Ervaring Ostheropaat.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

safety

Ervaring Ostheropaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:58

hallo....

Ik heb er over na gedacht om mijn paard na te laten kijken door een ostheopaat, maar voor dat ik die beslissing neem, zou ik graag van andere paarden mensen willenn horen wie daar goede maar ook slechte ervaring mee hebben gehad.

verder kun lezen hoe het gaat met mijn paard en met mij, en dat ik daarom misschien hem wil laten na kijken door een ostheopaat

Code
viewtopic.php?f=15&t=533809&hilit=

safety

Re: Ervaring Ostheropaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:02

hallo....

Ik heb er over na gedacht om mijn paard na te laten kijken door een ostheopaat, maar voor dat ik die beslissing neem, zou ik graag van andere paarden mensen willenn horen wie daar goede maar ook slechte ervaring mee hebben gehad.

verder kun lezen hoe het gaat met mijn paard en met mij, en dat ik daarom misschien hem wil laten na kijken door een ostheopaat

viewtopic.php?f=29&t=537591&hilit=

justremie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:02

ik ga dit topic in de gaten houden want ik wil ook nog een goede osteopaat bij mn paard, er zit iets niet goed in haar rug. Misschien is het slim om naam en het werk gebied van die persoon erbij te zetten

safety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:35

als jullie een goede ostheopaat weten, wil ik het graag weten wie die ostheopaat is. Ik woon in weert dat ligt in limburg.

Weet iemand misschien ook wat een behandeling ongeveer kosten

al vast bedankt.

BasiNami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:02

Mijn zus is twee weken geleden met haar pony naar een ostheopaat geweest. Het verschil van ervoor en nu is echt ontzettend duidelijk. Dagmar is veel losser in haar lijf en buigt beter alle kanten op, ze is ook een stuk vrolijker geworden. Voor meer informatie en details pb mn zus maar eens, NehnaDagmar op bokt.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:03

Vriendin van mij had een Fries en voordat ze hem liet inrijden (hij was al 4) wilde ze hem eerst laten nakijken door een osteopaat. Omdat het een Fries was hadden we er niet zoveel achter gezocht dat hij het moeilijk galopperen vond in de bak. Na 2 behandelingen (hij had wat tussenrib blokkades) galoppeerde hij uit zichzelf in de bak en op een kleine circel. Voor hem was het dus maar goed dat hij behandeld werd voordat hij voor het eerst een ruiter op zijn rug kreeg.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:56

ik laat mijn paard ieder jaar na kijken door een osteopaat, ook als er niets aan de hand is.

mijn ervaring is dat mijn paard een algemeen betere indruk maakt hij is soepeler en gezonder dan voor dat ik de osteopathie ondekte.

een osteopaat kijkt naar het hele plaatje en niet alleen naar een uitwendig probleem.

op deze site meer info www.icreo.com

sim_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:43

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:42

Ik heb mijn 3-jarige laten nakijken, zodat ik kan uitsluiten dat ze osteopatische problemen heb voordat ze bereden gaat worden.

Ze had gelukkig geen last, de osteophaat vond het zelf ook wel leuk om te voelen bij een paard wat niets had.
Hij had alleen nog maar bereden paarden gedaan, en die hadden allemaal wel wat...
Deze was nog 'onbewerkt' en dat verschil kon hij duidelijk voelen.

Dressuurgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:31

Deze ga ik ff volgen...heb toevallig gezocht naar een ostheopaat en bij ons in de buurt zit Heleen Slebos, iemand ervaring met haar??

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:41

Toen mijn paard pas bij mij kwam was hij echt een zielig hoopje niks, hij was depressief, had nergens zin in, was chagrijnig en had over zijn hele lijf pijn.

Ik heb de veearts laten komen en die heeft hem onderzocht, lichamelijk dan want geestelijk doet een veearts niet veel (die van mij tenminste niet) hij vertelde mij dat mijn paard waarschijnlijk verkeerd was ingereden en ook nog met een verkeerd zadel.
Hij moest 2 maanden op rust en dan zou het over zijn.

Na 2 maanden was er geen verbetering te zien, ik heb de veearts weer laten komen en hij liet een beetje doorschemeren dat ik maar niks meer moest verwachten van mijn paard.

