Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

else80

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:17

@ Cassidy....volgens bedoelen wij hetzelfde toch?

En of je nou wel of niet foto's daarvan moet plaatsen...tsja, ik denk dat als de uitleg boven de foto's had gestaan er een stuk minder ophef was geweest! Haha!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:17

Citaat:
Lijkt net of de fotoos zo geplaatst zijn om de "pennies" even te chockeren.
ROFL

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:18

Anoukie schreef:
Corelli schreef:
de foto na de verzetsfoto zie je de binnenhand op het been van de ruiter..Arm strak, hand strak, teugel strak...

En dat heb jij nog nooit gedaan als je een stout paard had? Of uberhaupt een keertje, om je paard net een stukje door te vragen?

We zijn hier allemaal wel weer heel erg heilig, of niet?

jij beweerde bij hoog een laag dat je geen strakke hand zag, ik geef je gewoon even een duidelijk voorbeeldje Knipoog En je mag best een keer streng zijn (ja dat doe ik dus ook wel eens) maar daaar MOET ontspanning op volgen..en dat zie ik niet en daarom ben ik het er niet mee eens!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:18

Corelli schreef:
@margreet:
was dat nou sarcastisch of ga je mee Tong uitsteken

Waar gaan we heen dan?

Ik blijf benieuwd naar die uitleg hoor, ik leer graag bij.

Zolang ik geen spierbundels uit een gescheurd t-shirt zie puilen en geen mond uitgerekt zie worden blijf ik het lastig te zien vinden hoor.....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:19

FunkyMistiC schreef:
HouVanUtopia schreef:
Doe ik zelf ook welles met een pony, die anders alleen maar de hele tijd loopt te steigeren nou dan stel ik hem maar heel diep en rond in!

Zet je de foto's dan ook op bokt neer ?

Dus op Bokt mogen alleen de fijne mooie foto's Verward
Dat vind ik zo hypocriet, de opleiding van paarden bestaat meestal uit pieken en dalen maar wij mogen alleen maar mooi weer spelen en alleen de pieken laten zien? Ik vind dit juist interessant Ja
Kan mij ook helemaal in de uitleg van Katja vinden en kijk nu al uit naar de 2e foto sessie Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:19

russel schreef:
Lijkt net of de fotoos zo geplaatst zijn om de "pennies" even te chockeren. Clown Nou gelukt dus.

ik hoop niet dat deze foto's, penny's een voorbeeld geeft Gestoord

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:20

Ik zit dit Nou wel even mee telezen.
maar ik wil wel is uitleg hier over.
ik vind het geen fijn beeld om naar tekijken. (Maar dat zal wel aan mij liggen Nagelbijten / Gniffelen )

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:21

Lijkt erop dat het inderdaad een proef is geweest om te kijken hoe snel je een paar pagina's vol hebt met verontwaardigde reacties...
Jammer, was eens stuk duidelijker geweest als de uitleg direct bij de foto's was gezet.

Redrumfox

Hier zijn toch geen woorden voor. Krijg nu algauw de neiging om te zeggen dat je geen paard verdient, maar ik ken natuurlijk het verhaal er niet achter. (ookal is dit absoluut geen manier om een paard aan te pakken, in geen enkele situatie!)

En dan het commentaar erbij.. Nee sorry, ik vind dit echt niet kunnen.

Margreet

SuperPepeijn schreef:
Margreet schreef:
En leg mij even uit hoe je een harde hand herkent vanaf een foto. Ik zie geen uitgescheurde mondhoeken, geen opengesperde mond... Waaraan moet ik het dan zien?
Een harde hand herken je wanneer het paard zich eruit drukt en de ruiter trekt terug. Een begrenzende hand blijft op dezelfde plek en begrenst alleen.

