Wat kost een osteopaat ongeveer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Re: Wat kost een osteopaat ongeveer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:40

Bij mijn paard is ook Nethanja geweest.
Echt wonderbaarlijk wat zij kan!!

Mijn paard was echt een zielig hoopje niks toen hij bij mij kwam, hij was depressief, hij had een hele rare dikke buik, hij was verkrapt in bijna zijn hele lichaam, niks kon hem schelen en hij verschrikkelijk pijn in zijn rug.

De veearts had al een beetje laten doorschemeren dat ik van dit paard beter maar niks meer kon verwachten.

Toen kwam Nethanja.....
Wonderbaarlijk!!
Een verschil van dag en nacht.
Mijn paard is weer vrolijk, zijn rare dikke buik is weg, hij speelt en hij dolt weer.
Hij heeft weer zin om te gaan rijden, hij heeft geen rugpijn meer, hij loopt veel soepeler, hij is weer vriendelijk en stelt zich open voor andere mensen en paarden.

En ze is nog maar 1 keer geweest.
Zo komt 8 april weer en ik verheug me er erg op.

Ook ik kan iedereen aanraden mocht je paard klachten hebben, maakt niet uit wat, laat een ostheopaat komen!
Wat ze precies doen weet ik niet precies maar het helpt echt!

Afbeelding

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:20

Nethanja komt bij mij a.s. zaterdag weer voor een 2e behandeling

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:36

Een osteopaat heeft niks met paranormale zaken ofzo te maken, maar is gewoon medisch, zit meer richting manuele therapie. De osteopaat gebruikt enkel zijn handen om bepaalde blokkades in spieren en/of gewrichten los te maken, ook verschillende andere problemen kan een osteopaat verhelpen of verlichten. Meestal vinden dieren dit heerlijk en zijn daarna helemaal ontspannen. Het lichaam moet na de behandeling een week rust hebben. Een osteopaat is best duur, weet zo gauw niet meer wat onze osteopaat vraagt.
http://www.osteonet.nl/intro.htm

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:39

Mijn osteopaat vraagt € 75,- voor een behandeling aan huis, als ze niks kan vinden kost het mij ook niets. Mijn paard moet daarna ongeveer drie dagen rusten en daarna kan ik haar weer licht oppakken. Merkte altijd meteen duidelijk verschil!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 16:55

Martine is gisteren weer hier geweest voor een tweede behandeling.
Hier staat het verslagje van de eerste behandeling.

Tycho:
Had nog twee ruggenwervels vast zitten en zijn eerste nekwervel was nog niet optimaal. Hij gedroeg zich al ietsjes beter dan de vorige keer. Meneer heeft namelijk totaal geen gedult en wil altijd bezig zijn met iets. Een enkele keer zuchtte hij diep en dachten we: hè hè, de rust zit erin. Maar nog voor we dat bedacht hadden liep hij alweer met het touw te friemelen, pasje vooruit, achteruit, osteopaat knuffelen, mij opeten
Zijn neus druppelde als een gek onder de behandeling. Volgens Martine had dit te maken met de reactie van zijn lichaam. Ik ben benieuwd of hij dadelijk weer gekke zwellingen gaat krijgen

Rongo:
Rongo is sinds de eerste behandeling echt stukke vooruit gegaan! Achterwaarts ging stukke rechter en de zijgangen kosten mij (en hem) niet meer zoveel moeite dan voorheen. Ook is het opgezwollen stuk op zijn rug een stuk minder (bij z'n lendenen). En hij loopt veel actiever en soepeler dan voorheen.

Maar Rongo had nog wel wat rugklachten die ik goed kon merken met rijden. Hij liep bijvoorbeeld niet lekker over zijn rug in stap, bokte met de changementen en in de zijgangen kon hij niet: nageven én voorwaarts én de zijgang maken, altijd viel één van die dingen weg.

Martine voelde dat zijn ruggenwervel net achter het zadel geblokkeerd was, en ze was nog niet tevreden over het opgezwollen stuk bij de lendenen en zijn eerste halswervel.
As usual stond Rongo lekker te genieten van zijn behandeling, erg leuk en fijn om te zien! Mijn rijklachten waren ook goed te plaatsen voor Martine. Ook vertelde ze dat Rongo's vette huid kwam door de blokkade bij zijn eerste halswervel (had te maken met hormonen). Dus ik ben benieuwd of dat dadelijk ook minder wordt.

