritieken. Echter, sinds Balve is de combinatie Rath/Totilas niet meer in de wedstrijdring verschenen. De ziekte van Pfeiffer verhinderde deelname aan de Olympische Spelen in Londen.

Een datum voor een hernieuwde rentree in de wedstrijdring is er nog niet. Hoop op een succesvol jaar voor Totilas en zijn eigenaren is er schijnbaar wel. 'We zijn nog optimistisch' sluit Schockemöhle af.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:00

Ja als hijzelf er niet meer in gelooft, dan doet niemand het meer natuurlijk.
Maar laten we hopen dat het nu eindelijk eens gaat lukken in 2013. Soms zijn dingen gewoon niet voor je weggelegd, daar kan je niks aan veranderen.

Flowq

Re: Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:02

Zonde van z'n machtig paard!

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:04

Ik hoop echt dat het ooit een super combinatie word. Ben altijd tegen de overgang geweest, maar nu hebben ze alle pech wel gehad. En verdienen ze mooie resultaten!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:09

Ja maar... je kunt toch al heel lang zien dat het gewoon niet klikt tussen Rath en Totilas?
Rath rijdt prima, Totilas is een goed paard, en ze zijn allebei al genoeg teleurgesteld. Iksnapnie.

Pech daargelaten, dat vertekent natuurlijk wel en is ook niet heel eerlijk, maar als het straks ondanks meer geluk nog niet klikt hoop ik dat ze een andere ruiter gaan zoeken. Ze willen toch wel presteren lijkt me?

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:19

Heel fijn dat hij er u zelf eens "openhartig" over praat.

Maar persoonlijk vondt ik de gereden wedstrijd in Balve ook niet een prettig beeld geven!
Maargoed dit is natuurlijk persoonlijk.

Ik hoop echt oprecht dat we Totila in zijn oude vorm ooit terugzien, want dat was een genot om te zien.

_/-\o_

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:23

Sommige combinaties passen nou eenmaal niet bij elkaar. Het is aan de ruiter om dat te beseffen en er aan toe te geven.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:33

NWDynamite schreef:
Sommige combinaties passen nou eenmaal niet bij elkaar. Het is aan de ruiter om dat te beseffen en er aan toe te geven.

Dat zeker! Maar ik denk dat er veel druk op zo'n jong ventje als Rath ligt om goed te presteren. Hij zal niet gauw willen opgeven. :') Dus ik hoop dat als het nou blijft misgaan qua klik met het paard, dat Sjef Janssen men er even op wijst.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:43

Ik vind het altijd nog jammer dat het zo moest gaan, bij Edward leek alles wel perfect! Hopelijk gaat het in de toekomst beter met de combinatie, anders vind ik het echt zonde van Totilas.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:44

ik denk dat Sjef even wat voorwaarden heeft gesteld
ik train paard en ruiter maar op mijn manier en onder mijn voorwaarden

ik denk en hoop dat de combinatie nu de diepste punten wel gehad hebben en alleen maar vooruit kunnen gaan
hopelijk gaat dat onder Sjef goed en snel

eerst paard en ruiter terug op niveau , dan terug op wedstrijd en dan komen de dekkingen vanzelf wel weer
er zullen inmiddels ook wel genoeg rietjes in de vriezer zitten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:05

Volgens mij was niemand blij toen Totilas verkocht werd, maar heb inmiddels wel een boel respect voor Matthias, wat een doorzetter! Hopelijk lukt het ze onder begeleiding van Sjef meer successen te behalen!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:05

Jong ventje? Die vent gaat richting de 30, dan ben je niet echt een knulletje meer.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:17

hmm blijf erbij dat het gewoon onwijs zonde is. Paardje moest gewoon bij Edward Gall blijven, dat klikte tenminste. Dat is mijn mening. Zonde.. Hopelijk komt alles goed en kan Totilas schitteren zoals hij is!

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:19

Vind het nog steeds niks, ik denk dat als totilas nog door edward
gereden werd zij nu miss wel de nummer 1 v/d wereld waren.
Wel goed dat Matthias doorzet, maar als het niet klikt is het slimmer
om dat toe te geven en totilas door een ander te laten rijden.
Vind het zo zonde van totilas en het is gewoon dom dat ze niet toe geven.
Als ze een beter passende ruiter vinden zou dat veel betere prestaties geven en dan kost
het ook minder tijd om weer terug te komen.

taantjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:23

Heel veel respect voor Rath hoor je moet er maar aan durven te beginnen. Onder zo veel druk zo'n machtig paard uitbrengen. Maar eeuwig zonde van Totilas !
Wat een enorm imponerend paard ! kippenvel

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:30

ik hoop dat 2013 een goed jaar wordt voor Rath en Totilas, het is ze gegund, na alle negativiteit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:32

Eerst zien dan geloven.. Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen meer in.
Nooit gehad ook trouwens :Y)

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:43

als je geld hebt kan je alles kopen behalve> VERTROUWEN<

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:43

Aranel schreef:
Eerst zien dan geloven.. Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen meer in.
Nooit gehad ook trouwens :Y)

mee eens :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:55

Tja we zullen het wel zien... -O-

Denk inderdaad dat Sjef wel een aantal eisen gesteld heeft, sterker nog, weet het haast wel zeker. Vind het goed dat ze zich even compleet op het rijden en straks de wedstrijden gaan richten. Paard kan het zeker, ruiter kan het imo ook. Ze moeten alleen die combinatie gaan vormen met elkaar en dat gebeurt maar niet...... En heb zo'n vermoeden dat Rath een totaal andere manier van rijden moet gaan aanwennen, wens hem er veel succes mee! Helemaal op dat niveau poeh!

En daarbij, een vent van richting de 30 kan je misschien niet meer een knulletje noemen maar tis ook nog wel best jong en iedereen moet leren om onder zo'n giga druk te presteren....

Desondanks vind ik het nog steeds maar niks dat hij toen onder Edward vandaan is verkocht, wat gigantisch zonde was dat en is het nog steeds.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:59

Bij dit soort verhalen krijg ik altijd zo'n sprookjesgevoel waarbij het paard weggehaald wordt uit zijn vertrouwde omgeving en totaal zichzelf niet meer is, ziek wordt etc. Totdat zijn vorige eigenaar z'n stal/weiland in komt lopen en het paard weer totaal opleeft en hinnikent op hem af komt *pinkt traantje weg* :D :+

Het is te mooi om waar te zijn, maar ik denk dat het alle partijen meer dan goed zal doen als Totilas en Edward weer bij elkaar komen!
Laatst bijgewerkt door elady op 21-11-12 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:02

Het lijkt me ook erg zuur voor Edward om te moeten zien dat hij sinds de verkoop pas een paar keer weer in de ring is geweest waarbij alle keren met veel commentaar en een niet-happy paard. Het is altijd zonde om een paard goed opgeleid te hebben, klaar voor het werk en bij een nieuwe combi komt het er gewoon niet uit, je handen jeuken dan.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:03

Zo zonde van zo'n pracht paard..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:10

Mousmous schreef:
Jong ventje? Die vent gaat richting de 30, dan ben je niet echt een knulletje meer.

Hm, nee, dat is inderdaad niet zo jong meer. Hij komt op mij nog zo jong over. :')
Misschien ben ik op de verkeerde voet gezet door de Pfeiffer, al kun je dat gewoon als volwassene krijgen... Blond ofzo. :')

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:18

Niet alle paarden varen even goed op de dubbel belasting: dekken en sport. Heel verstandig dat er nu een vaste koers wordt bepaald. Wens ze het allerbeste toe voor 2013!