FEI veroordeelt laag-diep-en-rondmethode

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: FEI veroordeelt laag-diep-en-rondmethode

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:42

Dat is inderdaad zo... ben het ook met Lielle eens dat beeldmateriaal heel veelzeggend is en waar je conclusies uit kan trekken...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:43

Blijken inderdaad 2 verschillende dingen te zijn...dank jullie voor PB.... Haha!
Nu weer on-topic... Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:59

Nimmy schreef:
CaroleKlomp schreef:
Ik denk dat je niet goed bent geinformeerd. IK heb nergens beweerd dat ik mijn mening over LDR gebaseerd heb op beeldmateriaal. Dus jouw conclusie is onjuist.

Nee, Kiwiko ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van de dingen die ik genoemd heb. Hoe jij die opvallende dingen verklaart?

je adviseerd mensen alleen wel om op youtube naar rollkur te zoeken, filmpjes die vooral geplaatst zijn door anti mensen, die dus wel de verkeerde momenten erop zetten/ of verkeerd gebruik....

Ik adviseer niets. Om aan te geven wat ik gezien heb, kan je kijken op youtube. Maar ik heb het dan over filmpjes van officielle GP wedstrijden. Op de filmpjes die ik bedoel zie je de hele proef dat heeft niets te maken met slechte momenten. En daar kan je dat op zien wat ik bedoel.

Die andere filmpjes ken ik niet en als die door tegenstanders worden geplaatst trekt het mij ook niet om te kijken. Ik denk namelijk dat het beeld dan niet objectief kan zijn. En ik wil wel mijn mening geven tenzij ik deze goed kan onderbouwen.

Het ligt dus even anders wat mij betreft dan jij nu schets. Dat vind ik niet erg maar ik vind het wel plezierig als je weet hoe het werkelijk zit.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:05

Lielle schreef:
Ik ben van mening dat beeldmateriaal bijzonder veelzeggend is, maar een live demonstratie nog veel meer en daarom hecht ik weinig waarde aan de opvattingen van Carole. Ze heeft me destijds ook live bepaald niet kunnen overtuigen van haar aanpak, en dat is zo te lezen nog niet veranderd.

Ja dat weet ik nog. Dat is overigens wederzijds omdat jij niet wilde geloven dat er verschil in paslengte is in een wendig.

Het is je goedrecht om dat te vinden wat je vindt.

Van mensen en hun meningen, die niet begrijpen dat er paslengte verschil is in een wending, ben ik niet onder de indruk. Dat is toch een basis regel waarvan iedere ruiter op de hoogte zou moeten zijn, lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 25-04-08 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:06

silfie35 schreef:
Dat is inderdaad zo... ben het ook met Lielle eens dat beeldmateriaal heel veelzeggend is en waar je conclusies uit kan trekken...

In dit geval heeft de praktijk uitgewezen dat dat niet het geval is.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:11

wat bedoel je daarmee te zeggen????

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:14

Ik snap m ook niet helemaal

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:18

Ik snap het wel.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:28

kan je t uitleggen:P:P??

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:36

Mmm ik deze discussie gevolgd en je hebt natuurlijk altijd voor- en tegenstanders.
Maar ik vind het erg jammer dat deze discussie nu weer gedomineerd wordt door Carole met de bewering dat het allemaal niet goed is en dat zij het veel beter kan.

Ik krijg hier echt een deja vu van en meerderen met mij denk ik.

Carole als jij geen uitleg en/of beeldmateriaal wilt/kunt geven over jouw "revolutionaire" methode dan heb ik persoonlijk liever dat je er gewoon niets meer over zegt.....

Heel veel mensen hier hebben in het verleden best open gestaan voor jouw methode maar jij bent zelf degene die keer op keer niet over de brug komt met informatie.
Toen er eindelijk eens een clinic was in arnhem zijn er dan ook bokkers geweest die hiervoor openstonden.
Echter hun mening over deze clinic stond haaks op jouw eigen mening. En aangezien dit mensen waren waar ik het volste vertrouwen in heb qua rijtechnisch inzicht ben ik geneigd hun versie te geloven.
Als jij het tegendeel kunt bewijzen door filmpjes of foto's te plaatsen en ook echt goed kunt onderbouwen wat je doet en waarom dan wil ik mijn mening best nog eens heroverwegen maar aangezien hier in het verleden al heel vaak om gevraagd is ga ik ervan uit dat je ook dit keer niet bereid bent om een en ander eens "echt" toe te lichten. Want zinnen als ik ga erop zitten en het paard leert binnen 10 minuten te dragen zonder onderbouwing van wat je doet daar zit ik persoonlijk echt niet meer op te wachten.

