CaroleKlomp schreef:Dat is mijn ervaring. Al jaren bestudeeer ik het LDR systeem nauwkeurig. IK zie aan de bewegingen, de houding en de uitsraling van het paard dat het systeem niet goed is voor een paard. Ik heb het gevoeld, dus zelf ervaren. Met name het verschil in souplesse met een niet LDR gereden paard en een RDL gereden paard (in het nadeel van het LDR getrainde paard). Ik heb veel problemen gezien die ontstaan zijn door het trainen in het LDR systeem. Ik ehb foto's gezien van een wetenschappelijk onderzoek, die er niet om liegen (een geraffelde pees/ band in de nek bij een LDR getraind paard en een gladde pees/band bij een normaal gereden paard) Ik heb persoonlijk contact gehad met de professor die dat wetenschappelijk onderzoek heeft uitgevoerd en die heeft mij het een en ander toegelicht. En dan is er de bewegingsleer van het paard, een logica waarbij je de bewegingen van een paard logisch inzichtelijk maakt. Hieruit blijkt dat een paard onmogelijk in balans kan bewegen. En wanneer een paard niet in balans beweegt, belast het ergens in het lichaam over.
Ik heb me er dus enorm in verdipet en kom op basis van wat ik hierboven heb geschreven tot mijn mening. Ik vind het gezien dat wat ik geschreven heb hierboven het LDR systeem dus een onnodige vorm van dierenkwelling. Zeker omdat ik ook gezien en gevoeld heb hoe het anders kan. Voor mij dus reden genoeg om overtuigd te zijn van alles wat ik beweer.
heb je dit onderzoek ook? Of de foto's, nu lees ik eigenlijk alleen persoonlijke meningen