Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

else80

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:56

corinne1981 schreef:
else80 schreef:
We kennen natuurlijk het verhaal er achter niet he?! Was dit een eenmalige actie omdat de pony zich had misdragen.

leuke manier dan om aan de pony te laten weten hoe het moet, ik denk niet dat je het er mee oplost op deze manier, maar dat is mijn mening.

Tsja, ik ben het wel met je eens dat het er niet vriendelijk en 'volgens het boekje' uitziet, maar soms moet het maar zoals het gaat...De pony krijgt in elk geval geen kans om iets uit te halen en af en toe kan ik me voorstellen dat dat even bevestigd moet worden. (nogmaals, ik ben erg benieuwd naar t verhaal er achter)
Ben het wel helemaal met de anderen eens dat je dan ook toe moet proberen te werken naar onstpanning en beloning aan het eind.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:56

De amazone heeft meer bereikt dan 99% van de bokkers denk ik zo Clown
Ik hoop dat je snel zelf weer Ebo op kunt pakken Belker Ja Het is echt een leuk dier Ja

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:57

Anoukie schreef:
Grappig, ik denk dat de meesten de amazone niet eens herkennen Haha!.

Wie is het dan?

En al loopt hij na de training ontspannen, is dat dan niet meer doordat het paard zich uiteindelijk overgeeft?

Ik zie een binnenhand die erg tegenwerkt en de handen worden vastgezet, hoe kan een paard/pony nou lopen als hij van voren wordt tegengehouden?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:58

Ben erg benieuwd naar het verhaal maar ik vind dit er niet zo fraai uitzien.
Dit heeft niks met LDR te maken maar met trekken en plukken zodat de pony met de kin op de borst loopt en er verder niks gebeurd.
Ik vind dit meer een pony naar de knoppen helpen in plaats van een keer flink aan het werk zetten. Het is een leuk ding om te zien maar moet wel correct gereden worden.

Jacimatho

Annemeik schreef:
Wanneer komt belker eens uitleg geven dan?

Of doet ze een onderzoekje om te kijken wat voor mega reacties het oplevert als je foto's plaatst van een uurtje rijden waarin het beestje opstandig was?
Denk overigens dat ze er zelf opzit...

Alhoewel, leest net bovenstaande reactie van Sjimmy...
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 04-07-07 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Sjimmy schreef:
Ik hoop dat je snel zelf weer Ebo op kunt pakken Belker Ja Het is echt een leuk dier Ja

Haha dat weet ik wel zeker!
Ebo is een dondersteen en aanpakken door een ervaren iemand is dan wel eens goed.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:59

Sjimmy schreef:

Geeft dat iemand het recht op zo een pony te rijden? maar goed ik ben nogmaals benieuwd naar het verhaal.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:59

Sorry, maar maakt het echt zoveel uit wie er op zit en wat zij bereikt heeft? Het gaat toch om het beeld dat hier beoordeeld wordt? Maar misschien kan de amazone dan zelf toelichten hoe dit beeld tot stand is gekomen en waarom deze manier van rijden nodig was

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:00

Citaat:
Ik zie overigens niet veel schokkends op de foto hoor. Ik zie geen trekkende handen, terugwerkende bewegingen etc. Bovendien zijn het momentopnames en zie je verder op andere foto's de pony ook met de neus er meer uit.

Vind de opmerkingen hier over "iemand van je paard sleuren" nogal, ehm, penny Haha!.

Ik zie wel trekkende handen, of handen die vast gezet zijn, duidelijk zelfs.
En ja, ik zou echt zo iemand van mijn pony afsleuren, penny of niet!

Jacimatho

Blijkbaar zijn er hier mensen die weten hoe het zit, kom aan....
Wij willen ook het verhaal erachter...

JuuLePuuL

Alsof iemand die 99 % meer bereikt heeft dan alle bokkers het beter zou weten dan die 99 % die minder bereikt heeft?
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 04-07-07 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

yyy

ik denk het niet want in haar profiel staat ze met hele andere foto's waar de paarden wel ontspannen gereden worden.

Margreet

JuuLePuuL schreef:
@ magreet: Je hebt 'm goed klem zo te zien! Is dat even een tegenvaller voor 'm... Pech voor de stoute pony Dat zal 'm leren! Hier heb ik al helemaal geen woorden voor...

Nou dan zijn we vlug uitgepraat Clown

Naam is Margreet. Dank je.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:01

Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.

Ik vind het altijd weer knap wat mensen aan de hand van een paar foto's kunnen zien. Met name het gedeelte waarop ik beschuldigd wordt van trekken begrijp ik niet zo goed in het drafgedeelte waar zelfs een foto tussenzit waarop de binnenteugel doorhangt.
In galop is het nog alle zeilen bijzetten om niet uit de bocht te vliegen dus daar komt op dit moment m'n hand nog te sterk in maar dat zal de komende dagen zeker verbeteren.

Grappig dat iedereen ervanuit gaat dat mijn hand de oorzaak van het verzet is want dat is (de paar keer dat het in een half uur voorkwam) iedere keer tegen mijn been geweest en soms tegen de zweep (ja ja, die misbruik ik ook nog) Bloos!

De reden waarom hij nu even zo diep loopt is omdat het de enige positie is waarin hij het stuk voor de schoft rond wil maken. Je ziet ook op een paar foto's dat ik probeer om de hals weer meer naar boven en vooruit te krijgen maar ik wil wel dat hij rond voor de schoft blijft omdat hij anders niet voldoende over de rug loopt.

