Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:20

J01andA schreef:
Ik ben nog een reactie verschuldigd ten aanzien van de FEI reglementen. In mijn poging het FEI boekje te zoeken attendeerde mijn ega mij erop dat ik dat ding toch echt niet moet gaan zoeken terwijl deze gewoon op de FEI website staan. :o

Bij de FEI reglementen staan onder de "guidelines to the FEI dressage stewarding manuel" het navolgende: "LONG ,DEEP AND ROUND RIDING IS ACCEPTED (hyper flexion of the neck) THERE IS A DANGER WHEN COPIED BY UNSKILLED TRAINERS AND RIDERS!!!!!!! THERE IS A FINE LINE BETWEEN TRAINING AND OVERTRAINING!!!!!! ".

De FEI reglementen zijn dus inderdaad duidelijk ten aanzien van het losrijden!

Leest u de Franse versie ervan, niet die vertaalde in het Engels.
Bovendien is er geen groot verschil tussen wat de Federaties in de aangesloten landen in hun regelementen hebben staan.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:21

Paardentango schreef:
Dat probeerde ik enkele topics eerder al te zeggen J01andA .... maar verliep niet helemaal naar 'wens'.

Dat stukje is te danken aan.... nou ja, die ene met dubbel S

Lekker, hete broodjes met geitenkaas en honing. :9

FS ik maak me niet druk om kleine foutjes, als ik iets niet snap vraag ik het wel !

Klinkt goed! Eet smakelijk

FaberSmid

Professor schreef:
FaberSmid schreef:
Paardentango denk dat u en ik en zo ook anderen, het schrijven wel begrijpen. Meertalig schrijven zal voor de moderne geen probleem zijn, gezien die zo modern met hun tijd mee gaan. Kunnen die enig zins meertalig lezen.

Professor het ging niet om het geen u geschreven had?

Het begon juist over de foto die ik geplaats had, dat K en PT weer begonnen te zeuren.
Dus wel over mij.

Het ging over het Spaans geschreven?

Professor

kamsel schreef:
Professor: over de hyperthermie foto's: vallen de foto's rechts onder rollkur? Persoonlijk vind ik van niet. Maar goed, wat zie je nu eigenlijk op die foto's? En ja ik heb het onderschrift gelezen (zowel in het Duits als in het Nederlands) maar ben benieuwd naar uw visie.

Dat is duidelijk J01andA.
Zo nu ga ik knolhobbelen.

Weet u, wat u niet zien kan of wil moet u zelf weten, het maakt duidelijk hoeveel u ervan weet.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:22

O, nee 8)7 krijgen we dat weer... U leest niet goed, U vertaalt niet goed...

Ziezo, broodje is BEETGAAR mjam !

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:23

FaberSmid schreef:
Het ging over het Spaans geschreven?

Het hele gezeik begon over die foto´s basta.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:24

Professor schreef:
FaberSmid schreef:
Paardentango denk dat u en ik en zo ook anderen, het schrijven wel begrijpen. Meertalig schrijven zal voor de moderne geen probleem zijn, gezien die zo modern met hun tijd mee gaan. Kunnen die enig zins meertalig lezen.

Professor het ging niet om het geen u geschreven had?

Het begon juist over de foto die ik geplaats had, dat K en PT weer begonnen te zeuren.
Dus wel over mij.

achossie.......... ^)

Paardentango

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:25

Ja KiWiKo, of jij of ik hebben het gedaan geloof ik.

Bien provecho = eet smakelijk. HAP !

FaberSmid

Laat het u smaken, paardentango.

Springert

J01andA schreef:
Ik ben nog een reactie verschuldigd ten aanzien van de FEI reglementen. In mijn poging het FEI boekje te zoeken attendeerde mijn ega mij erop dat ik dat ding toch echt niet moet gaan zoeken terwijl deze gewoon op de FEI website staan. :o

Bij de FEI reglementen staan onder de "guidelines to the FEI dressage stewarding manuel" het navolgende: "LONG ,DEEP AND ROUND RIDING IS ACCEPTED (hyper flexion of the neck) THERE IS A DANGER WHEN COPIED BY UNSKILLED TRAINERS AND RIDERS!!!!!!! THERE IS A FINE LINE BETWEEN TRAINING AND OVERTRAINING!!!!!! ".

Op welke pagina staat dat?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:27

De plaatjes die Prof. eerder heeft laten zien zijn afkomstig uit het in 'Cavallo' gepubliceerde onderzoek van het Graf Lehndorff Institute for Equine Science,Neustadt (Dosse), Duitsland en valt hier terug te lezen:

http://www.cavallo.de/medizin/neue-studie-zur-rollkur-liefert-alarmierende-ergebnisse.386954.233219.htm

Dit onderzoek werd al eerder aangekaart in dit topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=55382143#p55382143

Voor degenen die te lui zijn om even de laatste link aan te klikken: het topic werd gesloten door de MOD
met de volgende opmerking:

Het is niet toegestaan om onvertaalde berichten te plaatsen.

Dat, beste dames en heren, is kennelijk een bokt-regel.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:30

MarcelDufour schreef:
J01andA schreef:

Op welke pagina staat dat?

