else80 schreef:Tsja, ik ben het wel met je eens dat het er niet vriendelijk en 'volgens het boekje' uitziet, maar soms moet het maar zoals het gaat...De pony krijgt in elk geval geen kans om iets uit te halen en af en toe kan ik me voorstellen dat dat even bevestigd moet worden. (nogmaals, ik ben erg benieuwd naar t verhaal er achter)
Ben het wel helemaal met de anderen eens dat je dan ook toe moet proberen te werken naar onstpanning en beloning aan het eind.
En dat "moet het maar zoals het gaat" moet dan met uitgebreid fotoverslag op bokt? Als deze actie nodig is geweest, dan is hij nodig geweest (en dat kan alleen de eigenaar/ruiter beslissen, wij voelen niet hoe het paard op dat moment liep). Bij problemen aan de top zal men ook niet altijd even zachtzinnig te werk gaan, en het commentaar op die paar foto's die bijv. van Anky in dergelijke problemen op bokt komen te staan is ook niet mis. Maar als ik bij een doorsnee training van Anky met fototoestel binnenkom krijg ik dit soort situaties toch echt niet te zien (en dan kun je me niet vertellen dat het nooit voorkomt), en al helemaal de kans niet om dat op de kiek te zetten.
Ik ga met degenen mee die benieuwd zijn naar het verhaal hierachter.