Ja, dat is wat het is, dat snap ik ook nog wel. Maar dat zie je niet aan een stilstaand beeld...
Mond open, mondhoeken naar achteren, dan misschien wel, maar dat zie ik allemaal niet. Zal ze wel dichtgesjord hebben dan Duivel

Jacimatho

uitleg op pagina 3!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:22

jacimatho schreef:
Lijkt erop dat het inderdaad een proef is geweest om te kijken hoe snel je een paar pagina's vol hebt met verontwaardigde reacties...
Het schijnt een nieuw fenomeen te worden hier op bokt Haha! Het brengt wel leven in de brouwerij Haha!

ibikus

Corelli schreef:
jij beweerde bij hoog een laag dat je geen strakke hand zag, ik geef je gewoon even een duidelijk voorbeeldje Knipoog En je mag best een keer streng zijn (ja dat doe ik dus ook wel eens) maar daaar MOET ontspanning op volgen..en dat zie ik niet en daarom ben ik het er niet mee eens!!

Hoe kan je nav zo'n foto nou oordelen of ze trekt of wellicht alleen vasthoud?
Ik denk zelf namelijk het laatste, zolang de pony niet los laat moet je dat als ruiter ook niet doen, je ontspant de hand pas als de pony dat ook doet, dat is zijn beloning!

Margreet

evanescence schreef:
ik vind het geen fijn beeld om naar tekijken. (Maar dat zal wel aan mij liggen Nagelbijten / Gniffelen )

Let dan op: viewtopic.php?p=27522659#p27522659

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:23

Citaat:
Waar gaan we heen dan?

Ik blijf benieuwd naar die uitleg hoor, ik leer graag bij.

Zolang ik geen spierbundels uit een gescheurd t-shirt zie puilen en geen mond uitgerekt zie worden blijf ik het lastig te zien vinden hoor.....

Ik bedoelde dus of je mee ging in de mening van diegene die de opmerking maakte van het vogeltje (wat dus staat voor het heerlijk ontspannen beeld je krijgt het koppie van de pony) maar goed, ik heb zo het idee dat je dat zelf ook al wel snapte Nors opkijken
De feiten liggen er: de pony kijkt, loopt en doet niet ontspannen...Daar kun ej weinig tegen in brengen lijkt me..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:24

Corelli schreef:

Bij hoog en laag? *LOL* Zo druk maak ik me er echt niet om hoor Knipoog.

Dat is geen duidelijk voorbeeld, een strakke hand noem ik het wanneer die hand daar 5 minuten later nog staat. En dat is echt niet zo .

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:25

SuperPepeijn schreef:
jacimatho schreef:
Het schijnt een nieuw fenomeen te worden hier op bokt Haha! Het brengt wel leven in de brouwerij Haha!

Gaat even in crea bea modus om ook eens wat te bekokstoven.... Vork

SuperPepeijn

Margreet schreef:
Ja, dat is wat het is, dat snap ik ook nog wel. Maar dat zie je niet aan een stilstaand beeld...
Ja hoor, heel simpel zelfs, paard drukt zich eruit en ruiter brengt de handen verder naar achter als op de foto waar het paard nog in de hand gesteld is.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-07-07 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

evanescence

Margreet schreef:
evanescence schreef:

Let dan op: viewtopic.php?p=27522659#p27522659

dat heb ik nu al 4X door gelezen.
maar ik wil uitleg over het 'ontspannen'. bedoel het is geen fijn beeld. het ziet er niet ontspannen uit.
ja dat je die pony een keer laat aanpakken oke. maar dan tog niet in de krul.. Nors opkijken

Sjimmy

ThisIsMe

Anoukie schreef:
Corelli schreef:
de foto na de verzetsfoto zie je de binnenhand op het been van de ruiter..Arm strak, hand strak, teugel strak...

En dat heb jij nog nooit gedaan als je een stout paard had? Of uberhaupt een keertje, om je paard net een stukje door te vragen?

We zijn hier allemaal wel weer heel erg heilig, of niet?