Ik liet het daar natuurlijk niet bij zitten en ben verder gaan zoeken naar oplossingen voor mijn paard.
Ik kwam toen uit bij Nethanja Pruijssers, een osteopaat.
Een afspraak met haar gemaakt en ze heeft mijn paard toen behandeld.
En wat vond ik er van?
Geweldig!
Mijn paardje was soepeler, vrolijker, nieuwschierig, hij speelde weer met de andere paarden in de wei, niet meer chagrijnig maar lief, zelf zijn bouw en zijn spieren verbeterde!
Zaterdag is Nethanja weer geweest voor nog een behandeling, en ik kan wel zeggen dat ik een heel ander paard heb nu.
Hij is veranderd van een depressief chagrijnig paard in een vrolijk paard die er echt weer zin in heeft!

Ik kan je een osteopaat dus zeker aanraden!
Nethanja komt ook door het hele land, ze is vrij prijzig (€95,- per behandeling) maar het is het zeker waard!
Dit is haar site: http://www.osteonet.nl/

Maud_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:46

Ik heb ervaring met Heleen Slebos ! (Ze komt overigens ook op bokt)
Ik vind haar heel prettig omgaan met je paard en ze kijkt je paard echt heel goed na. Ze legt alles prima uit en is gewoon een heel prettig persoon om mee te werken. Ze is overigens ook niet duur (zo'n 50 euro per behandeling).

Ostheopaat kan ik je alleen maar aanraden !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:32

Ik ben bij rodinde hoogenraat geweest en mijn ervaring is super en had het 2 jaar eerder moeten doen!! Hij loopt weer helemaal goed en zijn hele bespiering op de rug is weer terug! Echt een aanrader!

Coeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:13

Van Rodinde heb ik ook een heleboel goede dingen gezien van mensen bij ons op stal die hun paarden daar hebben laten behandelen.
Een vriendin van mij heeft haar paard laten behandelen door een Belgische osteopaat (ik kan wel even zijn naam vragen). Mijn vriendin was al een jaar met het paard aan het sukkelen na de laatste blessure. Na 2 behandelingen gaat het nu een stuk beter en laatst belde ze zelfs dat ze weer gegalloppeerd had voor het eerst in een half jaar .
Het paard oogt ook een stuk vrolijker onder het zadel en gaat weer een beetje puberaal gedrag vertonen. dat is ook iets wat hij al een jaar niet meer deed. Zeker een aanrader dus.

Coeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:23

De naam van de osteopaat is Stefan Alen. Hij is echt erg goed!!!!!! Hij is trouwens van icreo.

safety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 18:48

Dinsdag 16 mei wordt mijn paard safety behandeld door een paardenosteopaat door Frank DIRCKX. Hij is een kinesitherapeut, osteopaat en paardenosteopaat en is van I.C.R.E.O.

ik hou jullie op de hoogte doe het is gegaan, ben zelf wel heel erg benieuwd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:12

mijn paard word die dinsdag weer ff gecheckt door rodinde hoogenraat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:27

RT-P --> MD

Kaat_E

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:34

2 van mijn paarden zijn behandeld door Koen Buytaert, ook ICREO, tot nu toe ben ik erg tevreden

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:00

Mijne is behandeld door martine burgers en ben tot nu toe erg tevreden

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:23

ik ga voor het eerst naar een osteopaat harry hoevers..dus jullie horen vna me hoe het is gegaan mijn paard zit oom vast vooral op links

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:27

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:36

Bij ons is Jori Westers geweest. Heeft na haar studie voor humaan fysiotherapie, osteopathie voor paarden gedaan. Een bijzonder deskundig en plezierig iemand. Heeft bij ons al twee paarden een grote sprong voorwaarts geholpen. Ze zit onder haar eigen naam ook op Bokt.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 00:45

Jori Westers zit in Roermond. http://www.equios.nl
Ik heb alleen verder nog niets over haar (ik dacht dat het een man was ) gehoord.

joriwester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:47

Ik ben toch echt een vrouw, maar snap de verwarring met mijn voornaam wel.
Ik kom inderdaad uit Limburg, Roermond. Ik kom door geheel zuid Nederland bij de mensen aan stal thuis.

Groet,
Jori Wester