Ik merkte trouwens ook dat mijn zadel niet goed lag. Daar is Harnessmaker afgelopen maandag voor gekomen. Hier start ik dadelijk nog even een topic over.

Nu moeten de paarden een week op rust. Ik kan echt niet wachten om te beginnen. Ben echt zo benieuwd hoeveel verschil ik dadelijk in zijn rug merk.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:29

Jennifer schreef:
www.osteopathiepaard.nl 70 euro per behandeling incl reiskosten.

inderdaad, deze moet je hebben, martine is bij mijn paard geweest, super goed!

Zij is ook bij mij geweest!
In 1 woord geweldig.

Hier sluit ik me bij aan!

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:40

ik vind de prijzen reuze meevallen voor een behandeling.
vergelijk het met een veearts bezoek,en wat medicijnen en je bent veel goedkoper uit!!

ik liet eerst een osteopaat kijken naar mijn 17 jarige welshcob.
hij vond hem erg netjes nog scharnieren/draaien in alle gewrichten voor zijn leeftijd en vond geen erg vreemde dingen.
er zijn twee ''knopen'' uit zijn rug gehaald en ik heb tips en uitleg gekregen over wat ik zelf kan/moet doen.
ook is mijn zadel nagekeken,die ligt prima.

ik heb nog geen resultaat mogen merken daar er vandaag 1 week voorbij is.

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:09

De meeste paarden moeten inderdaad 1 week rust.. Ik of eigenlijk mijn schimmeltje had pech (of mazzel voor hem, t is maar hoe je t bekijkt..) die moest 4 weken op rust. Dat is nu bijna 5 weken geleden. heb m deze week ook maar kado gegeven, en zaterdag komt ze weer. Ben heel benieuwd....

Waarschijnlijk ga ik ook de oude merrie van 31 laten doen.. ben super benieuwd wat t bij haar doet...

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 23:52

elibeest, ik was bij SuzyE op stal en toen vertelde ze dat ze net (of die week) een 17 jarige shet had gedaan, dat was jij dus!
leuk om te horen!
Bij mij is ze ook voor 2 paarden geweest. De een had eigenlijk "geen" last, maar toen zij kwam bleek dus dat hij helemaal vol spanning in zn kop zat.
En die andere had eigenlijk "last" maar dat was met 1 behandeling te verhelpen
En mn zusje dr pony zat (zoals zij het zei) "In een stug totaal harnas"
Over een paar weken moet ik dr bellen om te vertellen hoe het met die van mn zusje is, omdat ze zich daar zorgen over maakte.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 00:01

Ik heb Marielle Kamphorst al 2 keer gehad en binnenkort komt ze nog een keer. Voor de zekerheid even kijken of ze nog los is of losser kan.
Ze is ontzettend rustig en mijn paard geniet er gewoon van.
Ja, die week rust duurt erg lang... wat wil je weer graag beginnen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 00:05

Ja, ik sta ook echt op springen. Niet normaal. Kannie wachten tot ik er weer op mag
(nog 2 nachtjes slapen )
Nog iets frappants trouwens: viewtopic.php?p=14108226#14108226

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:33

whoopylover schreef:
elibeest, ik was bij SuzyE op stal en toen vertelde ze dat ze net (of die week) een 17 jarige shet had gedaan, dat was jij dus!
leuk om te horen!
Bij mij is ze ook voor 2 paarden geweest. De een had eigenlijk "geen" last, maar toen zij kwam bleek dus dat hij helemaal vol spanning in zn kop zat.
En die andere had eigenlijk "last" maar dat was met 1 behandeling te verhelpen
En mn zusje dr pony zat (zoals zij het zei) "In een stug totaal harnas"
Over een paar weken moet ik dr bellen om te vertellen hoe het met die van mn zusje is, omdat ze zich daar zorgen over maakte.

Hey.. wat leuk../grappig.. ja ze is afgelopen zaterdag geweest. Voorlopig zijn ze nu klaar. Maar de schimmel raad ze wel aan om die een aantal keer per jaar na te laten kijken. Gezien zijn bouw zal hij zich sneller vastzetten in de rug...

