Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:47

Gezien de uitleg verwacht ik van wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:47

Mariska_28 schreef:
MissJ schreef:

Vind je die foto vergelijkbaar????

Nee, maar de reden van sluiten, Topics waarvan je vooraf kunt beredeneren dat het weer een rel kan worden door hetgeen wat afgebeeld is op de foto's, zijn niet de bedoeling helemaal in combinatie met de gekozen titel, vind ik wel vergelijkbaar.

Nou misschien moet je dan even temmen of zo? Clown

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:49

katiavl schreef:
Randalin mischien topic doorlezen.. Katje zegt dat deze pony zelf naar de borst toeloopt

doet ie dat dan ook als ze de teugel op lengte houdt? Verward

Ze geeft ook aan dat ie op het been protesteert. Doet ie dat ook als ze hem van voren meer lucht geeft?

Als dat zo is, hoor je me ook niet meer hoor. Knipoog

Heb ook weleens zon paard gereden die dat al deed, is heel lastig. Maar volgens mij werk je dan naar lengte in de hals toe, dat zie je op deze fotos niet.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:51

Mariska_28 schreef:
Nee, maar de reden van sluiten, Topics waarvan je vooraf kunt beredeneren dat het weer een rel kan worden door hetgeen wat afgebeeld is op de foto's, zijn niet de bedoeling helemaal in combinatie met de gekozen titel, vind ik wel vergelijkbaar.

Ok, titel is misschien niet handig gekozen, maar ik vind dit persoonlijk geen topic waar een rel door zou moeten ontstaan, als iedereen normaal op elkaar en de foto's reageert. Lachen
Iemand die voor de 8ste keer op een paard zit en hem zo in de bek hangt daarentegen....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:51

Ja daar heb je gelijk in, verder geen idee. Hoop dat de ruiter meer uitleg geeft.

Kan ook verkeerd zijn hoor, daar sta ik ook open voor Bloos

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:52

De foto's zijn niet echt fijn om naar te kijken, maar ik geloof wel dat Katja weet waar ze mee bezig is als ik de uitleg zo lees.
Er is gewoon een gevaarlijke gewoonte ontstaan die op een overtuigende manier eruit gereden moet worden als ik het goed begrepen heb. Daar is niets mis mee, ik hoop alleen dat het gaat lukken met die pony.

Of het handig is om zulke foto's te plaatsen vraag ik me wel af. Misschien was het handiger geweest om een topic te openen waarin de verrichtingen van de pony tijdens de 'opvoeding' van week tot week te volgen waren geweest. (Is dat geen keuk idee trouwens? Is ook leuk om te volgen voor andere bokkers) Denk dat dan het overweldigende commentaar wat minder was geweest.

Niekoezz

Wat ik uit de foto's kan afleiden is, dat dit gewoon een kwestie van kracht is. Pony moet op strakke, gestrekte armen naar beneden lopen en er wordt flink been gegeven. Meisje wat er op zit kan zo te zien veel druk geven op de pony. Maar of dit lichamelijk voor de pony oké is, weet ik niet. Ik kan vanaf mijn pc niet zeggen of je deze training hebt opgebouwd of niet.

randalinpony

MissJ schreef:
Mariska_28 schreef:

Ok, titel is misschien niet handig gekozen, maar ik vind dit persoonlijk geen topic waar een rel door zou moeten ontstaan, als iedereen normaal op elkaar en de foto's reageert. Lachen
Iemand die voor de 8ste keer op een paard zit en hem zo in de bek hangt daarentegen....

Naar aanleiding van de fotos in dit topic kan je daarentegen wel discussie verewachten. En dat staat op bokt ongeveer gelijk aan een rel. Knipoog Clown

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:53

MissJ schreef:
Mariska_28 schreef:

Als je bokt kent weet je dat hierdoor vaak 'rellen' ontstaan.
Ik iig. wel..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:54

randalinpony schreef:
Heb ook weleens zon paard gereden die dat al deed, is heel lastig. Maar volgens mij werk je dan naar lengte in de hals toe, dat zie je op deze fotos niet.