Verder is dit geheel offtopic dus ik trek me weer terug uit deze discussie maar ik hoop serieus dat we geen herhaling krijgen van de hele Aqua8horse affaire van toen.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:10

kaj schreef:
Verder is dit geheel offtopic dus ik trek me weer terug uit deze discussie maar ik hoop serieus dat we geen herhaling krijgen van de hele Aqua8horse affaire van toen.....

en daar ga ik volkomen in mee. Ik heb voorlopig totaal geen aanleiding gevonden om mijn mening bij te stellen, integendeel zou ik willen zeggen.

A8h, jij beweerde destijds dat een paard zijn binnenachterbeen minder ver over de afdruk van het binnenvoorbeen moet zetten dan het buitenachterbeen over het buitenvoorbeen heen stapt. IMO is dat een definitie van een onregelmatig paard *LOL* En zo specifiek heb ik het zowel live als hier op bokt gevraagd zodat er geen verschil van interpretatie is over wat je met paslengte bedoelt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:30

kaj schreef:
Mmm ik deze discussie gevolgd en je hebt natuurlijk altijd voor- en tegenstanders.
Maar ik vind het erg jammer dat deze discussie nu weer gedomineerd wordt door Carole met de bewering dat het allemaal niet goed is en dat zij het veel beter kan.

Ik krijg hier echt een deja vu van en meerderen met mij denk ik.

Carole als jij geen uitleg en/of beeldmateriaal wilt/kunt geven over jouw "revolutionaire" methode dan heb ik persoonlijk liever dat je er gewoon niets meer over zegt.....

Heel veel mensen hier hebben in het verleden best open gestaan voor jouw methode maar jij bent zelf degene die keer op keer niet over de brug komt met informatie.
Toen er eindelijk eens een clinic was in arnhem zijn er dan ook bokkers geweest die hiervoor openstonden.
Echter hun mening over deze clinic stond haaks op jouw eigen mening. En aangezien dit mensen waren waar ik het volste vertrouwen in heb qua rijtechnisch inzicht ben ik geneigd hun versie te geloven.
Als jij het tegendeel kunt bewijzen door filmpjes of foto's te plaatsen en ook echt goed kunt onderbouwen wat je doet en waarom dan wil ik mijn mening best nog eens heroverwegen maar aangezien hier in het verleden al heel vaak om gevraagd is ga ik ervan uit dat je ook dit keer niet bereid bent om een en ander eens "echt" toe te lichten. Want zinnen als ik ga erop zitten en het paard leert binnen 10 minuten te dragen zonder onderbouwing van wat je doet daar zit ik persoonlijk echt niet meer op te wachten.

Dit hele topic heeft helemaal niets te maken met de manier waarop ik rijd. Het gaat hier om LDR en de FEI.

Ik heb geen enkele behoeft om het te hebben over het leren dragen of mijn manier van rijden.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:34

silfie35 schreef:
wat bedoel je daarmee te zeggen????

Dat er misschien situaties zijn waarbij beeldmateriaal wel verhelderend werkt. Maar in dit geval werkt beeldmateriaal niet verhelderend en dat is gebaseerd op ervaringen.

Maar het gaat hier om LDR en de FEI. Zou het graag daar bij willen laten.

Als er behoefte is aan uitleg over mijn manier van rijden en het leren dragen wat genoemd wordt, zou het een optie kunnen zijn om daar een topic over te openen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:35

wat mij betreft niet hoor, laat dat gerust achterwege Haha! Dan gaan we hier weer inhoudelijk verder.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:39

Lielle schreef:
kaj schreef:

en daar ga ik volkomen in mee. Ik heb voorlopig totaal geen aanleiding gevonden om mijn mening bij te stellen, integendeel zou ik willen zeggen.