Nu nog de medicijnen van de Holistisch Therapeut (dezelfde die Vonnie84 heeft ) en dan gaat ie t weer een heel stuk doen

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:26

Martine is vanmorgen bij PrinZ geweest. Ik had in t kort even zn verhaal gedaan en toen was ze beziggegaan met haar onderzoek. Ze was nog geen 5 min bezig en vroeg al of hij veel plast... ja dus!

Hij had drie blokkades, 2 in de rug en 1 bij de 6 lendewervel, vandaar uit komt de spanning die oa werkt op zijn blaas, zn vochthuishouding is daardoor ook niet optimaal dus dat verklaard de dikke benen. In z'n 1e nekwervel zat wat spanning. De rug is al oud, en kon ze niet in 1x helemaal behandelen. 17 mei komt ze weer. Deze week rust, ben erg benieuwd!

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:04

Ze was ook bij ons vanmiddag (Martine dus) voor 2 paarden. Vond haar heel goed overkomen en wat ze vertelde klonk allemaal heel aannemelijk Over 2 weken komt ze weer voor mijn pony en die van een stalgenootje, ben benieuwd wat ze daar mee kan...

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:07

Dan is ze dus vanaf mij naar jou gegaan

Waar had die van jou last van als ik vragen mag?

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:29

Heb je een pb gestuurd, het ging om 2 paarden van stalgenootjes en ik weet niet hoe leuk die het vinden als ik alles op internet zet

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:39

Heb het net gelezen! Bedankt voor de info!

Nog meer mensen die recentelijk ervaringen positief/negatief met een osteopaat?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:02

Tot nu toe loopt Rongo nog steeds als een tierelier (zie mijn verslag hierboven). Alleen gooide hij gisteren z'n kont heel erg naar binnen (scheef lopen dus), maar dat is erg goed te corrigeren. Alleen als ik in de galop teveel met m'n binnenbeen ga doen, springt hij een wissel. En jawel: zonder bokken! Dus dat is zeer positief (alleen niet de bedoeling )

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:39

*weetniet of ik het topic omhoog mag halen?*

Maar Martine is vorige week bij mijn merrie geweest en woensdag mag ik er weer op ben heel benieuwd.Ze voelde meteen waar ze last van had en over vier weken moest ik weer bellen voor een evaluatie en om te kijken of ze nog een keer langs moest komen .

Ben iig benieuwd hoe het woensdag gaat .

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:43

Ze is vanochtend bij mijn bolletje geweest en komt over 5 weken terug Pony had een boel blokkades in de weg zitten (wat ik al verwachtte) Die blokkades zijn eerst weggewerkt en over 5 weken komt ze het 'afmaken' omdat hij niet te veel in één keer aan kan (ivm verwerken in het lijf enzo).

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:14

JoeyRosso schreef:
Ik heb in omg. Delft nu twee keer een gediplomeerde osteopaat laten komen en het is een verschil van dag een nacht. Per behandeling betaalde ik 50 e en ik ben onwijs tevreden.

Daarvoor is ooit Yannick gekomen (ik woonde nog in Limburg, hij in Aken, maar gaat heel Nederland door) een ook hij heeft mijn paard super behandeld, maar wass onwijs duur. Zou bij die prijs (160 euro) nog een keer komen voor controle, maar toen ik daarvoor belde, zei hij dat ik dat verkeerd begrepen had. Die nooit meer dus. Misschien wel goed, maar hij heeft mij afgezet.

Succes

mag ik vragen wie dat is en evemtueel het telefoonnummer mijn paarden staan in bleiswijk en zoek ook iemand in de buurt.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 00:15

iemand ook ervaringen met nico speksnijder( als ik het goed schrijft) en wat zijn bij hem de kosten?

sabienm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:25

Van Rodinde Hogenraad is niet niet iedereen even gecharmeerd. Wat ze doet heeft niks met osteopatie te maken.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 00:56

Ja, ja? Volgens mij komt haar naam zelden in dit topic voor Blond

Enne, het topic is van mei dit jaar.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:03

Heel stoffig dit topic Haha!
het topic is zelf uit januari. Bij deze een slotje