Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
stef schreef:slof dr om
Gaat helemaal goed komen. PingWing schreef:stef schreef:slof dr om
Het laatste wat je moet doen as je t goed wil doen, t eerste wat de luie ruiter erbij neemt die liever geen moeite doet en alleen rijdt om n sport te beoefenen en geen enkele voeling voor paarden heeft....
Een paard dat nooit aan de teugel heeft hoeven lopen snapt de bedoeling niet. Het moet spieren gaan gebruiken die het nooit heeft hoeven gebruiken en kan daar spierpijn aan over houden. Een haflinger heeft van iegen al geen zwanenhals dus voor hem is het nog moeilijker om in de gevraagde positie te lopen. Een lesje of twee van iemand die er verstand van heeft kan je een heel stuk in de goede richting helpen. Kun je zelf andere pony's wel aan de teugel rijden? Als je het bij andere ook nooit gedaan hebt raad ik je al helemaal een lesje aan om het onder de knie te krijgen, desnoods met een paard dat het wel kan. Zo gouw jij het gevoel hebt hoe het moet zul je het zelf ook aan je haffie kunne leren.
SuccesT gaat je wel lukken da weet ik cker, maar ga zelf niet dingen proberen als je niet weet hoe het precies moet. Het is gemakkelijk om een paard iets aan te leren, maar het vervolgens weer afleren as het niet goed is is een heel ander verhaal... Je hebt nog tijd genoeg om het aan je pony te leren
Gaat helemaal goed komen.
Ik denkt trouwens niet dat Stef het serieus bedoelde, maar eerder dat ze moe word van altijd deze vraag
Dus dan maar zo'n sarcastisch antwoord (denk ik)
die zoo af en toe niet aan de teugel liep. Om hem te helpen kun je een speciaal bit kopen. Daar word je pony niet hard van in de mond. Zo'n bit heet een pessoa dat is gewoon een trens met een ring erboven en er een onder als je hem op de onderste ring doet dan trek je je pony een beetjje achter de oren en als je een tijdje met dat bit hebt gereden dan loopt ie wel aan de teugel teminste die van mn vriendin wel het werkt egg en zon bit is nie zwaar en kost 20 tot 25 euro
Citaat:mijn vriendin heeft ook een haflinger die zoo af en toe niet aan de teugel liep. Om hem te helpen kun je een speciaal bit kopen. Daar word je pony niet hard van in de mond. Zo'n bit heet een pessoa dat is gewoon een trens met een ring erboven en er een onder als je hem op de onderste ring doet dan trek je je pony een beetjje achter de oren en als je een tijdje met dat bit hebt gereden dan loopt ie wel aan de teugel teminste die van mn vriendin wel het werkt egg en zon bit is nie zwaar en kost 20 tot 25 euro
NRPSbokker schreef:heej![]()
![]()
![]()
mijn vriendin heeft ook een haflingerdie zoo af en toe niet aan de teugel liep. Om hem te helpen kun je een speciaal bit kopen. Daar word je pony niet hard van in de mond. Zo'n bit heet een pessoa dat is gewoon een trens met een ring erboven en er een onder als je hem op de onderste ring doet dan trek je je pony een beetjje achter de oren en als je een tijdje met dat bit hebt gereden dan loopt ie wel aan de teugel teminste die van mn vriendin wel het werkt egg en zon bit is nie zwaar en kost 20 tot 25 euro
![]()
Gr NRPSbokker
NRPSbokker schreef:heej![]()
![]()
![]()
mijn vriendin heeft ook een haflingerdie zoo af en toe niet aan de teugel liep. Om hem te helpen kun je een speciaal bit kopen. Daar word je pony niet hard van in de mond. Zo'n bit heet een pessoa dat is gewoon een trens met een ring erboven en er een onder als je hem op de onderste ring doet dan trek je je pony een beetjje achter de oren en als je een tijdje met dat bit hebt gereden dan loopt ie wel aan de teugel teminste die van mn vriendin wel het werkt egg en zon bit is nie zwaar en kost 20 tot 25 euro
![]()
Gr NRPSbokker