Ik denk dat het zo moeiijk oordelen is omdat we niet precies weten wat Ebo flikt en hoe hij waarop reageert.
Ik heb er ook een gereden die met de kin op de borst ging lopen en daarin in een waanzinnig tempo door de bak ging schieten. Fijn hoor, zonder rem en stuur Nagelbijten / Gniffelen
Die kreeg ik niet omhoog met meer lengte, die bleef lekker lopen waar hij was en gaf ik ferm been bij dan kreeg ik ook nog een serie bokken voor mijn kiezen waar je scheel van werd. Daar heb ik zelf de aanleuning moeten pakken en daarna kon ik er pas aan om de trutreacties op het been aan te pakken.
Daarom wacht ik ook op de vervolgfoto's Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:54

Klopt
Omdat bokt een watjes topic is geworden...mensen die dingen van irl niet kunnen zien...maar met wat pech wel zelf zulke paarden maken...naar een africhtingstal brengen om te corrigeren en waar dan gewoon hetzelfde gebeurd...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:55

Het rare aan dit topic vind ik eigenlijk de openingspost.
Waarom wordt er niet gelijk een begeleidend verhaaltje gedaan waarom die pony zo gereden wordt?
En natuurlijk heb je persvrijheid, maar je bent een mod.

Als moderator probeer je toch op een forum een bepaalde sfeer te scheppen.
Juist op het moment dat er weer flinke discussies aan de gang zijn over hoe nu verder, zorg je er voor dat iedereen tegen elkaar gaat lopen kijven. En waarom?
Het had zo makkelijk voorkomen kunnen worden. En juist omdat je een mod bent, had ik wel verwacht dat jij wel zou kunnen inschatten hoe dit topic zou verlopen.

Mariska_28

x_Marr schreef:
MissJ schreef:

Als je bokt kent weet je dat hierdoor vaak 'rellen' ontstaan.
Ik iig. wel..

En een MOD al helemaal...

En hoe kan ik, of iemand anders die TS niet kent, weten dat degene op het paard zit weet (of denkt te weten) wat ie doet? Kan ik uit het 1e bericht niet halen.. Ze had op zijn minst alvast het e.e.a. aan kunnen geven. En dan nog vind ik de foto`s 'vragen om commentaar'
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 04-07-07 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

lesilla

Inderdaad urielle, maar heb het stuk verkeerd gelezen. Voor de mensen die de uitleg willen.
viewtopic.php?p=27522659#p27522659

Had op een manier begrepen dat hij zelf naar beneden liep, leek mij logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:57

Iris82 schreef:
Het rare aan dit topic vind ik eigenlijk de openingspost.
Waarom wordt er niet gelijk een begeleidend verhaaltje gedaan waarom die pony zo gereden wordt?
En natuurlijk heb je persvrijheid, maar je bent een mod.

Als moderator probeer je toch op een forum een bepaalde sfeer te scheppen.
Juist op het moment dat er weer flinke discussies aan de gang zijn over hoe nu verder, zorg je er voor dat iedereen tegen elkaar gaat lopen kijven. En waarom?
Het had zo makkelijk voorkomen kunnen worden. En juist omdat je een mod bent, had ik wel verwacht dat jij wel zou kunnen inschatten hoe dit topic zou verlopen.

Citaat:
Reden waarom Belker geen inleiding heeft gegeven is omdat ze dat aan mij wilde overlaten aangezien ik de beul ben die erop zit.
Geloof niet dat ze had verwacht dat ik er pas op blz 3 tussen zou kunnen komen

fijn die mensen die het topic lezen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:58

Per ongeluk geqoute Clown
Sorry.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:59

runningkawa schreef:
fijn die mensen die het topic lezen Lachen

Correctie, ik heb het wel gelezen. Knipoog
Ik denk alleen dat het handiger zou zijn geweest als ze toch een inleidingkje in de openingspost gezet had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:00

was handiger
maar als je denkt dat katja snel online is kan ik me voorstellen dat het niet is gedaan Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:00

Moet zeggen dat ik persoonlijk veel van dit topic heb geleerd, er zijn meerdere manieren van aanpak voorbij gekomen met hier en daar goede argumenten. Het mogen dan wel type foto's zijn die we niet kennen op bokt, maar ondanks dat vond ik het wel leerzaam. In dit topic staan nu - waarschijnlijk - alle manieren om het aan te pakken verzameld en grotendeels ook nog eens goed onderbouwd met argumenten. Ondanks dat ik me heb zitten opvreten tijdens deze uit de hand lopende discussie (heb meegelezen), moet ik zeggen dat het wel leerzaam was en ik heb nu een andere kijk op bepaalde trainingsmethodes. (ookal vind ik die van de TS afschuwelijk, maar dat is mijn mening)