Ik neem aan dat TS toch niet echt verwacht had dat deze foto's reacties zouden oproepen in de trend van 'goh, dat doe je goed zeg!'?
Op mij komt het over alsof deze foto's expres geplaatst zijn zonder voorafgaande uitleg over de situatie om te shockeren, gewoon een lekkere rel ontketenen. Tuurlijk, iedereen heeft wel eens momenten dat het niet zo lekker gaat en je je paard een keertje onder zijn flikker moet schoppen of wat straffer door moet vragen om daarna weer wel fijn te kunnen rijden, maar om daarvan dan zonder uitleg een hele serie foto's op bokt zetten om stoer te doen is gewoon dom.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:26

Denk dat de penny's het allemaal erg zielug vinden dus die gaan niet zo aan het werk.
Ik denk dat bijna iedereen wel eens tegen zo'n moment aanloopt en ik denk dat het erg leuk zou zijn als meer mensen slechte momenten durven plaatsen op Bokt.
Reden waarom Belker geen inleiding heeft gegeven is omdat ze dat aan mij wilde overlaten aangezien ik de beul ben die erop zit.
Geloof niet dat ze had verwacht dat ik er pas op blz 3 tussen zou kunnen komen.

Cassidy: geloof niet echt dat er een speciale reden moet zijn om mindere foto's te plaatsen ik heb het al eerder gedaan en ik leg graag uit waarom ik iets doe.
Sta volledig achter mijn manier van rijden maar het is altijd leuk als mensen een opboouwende kritiek hebben.

Dingen als teugels losgooien kan ik niks mee want dat is eigenlijk een beetje waaruit het hele probleem ontstaan is en daar moet hij nou juist vanaf.

De opmerkingen oven een opgeblazen halsspier snap ik niet zo goed. Die spier komt ook naar boven als je hem gewoon richting een snoepje laat buigen. Daar is niets opgeblazen aan dat is gewoon de anatomie van een paard.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:27

Ik ben ook benieuwd naar de volgende sessie, maar dat is oprecht omdat ik Ebo een geweldig dier vind en omdat ik er alle vertrouwen in heb dat de amazone over een paar dagen een kompleet ander plaatje zal laten zien.

Het gesodemieter dat je alleen maar gewldig harmonieuse plaatjes mag laten zienb op bokt, maakt dat ik echt een neiging krijg me hier tegen te gaan verzetten! Natuurlijk streven we daar allemaal naar en de één zal tijdens het trainen meer gerechtvaardigd vinden dan een ander, maar je kunt van iedereen, niemand uitgezonderd, hele l*llige plaatjes schieten, dus laten we ons nu alsjeblieft niet roomser voordoen dan de paus...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:27

Anoukie schreef:
Corelli schreef:

Bij hoog en laag? *LOL* Zo druk maak ik me er echt niet om hoor Knipoog.

Dat is geen duidelijk voorbeeld, een strakke hand noem ik het wanneer die hand daar 5 minuten later nog staat. En dat is echt niet zo .

er volgt ook geen ontspanning en dat moet het doel zijn van de training..als de TS (of desnoods iemand anders) foto's kan plaatsen van dezelfde training , waar de pony ontspannen loopt, ben ik al wat minder fel..maar ik zie alleen maar meer protest in de volgende foto's..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:28

Ik durf aan de hand van de foto's te beweren dat Katja daar een strenge hand heeft Ja
Dat hoeft voor mij geen 5 min te duren Haha!

Maar ik durf daarbij ook te beweren dat ze weet wat ze doet. Ze loslaat als nodig, inkomt waar nodig, met nu een strenge hand

En dat is dus heel wat anders dan een strenge hand van een ruiter die niet weet wat die doet, maar denkt dat die dat weet.

Bij Katja heeft het trainingswaarde en zal je resultaat zien.
Bij iemand die denkt dat die weet wat die doet, zie je over 3 maanden nog hetzelfde..of erger