Lijkt me logisch dat ik het niet binnen een paar dagen voor elkaar heb om deze pony in de lage en ronde lijn ook nog zover te hebben dat het achterbeen super met afdruk ondertreedt. Dat is ook niet iets waar ik naar streef omdat het nog te zwaar zou zijn en ik geen schade aan zijn lijf wil ontwikkelen.
Daarom wordt hij ook korte stukken op deze manier gereden en loopt hij ook maximaal een half uur.

Las ook nog dat de ts geen profijt zou hebben omdat zij het niet zelf heeft gedaan. Mijn ervaring is (en ik doe dit werk inmiddels heel wat jaren) dat 99 van de 100 paarden blijvend beter te rijden zijn voor hun ruiter mits ze goede begeleiding krijgen nadat ze het paard of in dit geval de pony weer hebben opgehaald.
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.

Hoop dat het zo wat duidelijker is als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag.

Anoukie

Ik snap nog steeds niet dat je een trekbeweging zo goed op de foto kan zien, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik heb deze amazone meerdere malen IRL zien rijden en ik zou haar zo op mijn paard zetten Ja.

Sees

Al zou president Bush er zelf op zitten of Anky, wat boeit dat? Alsof een amazone die GP rijdt altijd per definitie ge-wèl-dig kan rijden? Dit zijn gewoon geen fijne foto's om naar te kijken, bekende amazone of niet, who cares. Ik zie verzet bij het paardje, pianohandjes en geen ontspanning. Het kùnnen momentopnames zijn en het kàn eenmalig nodig zijn geweest, wij kennen het verhaal erachter niet maar om maar meteen te gaan roepen dat deze amazone meer heeft bereikt dan 99% van Bokt vind ik altijd ZO zwak.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:02

ik vind het er niet echt soepel uitzien.
maarja dat is mijn mening,

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:03

Anoukie schreef:
Ik zie overigens niet veel schokkends op de foto hoor. Ik zie geen trekkende handen, terugwerkende bewegingen etc. Bovendien zijn het momentopnames en zie je verder op andere foto's de pony ook met de neus er meer uit.
Tja, soms moet je wat doortastend overkomen, maar bij het plaatsen van dit soort foto's is het prettig om ook even het fijne resultaat ervan te zien (als het er is tenminste Haha! ). Anders is het vragen om dit soort reacties Knipoog Misschien plaatst Belker nog foto's van een paar minuten later.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-07-07 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:03

JuuLePuuL schreef:
Alsof iemand die 99 % meer bereikt heeft dan alle bokkers het beter zou weten dan die 99 % die minder bereikt heeft?

Ze weet wel waar ze mee bezig is en WAAROM ze iets doet, en dat vraag ik me bij anderen heel regelmatig af.

Maar ik zie dat ze inmiddels zelf heeft gereageerd.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:04

Katja schreef:
Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.
Hey, ik had het goed gezien Haha!

hyppolyte

Ben toch ondertussen wel heel erg benieuwd naar de reden van het aanpakken. Het zal best zijn dat de ruiter al heel veel bereikt heeft, maar als ik dat puur op deze foto's zou moeten beoordelen, dan vraag ik me af of datgene wat ze bereikt heeft in samenwerking met of ten koste van het paard is gegaan.

Hoe je het ook draait wendt of keert, het geeft geen vriendelijk beeld (dit valt bij mij in de categorie in de krul trekken), de achterhand zit er niet goed onder en bovendien is de ruiter echt veel te groot voor de pony. Dat ie een keer aangepakt moest worden, dat kan, maar of je hier op de langere termijn daadwerkelijk iets mee bereikt...?

Trouwens, penny of niet, ik zou deze ruiter niet eens op mijn pony hebben gezet (omdat ze te groot is) en als ik dit zou zien zou ik haar er inderdaad zo snel mogelijk af sjorren. Had laatst een les waar ze mijn paard ook even in de krul wilden trekken, mooi niet dat dat nog een keer gaat gebeuren. En nee, ik ben geen penny...

Sees

Superpepijn, ja dat had het inderdaad wat prettiger gemaakt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:06

SP gaat door voor de koelkast. Lijkt me leuk als Belker over een paar dagen nog een keer foto's gaat maken zodat mensen het verschil kunnen zien.
Was even vergeten dat je op Bokt eigenlijk alleen maar foto's mag plaatsen als je fijn aan het rijden bent.

Beetje jammer dat mensen blijven vragen naar de reden terwijl die er inmiddels toch echt luid en duidelijk staat.

mandy13

ik ga mee met de rest dat ie veel te diep loopt, verder moet je je handen voor je houden en niet op je bovenbeen. Knipoog en trouwens: moment opnames? als alles een moment opname is hoeven er geen foto's geplaatst te worden omdat we er dan toch geen commentaar op kunnen geven! EN op deze foto loopt ie wel zo, dus is ie daar ook geweest met z'n hoofdje! dus sorry maar dat vind ik gewoon een smoesje Bloos maar als je die handen voor je houd moet het wel beter worden Haha! suc6!!

gr Mandy

Anoukie

SuperPepeijn schreef:
Anoukie schreef:
Tja, soms moet je wat doortastend overkomen, maar bij het plaatsen van dit soort foto's is het prettig om ook even het fijne resultaat ervan te zien (als het er is tenminste Haha! ). Anders is het vragen om dit soort reacties Knipoog Misschien plaatst Belker nog foto's van een paar minuten later.

Na het verhaal van Katja denk ik dat we eerder een update over een paar dagen/weken moeten vragen. Dan ziet het er ongetwijfeld al een stuk anders uit Ja.