Alleen vind ik de opmerking van de TS in een ander topic absoluut niet kunnen. Weet het niet exact meer, maar het kwam er op neer dat iedereen die hier reageerde dat haar paard te lijden heeft opeens een penny was en iedereen die het toppie vond werd de hemel ingeprezen.
Het is verdorie een mod, die hoort niet dat soort opmerkingen te maken. Ik kijk nu in ieder geval heel anders tegen haar aan, ik heb voor alle mods ontzag en vind dat ze topwerk leveren maar 1 iemand heeft het nu behoorlijk bij mij verprutst. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:01

Redrumfox schreef:
Moet zeggen dat ik persoonlijk veel van dit topic heb geleerd, er zijn meerdere manieren van aanpak voorbij gekomen met hier en daar goede argumenten. Het mogen dan wel type foto's zijn die we niet kennen op bokt, maar ondanks dat vond ik het wel leerzaam. In dit topic staan nu - waarschijnlijk - alle manieren om het aan te pakken verzameld en grotendeels ook nog eens goed onderbouwd met argumenten. Ondanks dat ik me heb zitten opvreten tijdens deze uit de hand lopende discussie (heb meegelezen), moet ik zeggen dat het wel leerzaam was en ik heb nu een andere kijk op bepaalde trainingsmethodes. (ookal vind ik die van de TS afschuwelijk, maar dat is mijn mening)

Alleen vind ik de opmerking van de TS in een ander topic absoluut niet kunnen. Weet het niet exact meer, maar het kwam er op neer dat iedereen die hier reageerde dat haar paard te lijden heeft opeens een penny was en iedereen die het toppie vond werd de hemel ingeprezen.Het is verdorie een mod, die hoort niet dat soort opmerkingen te maken. Ik kijk nu in ieder geval heel anders tegen haar aan, ik heb voor alle mods ontzag en vind dat ze topwerk leveren maar 1 iemand heeft het nu behoorlijk bij mij verprutst. Knipoog

Nog 1x....opmerkingen van Belker zijn gemaakt VOOR de opening van dit topic.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:02

Redrumfox als je gelezen had was dit voor het topic...
En in enkele minuten was dit topic al aan bladzijde drie, dus kan geloven dat ze dacht dat katje meer tijd had Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:02

En gezien de lap tekst die Katja heeft getypt kan ik me daar ook iets bij voorstellen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:03

Ik heb helaas niet de tijd om alles te lezen aangezien we hier even zonder internet komen te zitten en dan zal ik vanavond nog wel proberen om echt op iedereen persoonlijk (mits met zinnige vragen) te reageren.

Wil wel even kwijt dat er maar op enkele momenten sprake is geweest van spanning aangezien dat iets is waar veel opmerkingen over komen. Pony heeft best nog een vacht en had na een half uur werk een paar nette haren onder het hoofdstel maar verder geen druppel zweet.
Bij echte spanning zou dat toch echt anders zijn.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:05

poehpoeh, ik heb me er door heen geworsteld, nee ik vind de foto's niet leuk, het commentaar wat een heleboel geven ook niet,
ik ken belker niet en katja ook niet, bij deze belker succes met de operatie of misschien al het herstel ervan (was me niet helmaal duidelijk of het al was gedaan) Wat betreft katja ja misschien heeft ze haar sporen al wel verdient maar ik ben toch van mening dat je met respect van je paard krijgen meer kan, dan het overvallen van je paard/pony, en dwingen tot iets te doen. er zijn meer wegen die naar rome gaan. ik begrijp uit het hele verhaal ook dat belker deze pony zelf heeft gefokt dus ik denk dat ze zelf heel goed zou moeten weten waar het mis is gegaan. Paarden zijn van nature bereid mee te werken.

maar goed, hoop idd ook op foto's van over een paar weken

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:07

Machie schreef:
weet je wat het probleem hier op bokt is, je moet voldoen aan een bepaald plaatje, netjes zitten, braaf rijden en altijd meelopen met de rest.. Als een paard een keer aangepakt wordt, mag dat alleen achter de schermen. Niemand mag dat zien.

Klopt.