Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nimmy schreef:CaroleKlomp schreef:Ik denk dat je niet goed bent geinformeerd. IK heb nergens beweerd dat ik mijn mening over LDR gebaseerd heb op beeldmateriaal. Dus jouw conclusie is onjuist.
Nee, Kiwiko ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van de dingen die ik genoemd heb. Hoe jij die opvallende dingen verklaart?
je adviseerd mensen alleen wel om op youtube naar rollkur te zoeken, filmpjes die vooral geplaatst zijn door anti mensen, die dus wel de verkeerde momenten erop zetten/ of verkeerd gebruik....
Lielle schreef:Ik ben van mening dat beeldmateriaal bijzonder veelzeggend is, maar een live demonstratie nog veel meer en daarom hecht ik weinig waarde aan de opvattingen van Carole. Ze heeft me destijds ook live bepaald niet kunnen overtuigen van haar aanpak, en dat is zo te lezen nog niet veranderd.
silfie35 schreef:Dat is inderdaad zo... ben het ook met Lielle eens dat beeldmateriaal heel veelzeggend is en waar je conclusies uit kan trekken...
kaj schreef:Verder is dit geheel offtopic dus ik trek me weer terug uit deze discussie maar ik hoop serieus dat we geen herhaling krijgen van de hele Aqua8horse affaire van toen.....
kaj schreef:Mmm ik deze discussie gevolgd en je hebt natuurlijk altijd voor- en tegenstanders.
Maar ik vind het erg jammer dat deze discussie nu weer gedomineerd wordt door Carole met de bewering dat het allemaal niet goed is en dat zij het veel beter kan.
Ik krijg hier echt een deja vu van en meerderen met mij denk ik.
Carole als jij geen uitleg en/of beeldmateriaal wilt/kunt geven over jouw "revolutionaire" methode dan heb ik persoonlijk liever dat je er gewoon niets meer over zegt.....
Heel veel mensen hier hebben in het verleden best open gestaan voor jouw methode maar jij bent zelf degene die keer op keer niet over de brug komt met informatie.
Toen er eindelijk eens een clinic was in arnhem zijn er dan ook bokkers geweest die hiervoor openstonden.
Echter hun mening over deze clinic stond haaks op jouw eigen mening. En aangezien dit mensen waren waar ik het volste vertrouwen in heb qua rijtechnisch inzicht ben ik geneigd hun versie te geloven.
Als jij het tegendeel kunt bewijzen door filmpjes of foto's te plaatsen en ook echt goed kunt onderbouwen wat je doet en waarom dan wil ik mijn mening best nog eens heroverwegen maar aangezien hier in het verleden al heel vaak om gevraagd is ga ik ervan uit dat je ook dit keer niet bereid bent om een en ander eens "echt" toe te lichten. Want zinnen als ik ga erop zitten en het paard leert binnen 10 minuten te dragen zonder onderbouwing van wat je doet daar zit ik persoonlijk echt niet meer op te wachten.
Verder is dit geheel offtopic dus ik trek me weer terug uit deze discussie maar ik hoop serieus dat we geen herhaling krijgen van de hele Aqua8horse affaire van toen.....
silfie35 schreef:wat bedoel je daarmee te zeggen????
Lielle schreef:kaj schreef:Verder is dit geheel offtopic dus ik trek me weer terug uit deze discussie maar ik hoop serieus dat we geen herhaling krijgen van de hele Aqua8horse affaire van toen.....
en daar ga ik volkomen in mee. Ik heb voorlopig totaal geen aanleiding gevonden om mijn mening bij te stellen, integendeel zou ik willen zeggen.
A8h, jij beweerde destijds dat een paard zijn binnenachterbeen minder ver over de afdruk van het binnenvoorbeen moet zetten dan het buitenachterbeen over het buitenvoorbeen heen stapt. IMO is dat een definitie van een onregelmatig paardEn zo specifiek heb ik het zowel live als hier op bokt gevraagd zodat er geen verschil van interpretatie is over wat je met paslengte bedoelt.
Lielle schreef:wat mij betreft niet hoor, laat dat gerust achterwegeDan gaan we hier weer inhoudelijk verder.
CaroleKlomp schreef:Ik kan het in ieder geval goed zien en met mij vele mensen. Kijk voor de aardigheid eens op youtube zelfs daar kan je het verschil duidelijk zien.
Lielle schreef:IK verdraai niets, ik herhaal letterlijk wat ik destijds gezegd en geschreven (zoek het maar op) heb, + jouw antwoord. Dat jou dat niet uitkomt, is niet mijn probleem. Verdraaien is mijn gewoonte nl niet
![]()
En Carole is ook best hoor, geef het beestje maar een naampje![]()
Wb de je tafel verhaal, IMO neem jij het feit dat een paard buigt in zijn lichaam onvoldoende mee in je redenering. Er zal een fractie verschil zitten in de paslengte, maar dat wordt voldoende gecompenseerd door het feit dat het binnenachterbeen wel meer draagt. Overigens zit daar ook de reden dat belasting- en bewegingskreupelheid anders tonen aan de binnen- en de buitenkant. Maar nu gaan we extreem off topic.
Wb mijn mening over het LDR systeem, dan heb je niet goed gelezen. Ik heb er hier geen enkele inhoudelijke uitspraak nog over gedaan, alleen gevraagd of iemand al een recente bron gevonden heeft voor het nieuwsbericht op horses.
Nimmy schreef:CaroleKlomp schreef:Ik kan het in ieder geval goed zien en met mij vele mensen. Kijk voor de aardigheid eens op youtube zelfs daar kan je het verschil duidelijk zien.
en nu weer inhoudelijk verder?
CaroleKlomp schreef:Dat heb ik al opgezocht en nagevraagd. En het is precies zo als ik gezegd heb, en niet wat jij verteld.
Maar in wezen maakt het voor mij niet uit, als ik voor mezelf de waarheid maar ken.
Lielle na een live demo van Carole Komp aka aqua8horse schreef:Nou, nu ik dan. Voor Blossom en de vriendin van Waterkippie, ik was degene die nogal verbaasd was over de opmerking dat een regelmatig lopend paard met het binnenachterbeen een kortere pas maakt dat met het buitenachterbeen. Ik heb dus nog expliciet gevraagd of hij het been dus minder ver over de afdruk van de voorhoef moest zetten, en dat klopte![]()
/knip
Citaat:Wat gebeurt er met de benen als het paard buigt in zijn of haar lichaam?
Het is algemeen bekende wetenschap dat eer verschil in paslengte moet zijn om te kunnen wenden, zowel bij mensen en bij dieren. Het lijkt erop dat jij nog steeds niet bewust notie neemt van deze wetenschap.