A8h, jij beweerde destijds dat een paard zijn binnenachterbeen minder ver over de afdruk van het binnenvoorbeen moet zetten dan het buitenachterbeen over het buitenvoorbeen heen stapt. IMO is dat een definitie van een onregelmatig paard *LOL* En zo specifiek heb ik het zowel live als hier op bokt gevraagd zodat er geen verschil van interpretatie is over wat je met paslengte bedoelt.

Ik neem aan dat je mij bedoeld? Ik heet namelijk Carole hier op bokt.

Dat vind ik onzin Lielle. Je verdraait nu het verhaal. Paarden maken met hun binnenbenen een minder grotere pas dan met hun buitenbenen. Zijn de passen gelijk dan ga je rechtdoor. Ik heb jou zelfs voorgesteld om met gelijke passen om een tafeltje te lopen....
Dat is dus heel wat anders dan wat jij nu schets. In dat wat jij schets kan ik me helemaal niet vinden.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:41

Lielle schreef:
wat mij betreft niet hoor, laat dat gerust achterwege Haha! Dan gaan we hier weer inhoudelijk verder.

Juist mijn idee Haha!

Maar ik begrijp dat jij wel voordelen kan vinden in het LDR systeem?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:42

CaroleKlomp schreef:
Ik kan het in ieder geval goed zien en met mij vele mensen. Kijk voor de aardigheid eens op youtube zelfs daar kan je het verschil duidelijk zien.

en nu weer inhoudelijk verder?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:45

IK verdraai niets, ik herhaal letterlijk wat ik destijds gezegd en geschreven (zoek het maar op Knipoog ) heb, + jouw antwoord. Dat jou dat niet uitkomt, is niet mijn probleem. Verdraaien is mijn gewoonte nl niet Haha!

En Carole is ook best hoor, geef het beestje maar een naampje Knipoog

Wb de je tafel verhaal, IMO neem jij het feit dat een paard buigt in zijn lichaam onvoldoende mee in je redenering. Er zal een fractie verschil zitten in de paslengte, maar dat wordt voldoende gecompenseerd door het feit dat het binnenachterbeen wel meer draagt. Overigens zit daar ook de reden dat belasting- en bewegingskreupelheid anders tonen aan de binnen- en de buitenkant. Maar nu gaan we extreem off topic.

Wb mijn mening over het LDR systeem, dan heb je niet goed gelezen. Ik heb er hier geen enkele inhoudelijke uitspraak nog over gedaan, alleen gevraagd of iemand al een recente bron gevonden heeft voor het nieuwsbericht op horses.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:01

Lielle schreef:
IK verdraai niets, ik herhaal letterlijk wat ik destijds gezegd en geschreven (zoek het maar op Knipoog ) heb, + jouw antwoord. Dat jou dat niet uitkomt, is niet mijn probleem. Verdraaien is mijn gewoonte nl niet Haha!

En Carole is ook best hoor, geef het beestje maar een naampje Knipoog

Wb de je tafel verhaal, IMO neem jij het feit dat een paard buigt in zijn lichaam onvoldoende mee in je redenering. Er zal een fractie verschil zitten in de paslengte, maar dat wordt voldoende gecompenseerd door het feit dat het binnenachterbeen wel meer draagt. Overigens zit daar ook de reden dat belasting- en bewegingskreupelheid anders tonen aan de binnen- en de buitenkant. Maar nu gaan we extreem off topic.

Wb mijn mening over het LDR systeem, dan heb je niet goed gelezen. Ik heb er hier geen enkele inhoudelijke uitspraak nog over gedaan, alleen gevraagd of iemand al een recente bron gevonden heeft voor het nieuwsbericht op horses.

Dat heb ik al opgezocht en nagevraagd. En het is precies zo als ik gezegd heb, en niet wat jij verteld.
Maar in wezen maakt het voor mij niet uit, als ik voor mezelf de waarheid maar ken.