De officiele FEI website; onder FEI rules.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:33

J01andA schreef:

Maar welke pagina? Dat zijn er weet ik veel hoeveel om te doorzoeken. Is makkelijker als ik er gelijk heen kan huppen
Laatst bijgewerkt door Springert op 07-02-10 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:33

Professor schreef:
Professor schreef:
Afbeelding

Schritt: In der natürlichen Haltung (links oben) ist das Gewebe im Ganaschenbereicht aktiver als in der Hyperflexion (rechts oben). Galopp: In natürlicher Haltung (links unten) sind die Flanken kühler als beim aufgerollten Pferd (rechts unten).
Foto: von der Wense

Hier de vertaling voor de spanjaarden en fransen onder u.

Stap: In het natuurlijke houding (links boven) het weefsel in de oorspeekselklier is actiever dan met hyperflexie (rechts boven). Galopp: Natuurlijke houding (linksonder) zijn de flanken koeler dan bij het opgerolde paard.(foto recht onder)

Om een thermografie goed te kunnen beoordelen is een beeld voor en na inspanning noodzakelijk. Dan heb je er ook nog diverse nodig van de diverse gangen zowel vastgezet als los. Dan kan je pas vergelijken, niet met een incidentele foto van een partieel paard.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:38

@Jolanda
Voorlopig kan ik alleen vinden dat THE GENERAL REGULATIONS REFER TO THE STEWARDS op pagina 58. En de general regulations die zeggen weer wat ik eerder al aanhaalde

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:40

Nikka schreef:
Om een thermografie goed te kunnen beoordelen is een beeld voor en na inspanning noodzakelijk. Dan heb je er ook nog diverse nodig van de diverse gangen zowel vastgezet als los. Dan kan je pas vergelijken, niet met een incidentele foto van een partieel paard.

Leest u dan eens dit door, en oordeeld u dan eens:
http://www.cavallo.de/medizin/neue-stud ... htm?skip=1
Laatst bijgewerkt door Professor op 07-02-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:41

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:44

Jannepauli u natuurlijk wel.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:44

MarcelDufour schreef:
J01andA schreef:

Maar welke pagina? Dat zijn er weet ik veel hoeveel om te doorzoeken. Is makkelijker als ik er gelijk heen kan huppen

blz. 56!
Tip: Je kunt ook een stukje van de tekst kopieeren en dan de computer laten zoeken. ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:51

Jannepauli schreef:

Ja, ik heb het ook gelezen. Daar is dus een tegenstelling in de reglementen. Want als guideline aan de stewards wordt dus gezegd dat het wel mag, en als regel voor de ruiters wordt weer gezegd dat het niet mag.
En ik vind, hoe graag ik het anders zou zien, dat bij twijfel over de regels, het voordeel van de twijfel bij de ruiter hoort te zijn. Ik ga dit wel gelijk even aankaarten, daar de opstellers van die Anti-Rollkur brief, duidelijk stellen dat de huidige regels afdoende zijn. Want hiermee is duidelijk dat ze helemaal niet afdoende zijn.
Bedankt voor de link.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:53

J01andA schreef:
blz. 56!
Tip: Je kunt ook een stukje van de tekst kopieeren en dan de computer laten zoeken. ;)

Bedankt. Maar het linkje is er inmiddels al. Zie bovenstaande reactie aan jeannepauli.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:54

Voor mij is het ook tijd om te gaan rijden, want anders staan ze stil vandaag. Tot later

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:56

FaberSmid schreef:
Jannepauli u natuurlijk wel.

Waarschijnlijk wel ja - ik heb namelijk genoeg innerlijke beschaving om me niet tot scheld- en schimppartijen te laten verleiden en ben over het algemeen zéér goed in staat zaken van belang te onderscheiden van die van onbelang. Deze reactie is overigens daarop de spreekwoordelijke uitzondering want, om je eigen woorden maar eens te gebruiken: "wat voegt je opmerking aan mijn adres eigenlijk toe?".. Je krijgt van mij bij deze een 'Trol'.
Afbeelding

Overigens was mijn opmerking dat Marcel geen steward zou kunnen worden niet onvriendelijk bedoeld - ik sta 100% achter zijn passie en zou het een goede zaak vinden als iemand naast de ring eens het duidelijker zou aangeven als er iets mis is. Maar de 'guidelines' voor de stewards hechten meer belang aan 'beschaafd en vriendelijk, en vooral discreet optreden'- gezien eerdere uitspraken van Marcel vrees ik dat dit dan niet helemaal gaat lukken. :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:59

Jannepauli u bewijst het tegendeel met uw schrijven. Natuurlijk was het niet zo bedoeld , zoals u schrijft.
Prive en zaken gescheiden houden is u vast wel bekend, ander zou geen mens jury etc kunnen worden en zijn.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:10

Inmiddels heeft de Engelse Hippische Sportbond ook duidelijk stelling genomen tegen de Rollkurmethode!
Volstrekt onacceptabel, schrijven ze aan de FEI!
Zie de homepage van bokt.nl
Dus voor allen....tabee....ik ga mijn discussie daar verder voeren, daar het hier toch wel behoorlijk off-topic is.