Wat gebeurt er met de benen als het paard buigt in zijn of haar lichaam?
Het is algemeen bekende wetenschap dat eer verschil in paslengte moet zijn om te kunnen wenden, zowel bij mensen en bij dieren. Het lijkt erop dat jij nog steeds niet bewust notie neemt van deze wetenschap.

Daarom mag ik toch wel benieuwd zijn naar jouw mening hierover?
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 25-04-08 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:02

Nimmy schreef:
CaroleKlomp schreef:
Ik kan het in ieder geval goed zien en met mij vele mensen. Kijk voor de aardigheid eens op youtube zelfs daar kan je het verschil duidelijk zien.

en nu weer inhoudelijk verder?

Je kan de inhoudelijke punten vinden waarom ik LDR training niet goed vinden eerder in dit topic.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:06

Dat je het persoonlijk geen fijne methode vind, snap ik, alleen waarom het volgens jouw pure mishandeling is snap ik nog niet...

mijn ervaring is dat mijn paard er echt fijn van gaat lopen, lekker los in zijn lijf etc.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:10

CaroleKlomp schreef:
Dat heb ik al opgezocht en nagevraagd. En het is precies zo als ik gezegd heb, en niet wat jij verteld.
Maar in wezen maakt het voor mij niet uit, als ik voor mezelf de waarheid maar ken.

wat jij wil Haha!
maar dit staat er in mijn verslag van destijds. Ik heb alleen even de relevante passage gekopieerd, de rest is via de link te lezen.

verslag van de demo van Aqua8horse in Arnhem

Lielle na een live demo van Carole Komp aka aqua8horse schreef:
Nou, nu ik dan. Voor Blossom en de vriendin van Waterkippie, ik was degene die nogal verbaasd was over de opmerking dat een regelmatig lopend paard met het binnenachterbeen een kortere pas maakt dat met het buitenachterbeen. Ik heb dus nog expliciet gevraagd of hij het been dus minder ver over de afdruk van de voorhoef moest zetten, en dat klopte Verward

/knip

Citaat:
Wat gebeurt er met de benen als het paard buigt in zijn of haar lichaam?
Het is algemeen bekende wetenschap dat eer verschil in paslengte moet zijn om te kunnen wenden, zowel bij mensen en bij dieren. Het lijkt erop dat jij nog steeds niet bewust notie neemt van deze wetenschap.

beter lezen Pling

Mijn mening over LDR? Ik ben geen voorstander van een paard echt met zijn neus tegen zijn boeg rijden, gewoon simpelweg omdat ik daar het gevoel niet voor heb en er veel te weinig vanaf weet. Maar eens wat ronder instellen, en de andere elementen (signaalhulpen, eenduidigheid in je hulpen) bevalt mij uitstekend.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:15

Ik lees al een tijdje mee, omdat ik de discussie over LDR erg interessant vind. Maar het begint me nu een beetje te storen dat CaroleKlomp de discussie zo naar zich toe trekt, en persoonlijk maakt. Het gaat hier niet om jou, of jouw briljante methode. Zeker als je niets inhoudelijks over deze methode wil toelichten. Kan je ophouden de discussie naar je eigen situatie te halen (of situaties die in het verleden liggen en niet relevant zijn!).

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:17

Het FEI statement - als dat gemaakt zou zijn - is niet (of niet gemakkelijk) op de FEI site te vinden.
Je bent wat "dit nieuws" dan afhankelijk van degene die het nieuwe brengt. De vraag is dan waar dit nieuws dan op gebaseerd is (uitspraken of statements gemaakt in een commissie of door de organisatie) en wat de reden is waarom dit in een wat aangedikte vorm naar buiten wordt gebracht.

Er zijn verschillende sites op internet waar "dit nieuws" staat, maar omdat net als in de gewone wereld iedereen alles klakkeloos van iedereen aanneemt, gaat zo een verhaal een eigen leven leiden.

Het is te hopen dat dit niet het begin van een koude oorlog tussen verschillende kampen wordt, met de OS in het vooruitzicht.

Als iemand het door FEI gemaakte statement aantreft, plaats dan de link hier even.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:19

Ben ik ook erg benieuwd naar Goof. Ik heb al heel wat gezocht, maar nog steeds geen primaire bron gevonden.